0
15 dagars leverans?

1. Tobbestenberg
    Gingerbread Sep 10, 2015

Tobbestenberg , Sep 10, 2015 :
    Bara jag som blir tokig på att man måste vänta 3 veckor på att få telefonen? Fattar inte varför dom ger ut en massa invites om dom inte ens har telefoner att skicka..!!!! Hade ju hällre väntat med inviten, tog ju bort allt de roliga med att få en invite.

2. dreamer66
    Froyo Sep 10, 2015

dreamer66 , Sep 10, 2015 :
    Håller med dig helt och fullt. Känns ju konstigt att betala för "Expressfrakt", när det rent av kan gå snabbare med "Standard". Beställde min den 1/9 och hade iofs räknat med lite längre frakttid än min OPO, men när den nu över en vecka senare fortfarande står som "Processing" känns det lite trist.:(

agnes.lundberg likes this.
  3. Psicosis
    Marshmallow Sep 10, 2015

Psicosis , Sep 10, 2015 :
    Så du hade föredragit att inga invites skickades ut och alla gnällt om det istället?

Vad gäller expressfrakten: du betalar extra för att få telefonen snabbare när den lämnat op's händer och ligger hos vem som än ska leverera dem. Inte för att dom ska slänga iväg en från fabriken snabbare....

AzuriaN and NickeD like this.
  4. quattromaniac
    Honeycomb Sep 10, 2015

quattromaniac , Sep 10, 2015 :
    15 dagar?
    Min tog 7dagar och sambons som är på väg nu verkar ta 5 dagar! Standard frakt från England.

5. Busjen
    Ice Cream Sandwich Sep 10, 2015

puppetz likes this.
  6. quattromaniac
    Honeycomb Sep 10, 2015

7. syltibob
    Froyo Sep 10, 2015

syltibob , Sep 10, 2015 :
    Beställde min sent på kvällen (kl22.23) den 8:e september och den kom idag (den 11:e) på förmiddagen. Blev jäkligt paff över att den kom så snabbt. Beställde inga tillbehör utan bara telefonen.

8. Busjen
    Ice Cream Sandwich Sep 11, 2015

Busjen , Sep 11, 2015 :
    Jag beställde mobil, rosewood skal och tempererat glas den 2 september, fortfarande process. Jag har öppnat en ticket.

9. Tobbestenberg
    Gingerbread Sep 11, 2015

Tobbestenberg , Sep 11, 2015 :
    Jag beställde också tillbehör. Kanske är dom som strular då men isåfall borde dom fan som alla andra vettiga hemsidor att det är "out of stock"...

Jag hade hellre föredragit att få min invite när det finns en mobil tillgänglig för leverans. JA, tror jag väldigt många håller med om.

10. Fjuz
    Gingerbread Sep 11, 2015

Fjuz , Sep 11, 2015 :
    fick du nån info i mailen/sms att det skickas eller?

11. ArzeniX
    Eclair Sep 11, 2015

ArzeniX , Sep 11, 2015 :
    Verkar vara som att de personer (inkl. jag) som även beställt tillbehör får vänta betydligt längre. Beställde förra torsdagen och har fortfarande processing som status.

Undra om det är vissa specifika tillbehör som drar ut på tiden. Själv valde jag till ett skärmskydd. Ni andra som fått vänta längre, vad har ni beställt extra?

Micikus likes this.
  12. mebj
    Froyo Sep 11, 2015

mebj , Sep 11, 2015 :
    Jag beställde en (utan tillbehör) den 8/9 och den var här 10/9. Kan inte gå mycket snabbare.

chrgus likes this.
  13. ArzeniX
    Eclair Sep 11, 2015

ArzeniX , Sep 11, 2015 :
    Fick syn på snyfthistorien som postats gällande de långa leveranstiderna. Det nämns inte någonstans att tillbehör ska ha någon påverkan.

Tycker helt ärligt att situationen är väldigt pinsam. Mitt intryck gällande OP har faktiskt förändrats mycket under de senaste dagarna. Detta beror nödvändigtvis inte på att jag upplever leveranstiden som outhärdlig utan grundar sig snarare i den fullständigt bristfälliga informationen ut till kunderna. Känns inte alls som att situationen är under kontroll.

bogusm and chrgus like this.
  14. pvi
    Froyo Sep 11, 2015

pvi , Sep 11, 2015 :
    Expressfrakt antar jag?

15. aworro
    Eclair Sep 12, 2015

aworro , Sep 12, 2015 :
    Jag beställde också den 2sep med tillbehör (usb adapter, tempered glass, och flipcover som alla var i lager) och det står fortfarande på processing! Jag testade att livechatta med OP men chatten stängdes ner innan någon svarade..... Så jag har öppnat en ticket, ska bli intressant att få se om dom alls svarar.

/Beställde med vanlig frakt förresten.

16. mebj
    Froyo Sep 12, 2015

mebj , Sep 12, 2015 :
    Jomenvisst, det är ju så lite skillnad på priset med eller utan expressfrakt.

17. pvi
    Froyo Sep 12, 2015

pvi , Sep 12, 2015 :
    Ja precis. Dum som jag var tog jag standardfrakt. Mest för att man hört att leveranstiden ändå är så lång så det inte kommer spela någon roll om just själva frakten av telefonen tar någon dag snabbare.. Så att vänta 15 dagar eller 16 dagar borde inte göra så stor skillnad. Fantastiskt att du fick den så jäkla snabbt!

18. Psicosis
    Marshmallow Sep 12, 2015

Psicosis , Sep 12, 2015 :
    Jag kan inte svara för hur fraktalternativen påverkar leveranstiden den här gången. Men förra året spelade det i stort sett ingen roll om man valde express eller standard. För vissa (som mig) tog det en vecka (med express). Och för andra tog det två-tre dagar (standard). Verkar vara samma visa denna gång tycker jag.

NickeD likes this.
  19. pvi
    Froyo Sep 12, 2015

pvi , Sep 12, 2015 :
    Jo precis. Har för mig att det tog ca 4 dagar för mig förra året, då var det över en helg, med standard. Beställde inga tillbehör till tvåan, har hört att det tar längre tid då. Hoppas att min glider igenom hela processen lite fint.

Psicosis likes this.
  20. Busjen
    Ice Cream Sandwich Sep 12, 2015

Busjen , Sep 12, 2015 :
    På förmiddagen ändrades min status från processing till complete. Ordern skickas från Kina och inte från England, undra om man åker på tull och moms?
    Lade ordern den 2 september.