0
[8 pro/256GB] husker ikke settings (skærm timeout og rotation)

1. kvast
    Donut Oct 1, 2020

kvast , Oct 1, 2020 :
    Skærmens timeout er sat til 30 sek default. Men sætter jeg den til f.eks. 2 eller 5 minutter, som er optimalt for mig, husker den ikke den setting i særlig lang tid før den pludselig igen er sat til 30 sek. Det er samme scenarie med skærm rotation. Så det er to settings, som glemmes. Det er ærgerligt, da jeg læser temmelig meget på telefonen.

OS version er OxygenOS 10.5.12.IN11BA

Andre, der oplever det samme?

2. kvast
    Donut Oct 4, 2020

kvast , Oct 4, 2020 :
    Med lidt hjælp fra en anden bruger fik jeg strikket en bug report sammen. Jeg har dog lidt problemer med at specificere OS version...

https://forums.oneplus.com/threads/...settings-when-unplugged-from-charger.1314999/

Fejlen er også rapporteret af to andre brugere d. 15. og 26. august. Men de ligger i et andet underforum.

[edit]
    Jeg fandt jo ud af hvordan jeg kunne fremprovokere fejlen. Hvis jeg sætter f.eks. time-out til 5 minutter og sætter telefonen til opladeren, er alt ok. Men når jeg tager den ud af laderen, sættes begge indstillinger for både time-out og rotation tilbage til default 30 sek/no rotation. Det kan jeg simpelthen se på skærmen når jeg fremprovokerer fejlen.

Det er jo en lidt sjov fejl og mon ikke der udstødes et DOH! hos en udvikler hos OnePlus når fejlen er fundet? De er i hvert i gang med at kigge på den log, de har bedt om og jeg har sendt til dem. :)

Last edited: Oct 5, 2020

Mark Falsing and kaihp like this.
  3. kvast
    Donut Oct 18, 2020 at 6:22 AM

kvast , Oct 18, 2020 at 6:22 AM :
    Fik svar fra OnePlus i går.

Jeg aktiverede battery saver da jeg fik telefonen og har ikke tænkt over det siden. Men det er battery saver, som slår screen timeout tilbage til 30 sek og rotation fra når jeg frakobler den laderen. Så det virker tilsyneladende, som det skal.
    Fra mit synspunkt burde battery saver dog respektere mine indstillinger på netop disse 2 punkter, så det undrer mig lidt, at det er SÅ konservativt.

Last edited: Oct 18, 2020 at 6:34 AM

kaihp likes this.