35
ALLE VRAGEN HIER !

1. crazydriver17
    Honeycomb Jul 6, 2017

crazydriver17 , Jul 6, 2017 :
    Hallo,
    Wie kan mij helpen om netflix offline mogelijk te maken op de oneplus one? Is er ergens een mirror update te krijgen of moet ik een andere rom op mijn opo zetten (no root, orginele firmware 6.0.1)

Ook tips om mijn batterij te besparen zijn welkom, ik moet hem namelijk bijna 2x per dag opladen.

2. Pierre05
    Cupcake Aug 4, 2017

Pierre05 , Aug 4, 2017 :
    Hallo
    Mijn OPO, met stock Cyanogen OS, start al enkele dagen niet meer op. Het scherm blijft steken bij de opstart met de oneplus logo en "powered by android". Ik heb mijn gsm meer dan 12 uur opgeladen en bij het opstarten blijft het vastzitten met het startscherm. Lang indrukken op Vol. Down + Powerknop werkt ook niet.
    Ik heb geen ervaring met een gsm rooten/flashen maar ik heb toch geprobeerd om beginners handleidingen te volgen van de oneplus forum en xda. De links zijn echter niet meer up-to-date en ik begrijp er weinig van [​IMG]:/.

Ik denk dat mijn OPO nog te redden is omdat als ik het oplaad, mijn gsm opstart maar het blijft steeds steken op het startscherm... Enig idee wat ik kan doen? Alvast bedankt!

3. arjanvlek
    Honeycomb Aug 6, 2017

arjanvlek , Aug 6, 2017 :
    Ik denk dat hij ook nog te redden is hoor :)

Je zou het volgende eens kunnen proberen:
    - Schakel je telefoon eerst uit. Dit doe je door de aan / uit knop enkele seconden ingedrukt te houden.
    - Verwijder de oplader. Als je telefoon alweer was gaan opladen, wacht dan eventjes totdat het batterij-icoon weg is.
    - Houdt de volume-omlaag toets ingedrukt en druk vervolgens kort de aan / uit knop in. Je telefoon moet nu aan gaan.
    - Je ziet nu "Cyanogen recovery" in beeld. Klik op Factory reset, en vervolgens op Wipe cache partition.
    - Bevestig het wissen en wacht totdat dit is voltooid.
    - Ga terug en klik op Reboot system now, als het goed is start je telefoon opnieuw op en werkt deze weer normaal.

Opmerking: voer bij Factory reset GEEN complete herstel uit, want dan ben je alles kwijt. Wis dus enkel de cache partitie.
    Pas als je telefoon nog steeds niet werkt, zul je daadwerkelijk een fabrieksherstel moeten uitvoeren.

4. remedy
    KitKat Aug 8, 2017

remedy , Aug 8, 2017 :
    Misschien is de batterij leeg, dus het moet vervangen worden.

5. [hoonigan]syb
    Eclair Aug 18, 2017

[hoonigan]syb , Aug 18, 2017 :
    In de bijna 3 jaar dat ik mijn oneplus one heb is mijn batterij er flink op achteruit gegaan( de rest werkt nog prima) en ik weet zelf ook hoe je hem moet veranderen maar weet iemand een betrouwbare website waar ik een echte oneplus one batterij kan bestellen

Mvg syb de reuver

6. EmielAllefs
    Eclair Aug 22, 2017

EmielAllefs , Aug 22, 2017 :
    Mijn oneplus one heeft sinds ik in spanje ben geweest heel wat kuren... Als ik hem aan de lader leg wordt de lader extreem heet en smelt de kabel aan beide uiteinden. Ik gebruik al 2.5 jaar een samsung lader. ook heb ik met mijn tele2 abonnement (bijna) nooit bereik, alleen 4G op sommige momenten. Weet iemand of ik dit kan laten repareren? een nieuwe telefoon kopen heb ik al vaak zat gehoord :)

7. wardb
    Cupcake Sep 4, 2017

wardb , Sep 4, 2017 :
    Hey!

Mijn oneplus one wil niet meer verbinden met wifi, tenzij hij in airplane mode staat.
    En als ik verbind in airplane mode, en dan vervolgens airplane mode uitschakel, verdwijnt het wifi signaal weer volledig...
    Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor, of hetzelfde al meegemaakt?

Mvg

8. Bernd.Bries
    Donut Sep 5, 2017

Bernd.Bries , Sep 5, 2017 :
    Ik heb op ali express een 2de batterij gekocht voor +-10 euro en die werkte perfect! Je moet trouwens ook eens checken of 1 van je app je battery niet drained.. Wat ik ook kan aanraden en gedaan heb met mijn OPO en OP2 is er Lineage OS opgezet via deze step by step installatie (no root). Hierdoor heb je android 7.1.2 en gaat je batterij terug wat langer mee :) https://forums.oneplus.net/threads/...rp-install-lineageos-no-root-required.500678/

9. Peter_S_073
    Cupcake Feb 18, 2018

Peter_S_073 , Feb 18, 2018 :
    Ben zojuist begonnen om Lineage OS op mijn Oneplus One te zetten, echter na het commando "fastboot oem unlock" krijg ik het Android figuurtje met daaronder wissen.
    Dit is al meer dan een uur gaande. Kan iemand aangeven of ik moet wachten of ik het toestel uit kan schakelen en TWRP erop kan flashen.

10. The Joker
    Marshmallow Feb 19, 2018

The Joker , Feb 19, 2018 :
    hoi welke methode gebruik je ?
    via een tool of via de ADB comandbox ?
    dat maakt namelijk nog al uit voor hoe we je het beste verder kunnen helpen.
    ik kan niet zeggen of het verstandig is nu je telefoon ja of nee los te maken van de pc.

Ik kan je aan raden dit te volgen.
    https://forums.oneplus.net/threads/guide-oneplus-one-flashing-fastboot-recovery.301131/

ik raad je aan de hele post door te nemen van de link hier boven
    de flasher is een zip met alles wat je nodig heb, alleen geen rom.
    oneplus one moet je een klein beetje anders aan pakken als normaal,
    met mijn moto g3 kon ik idd "fastboot OEM unlock" doen ik moest alleen een code opgeven van motorola.

bij de oneplus moet je nog een .Bat file uitvoeren.
    het staat allemaal in die thread

11. F_Conny_Verlies_PPKB
    Cupcake Jun 29, 2018

F_Conny_Verlies_PPKB , Jun 29, 2018 :
    Ik heb nl een one plus 5T en krijg steeds melding onvoldoende geheugen , heb er al veel afgedaan maar blijft hetzelfde , over een half jaar stond er veel meer op en toen kreeg ik de melding niet ! Iemand een oplossing ?

Conny

12. The Joker
    Marshmallow Jun 29, 2018

The Joker , Jun 29, 2018 :
    Kijk is bij instellingen en dan opslag
    Hoe veel opslagruimte staat er dat je heb ?

13. T1534316452399
    Cupcake Aug 15, 2018

T1534316452399 , Aug 15, 2018 :
    In een poging mijn oneplus one te voorzien van Android 8.1 lijk ik het apparaat te hebben gebrickt, althans deze toont alleen nog maar het oneplus logo en komt niet verder dan dat. Aan/uit kop + volume down brengt me nog wel in het TWRP menu. Als ik daar echter install, het correcte zip bestand selecteer en vervolgens "swip to confirm flash" doe, krijg ik de volgende foutmelding: "E3004: This package is for device: bacon, A0001; this device is ."

Help?

Ik heb TWRP versie 3.1.1-0.

[edit] ik heb TWRP kunnen updaten, vervolgens werkte de installatie feilloos. [/edit]

Last edited: Aug 15, 2018

jandekkers126 and Kerkdriel like this.
  14. breakpoint1983
    Cupcake Sep 29, 2018

breakpoint1983 , Sep 29, 2018 :
    Ik kom waarschijnlijk dom over, maar hoe flash of download je die updates en nightlies? Heb hem pas

jandekkers126 likes this.
  15. CountFerenc
    Froyo Aug 31, 2019

CountFerenc , Aug 31, 2019 :
    Op hoop van zege, het is al een oude thread maar ik heb ook een probleem met mijn "oude" oneplus one.
    Sinds enkele dagen weggeweest te zijn heb ik mijn 'spare' One laten leeglopen en wilt hij nu niet meer opstarten.
    Wanneer ik hem in de oplader steek (al verschillende kabels en adapters geprobeerd) komt er steeds het laadicoontje op en de de balkjes die oplopen naar boven maar blijft steeds 0% aangeven. Wanneer ik de laad 24u op, disconnect 12 u en opnieuw opstarten methode doe, start hij telkens op tot het beginscherm maar valt gelijk uit omdat hij 0% heeft.
    Ik heb al softreboot gedaan, clear cache, full factory reset maar blijft hetzelfde geven.
    Ik heb vorig jaar de batterij al eens vervangen omdat hij vrij snel leegliep en dat was een tijdje beter al liep hij de laatste tijd wel sneller leeg en waren er al wat problemen om hem opgeladen te krijgen/houden.

Waar zou het probleem nu dan liggen? USB port? Terug defecte batterij?
    Zou het helpen om terug een lader en kabel van merk oneplus one aan te kopen?

Ik heb een video gemaakt van wat hij exact doet. (Sorry voor het geluid, de kids waren aan het spelen :p )

Last edited: Aug 31, 2019

16. The Joker
    Marshmallow Sep 2, 2019

The Joker , Sep 2, 2019 :
    Schakel de oneplus 1 in door de aan/uit-knop gedurende 20 seconden 5 keer ingedrukt te houden.

Heb dit ook ooit gehad .. did heeft het toen gefixt.

De accu/telefoon heeft bescherming electronica.
    Deze word geactiveerd als de accu onder een gevaarlijke lage spanning komt.
    Als je kan .. nooit lager als 10% en dan weer laden.
    Wel de lader aan de telefoon hangen

17. CountFerenc
    Froyo Sep 2, 2019

CountFerenc , Sep 2, 2019 :
    Heb ik helaas ook al geprobeerd, verschillende malen. zonder effect. [e]1f62d[/e]
    Heb een nieuwe batterij, USB poort, oplader en kabel besteld. Ik ga eerst de USB poort vernieuwen en kijken wat het zegt, daarna de batterij. ... we zien wel. Fingers crossed!

18. burgkop
    Honeycomb Sep 5, 2019

burgkop , Sep 5, 2019 :
    @CountFerenc

Is die indertijd vervangen batterij, een originele of een alternatief?

Vraag ik even omdat mijn telefoon in sneltreinvaart leeg is, 5 jaar oud.
    Moet natuurlijk wel blijven werken, anders is een nieuwe accu kopen nog zonde van het geld.

Nieuwe batterij al binnen?

Overigens, ik gebruikte alleen het eerste jaar enkele keren de originele lader en kabel.
    Daarna altijd een hoge kwaliteit alternatieve lader + kabel, omdat er meerdere toestellen geladen moeten worden, ik gebruik een dubbele USB lader.

19. CountFerenc
    Froyo Sep 5, 2019

CountFerenc , Sep 5, 2019 :
    Ik heb vandaag inderdaad de batterij en USB hub vervangen. In eerste instantie dacht ik dat het probleem bij de USB bridge zat maar het zal toch wel de batterij geweest zijn. Hij is nu voor heel de nacht aan het opladen en ik laat nog iets weten als ik hem wat heb kunnen testen.
    Het gaat voor zover ik kan zien wel degelijk om een officiële oneplus one batterij. Heeft me 18,95€ voor de batterij en 10€ voor de USB bridge gekost. Op zich valt dat nog wel mee.

Hij laadt volgens het pictogram nu toch wel op en heb al een beetje kunnen herinstellen en wat mee spelen. Dus so far so good.

Ik hou je op de hoogte [e]1f609[/e]

Kerkdriel likes this.
  20. CountFerenc
    Froyo Sep 7, 2019

CountFerenc , Sep 7, 2019 :
    Status update: gsm doet het goed. Nu twee dagen intensief gebruikt en batterij houd het goed vol. De telefoon is natuurlijk wel terug bijna op standaardinstellingen en zo goed als geen apps of opslag op dus niet te vergelijken met intensief dagdagelijkse smartphone, maar voor wat ik hem gebruik, goed alternatief dan een nieuwe te kopen.
    Aanrader om batterij te vervangen! Wel enkel oppassen want de lijm gebruikt voor de originele plakte goed vast, en bij de oorspronkelijke batterij te verwijderen is deze geplooid en heb deze onmiddelijk weggesmeten.
    Succes!

Kerkdriel and Pinar like this.