0
Bästa kontra sämsta mobil/smarphone ni haft?

1. Psicosis
    Marshmallow Apr 30, 2014

Psicosis , Apr 30, 2014 :
    Tänkte jag kunde starta en tråd för en gång skull! :D

Vad anser ni är erat bästa respektive sämsta telefonköp hitintills?
    Och varför?

Mitt sämsta köp måste ha varit min Sony Ericsson Xperia x10 mini. Faktum är att den var så dålig att jag inte ens mInns om det var så den hette. Jag köpte den hur som haver p.g.a. det lilla utskjutbara tangentbordet. Eftersom jag smsa:de på tok för mycket vid den tiden i mitt liv. Den funkade som den skulle i ett halvår. Efter det började den starta om sig själv minst 5 gånger om dagen utan förvarning. Tröttnade 3 månader senare. Har aldrig bytt ut en mobil så fort.

Mitt Bästa är faktiskt den jag har nu (Galaxy S4) , än så länge åtminstone *hint hint* ;)
    Jag gillar den skarpt men något nytt är ju aldrig fel, eller hur?

*EDIT* Har världens sämsta tangentbord där jag befinner mig just nu tydligen. Hur fasen redigerar jag tråden? .__.

Last edited: Apr 30, 2014

2. m1cke
    Jelly Bean Apr 30, 2014

m1cke , Apr 30, 2014 :
    Bästa.
    Får nog säga Nokia N900. Bortsett från tredjepartsstöd då och att den var väldigt tjock. Var riktigt bra annars.
    Är nöjd med min LG G2 också, men den känns rätt standard.

Sämsta.
    Sony Ericsson Xperia Arc.
    Enbart pga det begränsade utrymmet för appar och dess data. Var en evig kamp med App2SD och att plocka bort appar. Blev tokig på den skiten, mail slutade synca för att det var dåligt med utrymme.

Psicosis likes this.
  3. AzuriaN
    Lollipop Apr 30, 2014

AzuriaN , Apr 30, 2014 :
    Bästa, S4.
    Sämsta, HTC Desire.

Har bara haft 3st så kan inte säga något annat, HTC Sensation är den jag hade mellan Desire och S4an.

4. zolloz
    Cupcake Apr 30, 2014

zolloz , Apr 30, 2014 :
    Har haft 3stycken än så länge o bästa till sämsta kommer här.

Sämsta: LG Optimus gt540 mer eller mindra var det för att jag tappade den i vatten första veckan jag fick den men den överlevde.... fast skärmen var inte den bästa efter det och utrymmet var väldigt begränsat och resistive skärm var det...

Den jag har nu är okej Samsung Galaxy S I9000 det dåliga med den är batteriet... :(

Bästa Sony Ericsson G900 mesta dels för minnen med mobilen, bra kamera för sin tid, första wifi mobilen med Sony Ericsson typ och början till en smartphone visserligen fans det bättre men jag tycker det är den bästa mobilen jag har haft.

Ser verkligen fram emot Oneplus One.

5. evathompson
    Honeycomb Apr 30, 2014

Englund81 likes this.
  6. ilarbs
    Donut Apr 30, 2014

ilarbs , Apr 30, 2014 :
    Min bästa har helt klart varit en HTC One. Den var bekväm att hålla i och bra byggkvalité. Dessutom fick jag uppdateringar och så i upp emot två år efter köp. Men vem vet, kanske hade jag tur att jag valde just den när jag gjorde?

Min första var en HTC Legend. Den hade enormt fin byggkvalité, men i övrigt var det inte så mycket att hänga i granen. I alla fall inte så här i tillbakablick. Men när jag hade den var jag nöjd.

Den senaste jag hade var en LG G2. Inte alls skön att hålla i, för tunna kanter och alldeles för hal. Dessutom kändes inte byggkvalitén alltför storslagen. Inte heller deras bloatware var något som tilltalade mig. Särskilt statusbaren fann jag irriterande. Å andra sidan var det inte alls en dålig telefon. Jag var nöjd med den, för den flöt på väldigt bra, ända tills den ramlade av biltaket.

Just nu har jag köpt en Galaxy S2 i väntan på OnePlus (om det nu blir köp på den.. eller så blir det en Nexus 5). Den är jag förvånansvärt nöjd med. Skön att hålla i och en mycket bra skärm. Batteriet är förstås inget vidare men har beställt ett kina-batteri som jag hoppas ska ta mig genom dagen i alla fall.

7. Shaktani
    Froyo Apr 30, 2014

Shaktani , Apr 30, 2014 :
    Bästa och hittills enda är min Nokia N8. Enastående kamera när den kom ut och håller bra fortfarande. Tyvärr är Symbian lite ålderdomligt och apputbudet går väl inte att skryta med. Det tillsammans med att skärmen börjar upplevas lite liten då jag surfar mkt gör att jag siktar in mig på OPO.

8. ettplus ett
    Froyo May 18, 2014

ettplus ett , May 18, 2014 :
    Sämsta smartphone:
    Sony Ericsson Xperia X10 mini pro var ingen höjdare direkt, köpte den för ungefär 4 år sedan men började lagga redan efter 2 veckor efter inköpet. Skärmen var liten och tangentbordet fungerade i mellanrum. Den var riktigt tråkig eftersom det aldrig kom nya uppdateringar och den var inte värd priset som låg runt 4500 kr då. Jag hoppas att One blir mer värd priset.

Bästa smartphone:
    Samsung galaxy note är inte den bästa smartphonen på paper men är den mest uppskattade av mig för att jag köpte den efter direkt efter baj X10 mini "pro" 2011 och den fungerar än idag som den gjorde när jag köpte den för drygt 3200 kr 2011.

Niccokick likes this.
  9. Habmala
    Donut May 18, 2014

Habmala , May 18, 2014 :
    Min sämsta lär nog vara LG cookie, det var en smartphone innan android blev stort, också marknadsförd som sms-mobil, men jag köpte den för att den hade både tangentbord och touchskärm. Sen visade det sig när jag startade den att touch var i princip två knappar på skärmen (den kände vilken sida av skärmen du tryckte på, så att du kunde svara eller lägga på telefonen).

Min bästa får nog vara N900 också. Jag kör ju linux till vardags så det var inte helt fel att ha en liten linux-burk i fickan. Sen gillar jag min Nexus 4 riktigt mycket också. Den har lite skavanker men jag har alltid sagt att den håller för allt.

Tills igår när jag spräckte ryggen på den (glas). Så nu rivs den istället. Det är lite extra surt nu, hade den hållt ett par månader till hade jag försökt byta till en Oneplus One, nu känns det ganska lönlöst att hoppas på det. Och eftersom jag river mig på baksidan kan jag ju inte riktigt vänta heller, så det lutar åt en Nexus 5a för mig istället. :/

10. NickeD
    Pie May 18, 2014

NickeD , May 18, 2014 :
    Kan du inte lägga på ett skal så den inte rivs?

11. Habmala
    Donut May 18, 2014

Habmala , May 18, 2014 :
    Som det är nu vill jag lixom inte ens stoppa den i fickan, så jag behöver en lösning snart och skal till en utgången modell är svårt att få tag på i lilla Kalmar. Jag har en bumper men det hjälper ju inte för ryggen.

Lösningen skulle annars vara att köra ett lager tejp över, men jag tror inte att det skulle hålla upp och ner ur fickan en hel dag tyvärr.

12. NickeD
    Pie May 18, 2014

NickeD , May 18, 2014 :
    Vakuumförpackning kanske :rolleyes: Skojjar bara. Lite jobbigt läge, hoppas det löser sig och du får din OPO snabbt :)

13. predator920
    Ice Cream Sandwich May 18, 2014

predator920 , May 18, 2014 :
    Finns en hel del skal på t.ex. Kjell & Co, och vad jag vet så finns väl det i Kalmar också (?) :)

14. Habmala
    Donut May 18, 2014

Habmala , May 18, 2014 :
    De hade dåligt utbud förut (till just nexus4), men du har helt rätt i att de verkar ha fått in en del nu. Ganska klumpiga dock. Jag får fundera på det, lär ändå behöva tejpa för kameran (som för övrigt faktiskt fungerar bra trots spricka rakt över linsen). Känns inte heller helt intuitivt att köpa tillbehör när mobilen egentligen är gången.

Får erkänna att jag också är lite sugen på ny mobil, hade den inte spruckit hade jag väntat på OpO men det är inte hela världen för mig att gå till en ny nexus istället. Jag kan låta er bråka med alla barnsjukdomar så kommer jag tillbaka för Oneplus Two. ;)

Jag ska ta ett par timmar och fundera igenom det innan jag antingen köper ny telefon eller cyklar in till stan och går förbi kjell..

15. candyman112
    Honeycomb May 18, 2014

16. Menace
    Froyo May 18, 2014

17. timebandit
    Oreo May 18, 2014

timebandit , May 18, 2014 :
    Kan inte säga att jag haft en bästa och sämsta smartphone för jag har aldrig haft flera samtidigt. Lite svårt att jämföra en smartphone från år 2010 och 2013... =)
    Vart nöjd med alla mina och har alltid haft dem 2år innan byte.
    HTC Touch Diamond. Nöjd.
    HTC Desire. Kanonnöjd och körde MIUI på den.
    Nu har jag HTC One X som också skall få gå i pension.

Men i övrigt så var min bästa telefon en Nokia 8850. Helt i metall(alu?). Så jäkla skön telefon. Skjutlucka och snygg! Dock ingen smartphone :)

Idolf likes this.
  18. fishy
    Eclair May 18, 2014

fishy , May 18, 2014 :
    Den sämsta smartphonen som jag har haft är imo iPhone, låga frames, crashar lätt osv.
    Dock den bästa jag har haft är Nexus 4, det var den som gjorde att jag börja älska anrdoid.

19. Mype
    Cupcake May 18, 2014

Last edited: May 18, 2014

20. Housepainter
    Ice Cream Sandwich May 18, 2014

Housepainter , May 18, 2014 :
    HTC One har väl inte funnits på marknaden i två år? Den släpptes ju förra året. Däremot finns det ju många olika modeller som har ytterligere en benämning efter One. Jag har tex en One X.

Jag har varit nöjd med alla mina telefoner jag haft:
    Nokia 5800. DEn första smarta telefonen jag skaffade. Det bästa var ljudet, den hade stereoljud och bra volym när man spelade musik/film.
    HTC Desire HD. Jag gillar när chassit är av någon metall. Väldigt nöjd med den telefonen, inte någon spräckt skärm och funkade fint i tre år.
    Nästa telefon blev HTC One X, och det är den telefonen jag har nu. Jag har haft otur med skärmen, eller snarare glaset. Spräckte det, men jag köpte ny display på Ebay och bytte själv.
    Det negativa, som med de flesta telefoner är batteritid, men det behöver man ju knappast nämna.

Nu väntar jag ivrigt på den bästa telefonen jag någonsin kommer att ha ägt, Oneplus One! :)

ernt likes this.