0
Bästa kontra sämsta mobil/smarphone ni haft?

1. Diskmaskin
    Froyo May 18, 2014

Diskmaskin , May 18, 2014 :
    Kul tråd. Tänkte dela med mig av den sämsta smarta telefonen jag någonsin haft; Nokia N95.
    På pappret var den väldigt häftig och då den körde Symbian var utbudet av program rätt okej och den hade GPS (med stöd för offline-kartor!), WLAN, 3.5mm-kontakt, FM-radio, video ut och den kändes som en väldigt smart telefon. Många features, men prislappen var inte nådig.

Tyvärr var mjukvaran extremt buggig, batteritiden usel och telefonen kraschade väldigt ofta. Nokia stressade nog ut produkten och trodde de skulle hinna komma ifatt med mjukvaruuppdateringar. Det dröjde inte alls särskilt länge innan uppdateringarna sinade. Man ska ha i åtanke att det här var innan den första iPhonen såg dagens ljus och featurelistan var minst sagt imponerande.

Nu står vi här, lite drygt sju år senare och Nokia som tidigare var en självklar aktör har idag hamnat i skuggan av Apple och Androidgiganterna. Man börjar vara gammal... :)

2. NickeD
    Pie May 18, 2014

NickeD , May 18, 2014 :
    Har också haft Nokia N95 som var dyr när den kom. Tyckte den var bra i början men gav bort den rätt snabbt. Den bästa jag haft är väl HTC One X+ som jag haft i 1.5 år ca. Nu väntar man bara på en One+One... :)

Housepainter likes this.
  3. Itson
    Ice Cream Sandwich May 19, 2014

Itson , May 19, 2014 :
    En riktig pärla de där. Fruktansvärt svår att få tag på i början av lanseringen dessutom. I jämförselse så står Oneplus One i lä. En riktig entusiast telefon.

4. maansg
    Honeycomb May 19, 2014

maansg , May 19, 2014 :
    Jag tror nog att Samsung galaxy s3 mini var min sämsta mobil någonsin. Den hade dålig kvalité och jag hatar Samsung tuchwish.

5. flurka
    Jelly Bean May 21, 2014

flurka , May 21, 2014 :
    Bästa är nogden jag har nu: Nexus 5 red, den är ju liksom awesome! Men jag hoppas och tror att Oneplus one är bättre :cool:
    Sämsta är nog HTC TyTn, vilken seg tegelsten och windows är inte min grej ;)

6. Joacimfolme
    Cupcake May 21, 2014

Joacimfolme , May 21, 2014 :
    sämsta är tveklöst Nokia Lumia 920. Maken till trasig plattform har jag aldrig sett.

Bästa är nog min nuvarande lg g2 då batteriet håller heeeela dagen (första gången det hänt för mig) hehe.

7. bozz4fun
    Froyo May 21, 2014

8. ernt
    Honeycomb May 21, 2014

ernt , May 21, 2014 :
    En gång hade jag en Siemenslur.....Åherregud vilket skräp, kort därefter så la dom ner den avdelningen. Tur. Bäst är nog min nuvarande Oppo F5 eller Sony Ericsson Ray, den luren var jävligt bra, och en suverän kamera.

9. johnnyhuynh93
    Gingerbread May 21, 2014

johnnyhuynh93 , May 21, 2014 :
    Bästa: Samsung galaxy s2
    Sämsta; Nokia lumia 920

Gick från s2 till 920 kommer aldrig mera köpa nokia. Har bara haft problem med mobilen sen dag 1. Hur ofta bruka en kamera gå sönder i samband med uppdateringar??!?!

10. saltvatten
    Cupcake May 22, 2014

saltvatten , May 22, 2014 :
    Sämsta smartphonen: ZTE Blade. Liten, tråkig, taskig skärm och över lag dåliga specs. Den kostade å andra sidan 1500:- ny.
    Bästa smartphonen: HTC One X, jag har haft den i två år. Aldrig haft en mobil längre och den känns fortfarande rätt premium.

11. JonasL
    Gingerbread May 22, 2014

JonasL , May 22, 2014 :
    Håller inte med om ZTE Blade. Det var min första smartphone och den var perfekt som det. Rekommenderar ZTE Blade som första smartphone till yngre eller liknande eftersom man kan få den för under 1000kr.
    Den har dock dåliga specs men man får vad man betalar för.

12. saltvatten
    Cupcake May 22, 2014

Prisvärd? Ja det håller jag verkligen med om. DÅ var det mycket telefon för pengarna. Det utesluter dock inte att det var den sämsta smartluren som jag har haft.

13. JonasL
    Gingerbread May 22, 2014

JonasL , May 22, 2014 :
    Ja det är sant men ville bara påpeka att det inte är en mobil som är gjord för att vara bra.
    Det är den sämsta smartluren jag har haft också men då har jag bara haft den och min nuvarande Xperia S.

14. saltvatten
    Cupcake May 22, 2014

Då är vi överens! :)

Housepainter and JonasL like this.
  15. WoDegen
    Cupcake May 22, 2014

WoDegen , May 22, 2014 :
    Rockade en HTC Tattoo ett tag. Själva luren i sig var ju jävligt driftsäker och så men så jävla långsam!! Att den inte kunde uppdateras med senare version av Andriod gjorde inte saken bättre.

Kör på en rootad S2:a nu och är fortfarande sjukt nöjd med den luren. Står sig förvånansvärt bra trots några år på nacken!

16. Habmala
    Donut May 23, 2014

Habmala , May 23, 2014 :
    Jag har haft ett gäng med telefoner från Siemens. Var ganska nöjd med dem alla faktiskt.
    Min första telefon var en A50 eller C55 eller något sånt, jag hade för mig att den hette C50 men det verkar inte finnas ;) , omöjlig att få död på dock.
    Har också haft CF62, S65 och MC60. MC60 var riktigt häftig för den hade kamera ;)
    Har också under en period delat på en M30, med mina syskon, kan inte säga att jag uppskattade den särskillt, den var avlång på ett märkligt sätt.

Jag var också nöjd med min S2:a tills batteriet började svälla :/ ..

17. Wibe
    Gingerbread May 23, 2014

Wibe , May 23, 2014 :
    Har haft så många olika mobiler och smartphone så jag kommer inte ens ihåg alla :) Någon var ju givetvis den sämsta :)

Den bästa är också svårt. Tycker att det mesta jag haft har för och nackdelar, har haft allt från siemens till iPhone till nyare androider. Har just nu en HTC One X+ som jag trivs med förutom att batteritiden är lite i sämsta laget...

18. AjiIchiBan
    Honeycomb May 25, 2014

AjiIchiBan , May 25, 2014 :
    Sämsta är lugnt Samsung Galaxy s3 mini. Herregud, skaffa aldrig syskonmobiler. Batteriet dog ut efter ett år... Börjar faktiskt se ner på Samsung mobiler... :confused:

19. WoDegen
    Cupcake May 27, 2014

WoDegen , May 27, 2014 :
    Mitt batteri började svälla upp, löste med att köpa ett nytt.

20. Habmala
    Donut May 27, 2014

Habmala , May 27, 2014 :
    Jag hade vid det laget redan haft en fuktskada och bytt usb-port med tillhörande krätskort, kände att telefonen kanske hade gjort sitt i flera avseenden.