0
Bästa kontra sämsta mobil/smarphone ni haft?

1. milky81
    Honeycomb May 28, 2014

milky81 , May 28, 2014 :
    Bästa:
    Galaxy S3 (efter root med Liquid smooth) är riktigt nöjd. Den enda egentliga anledningen till byte är för att det är kul med nya prylar (och att batteritiden är lite sådär).

Sämsta:
    Samsung nånting. En gammal vanligt telefon som såg jävligt schysst ut, var en av de tunnaste på den tiden, men hade inget vidare bra batteritid och var rätt slö. Kommer inte ihåg vad den hette. Den var typ 6 mm tjock (eller tunn).

2. Danmyr
    Gingerbread May 28, 2014

Danmyr , May 28, 2014 :
    Bästa mobilen genom tiderna är utan tvekan Nokias 3210/3310 alt. R310 "hajfenan" från Ericsson
    Dåliga mobiler finns det högvis av..

3. aswe
    Jelly Bean Jun 3, 2014

aswe , Jun 3, 2014 :
    Bästa GS4 (med CM11)
    sämsta: va nån från Sagem, Inte säker på stavningen, men nått i den stilen.

4. K.Run
    Honeycomb Jun 3, 2014

K.Run , Jun 3, 2014 :
    Sämsta måste nog vara den första smartphonen jag köpte, en Nokia 5230 med nokias egna symbian OS, en resistiv sjukt trött touchskärm och riktigt tråkig telefon.

Bästa är nog nuvarande LG O4X HD, eller föregående Sony Ericsson Xperia Arc.
    Arc'en var min första Android-telefon, och designen var riktigt snygg enligt mig, visst var prestandan sisådär, men den fungerade klockrent!

5. alealvag
    Ice Cream Sandwich Jun 3, 2014

alealvag , Jun 3, 2014 :
    Det här kommer säkert låta lite mossigt, men... Here it comes:

Bästa telefon med tanke på standby tid: Nokia 3310. 7 dagar på en laddning, det var tider det.

Bästa telefon med tanke på användarvänlighet och ekosystem: Iphone 4S, den telefon jag har nu.

Sämsta telefon: Iphone 4S, för att man känner sig låst till Apple och för att batteritiden suger.

Mest udda telefon: Nokia 7710, cool och nytänkande när det begav sig.

Housepainter likes this.
  6. Englund81
    Gingerbread Jun 8, 2014

Englund81 , Jun 8, 2014 :
    Hehehe :D

alealvag likes this.
  7. EasyMan
    Lollipop Jun 10, 2014

EasyMan , Jun 10, 2014 :
    SonyEricsson Xperia X10 Mini Pro, Det enda jag kan tycka var positivt var tangentbordet. Skulle fortfarande vilja ha ett riktigt tangentbord, om inte telefonen vart så tjock.

ettplus ett and Psicosis like this.
  8. maansg
    Honeycomb Jun 25, 2014

maansg , Jun 25, 2014 :
    Jag reagerade också på att han skrev att han hade en htc one i två år. :)

Housepainter likes this.
  9. maansg
    Honeycomb Jun 25, 2014

maansg , Jun 25, 2014 :
    Ja som sakt så är s3 mini bara helt värdelös, Jag fattar inte varför jag köpte den från början.. men nu har jag en gammal htc sensation xl och till och med den spöar s3 mini på alla håll och kanter.

10. Loqe
    Froyo Jun 25, 2014

Loqe , Jun 25, 2014 :
    Hmm...

Bäst: Nokia 6610, min första med färg-skärm.
    Sämst, alla kategorier: Samsung Omnia, hade ju för fan WP6.1 i den, gick ju inte använda.

11. mewier
    Cupcake Jun 25, 2014

mewier , Jun 25, 2014 :
    Bästa: Galaxy Note 1. Älskade även min HTC TyTn II, men den är alldeles för utdaterad för att använda idag.

Sämsta: LG Arena. Fruktansvärt långsam och ostabil.

12. kallekula33
    Lollipop Jun 26, 2014

kallekula33 , Jun 26, 2014 :
    Sämsta: Ericsson R600. För er som minns när dinosaurierna gick på gatan så fanns denna telefon med. Den var så dålig att du fick 2 st till priset av 1 samt en brödrost på köpet.
    Bästa: Ericsson R310s aka hajfenan. Den som hade denna var kingen i byn :D

Last edited: Jul 1, 2014

Englund81, Psicosis and JerdaN like this.
  13. flurka
    Jelly Bean Jun 26, 2014

flurka , Jun 26, 2014 :
    "Hajfenan" är ju legendarisk den, tålde allt man utsatte den för.

Englund81 likes this.
  14. jonaslundell
    Cupcake Jun 27, 2014

jonaslundell , Jun 27, 2014 :
    Bästa: Nokia N8.
    Kameran slår fortfarande de flesta.
    Symbian! Snyggt & allt fungerar alltid.

Shaktani likes this.
  15. EasyMan
    Lollipop Jun 27, 2014

EasyMan , Jun 27, 2014 :
    Tyvärr bara nästan allt :)
    Överkörd så den hel ut, men korten gick sönder :(

flurka likes this.
  16. Loqe
    Froyo Jun 27, 2014

Loqe , Jun 27, 2014 :
    Mm, vet en som blev överkörd av en buss... skärmen va lite skadad, men i övrigt såg den hel ut.

17. pbv302
    Marshmallow Jun 27, 2014

pbv302 , Jun 27, 2014 :
    Wow...här skulle man ju kunna skriva en hel novell men ...

Bästa: Nexus 4 trots sprucken baksida, min nuvarande telefon. Vart att nämna: SE P800, N95 och HTC TD (gillade faktiskt Winmo! Oj, vad tid man la ner på forum på den tiden!)

Sämsta: Samsung Spica! Värt att nämna: Nokia 8110 "Bananen",HTC TD2 och min jobbtelefon... en samsung dumbphone som jag vägrar komma ihåg vad den heter för jag hyser stort agg gent emot den lilla satans ruggade plastklumpen!!

18. Niccokick
    Honeycomb Jun 29, 2014

Niccokick , Jun 29, 2014 :
    Skulle lätt vilja säga att Arcen är den sämsta skitsmartphone jag kommit i kontakt med. Fast du hade kanske inte kvar din efter att den sista uppdateringen släpptes till den? Hänger sig, tappar bort sig och startar om sig själv. Minnet tar **** konstant med så min sämsta telefon.... är inte en Arc.
    K800. Den var det sämsta jag haft. Arc på plats 2.

Bästa var en av de äldre modellerna.

19. kainay
    Cupcake Jun 30, 2014

kainay , Jun 30, 2014 :
    Sämsta mobilen jag har haft var enkelt en Samsung Galaxy Mini. Först när jag fick mina händer på den var jag rätt nöjd, eftersom att jag bara betalade lite under 1000 kr för den. Efter cirka en månad började helvettet. Först dog Bluetooth antennen, efter det hörlursjacket. När jag äntligen bytte telefon tog det 5 timmar att ladda mobilen, och den laddade ur på ett par timmar. Då var batteriet ständigt jättevarmt. Detta var efter 4 månader.

Bästa var nog mobilen jag fortfarande använder. En LG X4 HD. Den är rätt gammal då den kom ut runt samma tid som en Samsung Galaxy S3. Efter mycket hårt användande håller batteriet håller det mer än en dag, och inget förutom hörlursjacket är trasigt, detta var dock mitt fel. Den laggar inte alls vid vanligt användande, dock tyngre appar går inte till 100%.

Tips nr:1 Köp inte en skittelefon och tro att den klarar jobbet tills man har råd med en ny. vänta tills man har råd med den bra.

20. fettmar
    Cupcake Aug 22, 2014

fettmar , Aug 22, 2014 :
    Bästa: Galaxy s4
    Sämsta: HTC Sensation XE. Maken till värre skit för man leta efter. Dålig mottagning, obsolete batteritid och hackigt ui.