0
Bästa kontra sämsta mobil/smarphone ni haft?

1. RyuujinGames
    Eclair Aug 22, 2014

RyuujinGames , Aug 22, 2014 :
    Måste hålla med om att min Xperia x10 mini också är den sämsta jag haft, har den fortfarande kvar hemma :p

Den bästa innan jag fick min one plus måste va den jag hade innan, Samsung Galaxy S3

2. TheDoor
    Ice Cream Sandwich Aug 23, 2014

TheDoor , Aug 23, 2014 :
    Bästa mobilen är nog min gamla Z600 funkade alltid.
    Bästa smartamobilen är denna.

Sämsta är nog Sony experia E1 massa random reboots etc.

3. ekce
    Froyo Aug 23, 2014

ekce , Aug 23, 2014 :
    Jag har två kandidater av både bästa och sämsta.
    Sämsta var nog Sony Ericsson T300:
    Jag köpte den på grund av nåt Mupparna-erbjudande från Halebop, om jag minns rätt. Den ser ut som stryk och joysticken slutade funka ganska fort lär jag minnas. Det var ganska längesen jag hade denna men jag kommer klart och tydligt ihåg att jag var missnöjd med den redan efter nån vecka.
    Den "andra" sämsta lär nog bli Nokia N900. Den fick jättebra kritik i alla typer av recensioner och jag älskade hur mycket man ändå kunde pilla med den. Det dåliga var hur buggig den var med operativet och hur mycket basic-saker som inte alltid funkade (typ ringa?). Det som bidrog mycket till att man tröttnade på den var att Nokia totalt övergav och operativet och lämnade dess community att fixa allt som var trasigt. De släppte några bra uppdateringar men eftersom de inte fick tillgång till viss proprietär mjukvara så kunde inte allt fixas (om jag minns rätt). Ta det inte fel, jag gillar som sagt att pilla och tweaka och kan acceptera buggar, men allt kändes hopplöst när Nokia vägrade hjälpa sitt eget community.
    Detta fick mig att helt vända om och skaffa en iphone 4s, vilket faktiskt kvalar in som en av de bästa mobiler jag haft. Visst har du ditt inlåsta operativ men den hade ett otroligt flyt i allt man gjorde. Alla appar kom först till den och utbudet på tillbehören var enormt. Sen får man ju fortfarande uppdateringar till OSet och mobilen är väl någorlunda snabb än vilket jag tycker är bra.
    Och sen har vi min andra bästa mobil jag ägt, en Nokia 3310. Jäklar vilken beast den var på sin tid. Batteriet tog aldrig ****, den tålde stryk, man kunde byta skal vilket man gjorde en gång i veckan och så snake såklart.

4. LeffeK
    Pie Feb 3, 2015

LeffeK , Feb 3, 2015 :
    Sämsta måste vara någon av mina gamla Nokia!
    Bästa hoppas jag blir den OpO jag väntar på :D

NickeD likes this.
  5. Forsell92
    Cupcake Nov 12, 2015

Forsell92 , Nov 12, 2015 :
    Bästa smartphone är samsung galaxy note 3 som jag har haft i senaste 2,5 år och hoppas att få byta ut den till OP2 istället när läget kommer.
    Den sämsta är iphone 4s, fattar inte hur jag kunde ha iphone.

6. winstonsmith
    Honeycomb Nov 12, 2015

winstonsmith , Nov 12, 2015 :
    Samsung touchwiz är den absolut sämsta ursäkt till en telefon. Var deras första "Smartphone" om jag inte minns fel och släpptes i vevorna kring den första iphonen. ALLT var dåligt med den, gick knappt att använda som en vanlig telefon då ljudet var så lågt i både mikrofon och högtalare så man gick miste om 50 % av en konversation.

Bäst: Samsung s3 - s4 - OPO

7. gamsurslick
    Honeycomb Nov 19, 2015

gamsurslick , Nov 19, 2015 :
    Sämsta jag har haft var AirPhone 4. Skärmen gick sönder efter en månad utan någon särskild påfrestning. Man kan nog inte förvänta sig mer från en 1000kr mobil år 2009 xD

Den överlägset bästa jag haft är den jag har nu, OnePlus 2. Har inte haft några värstingmobiler men OP2:an har funkat felfritt de månader jag haft den.

Last edited: Nov 19, 2015

8. kryddan
    Honeycomb Mar 24, 2016

kryddan , Mar 24, 2016 :
    Sämsta telefonerna jag haft är dessa fruktskadade 3GS och 4S. Riktigt sunkig skit. Aldrig mer.
    3GS var faktiskt mitt insteg till smartphones världen. Då visste jag inte bättre. 4S fick jag utav en polare. Den försvann efter en månad.

Favorit är utan tvekan LG Google Nexus 5, efter det kommer 1+2
    Då har jag haft Sony Xperia 1, HTC Desire S, Samsung Galaxy S3, S4 och S5 samt en Motorola Nexus 6. Enda negativa med Nexus 6 var storleken, annars var det en underbar telefon.

9. Theshawty
    KitKat Mar 25, 2016

Theshawty , Mar 25, 2016 :
    Bästa telefon jag ägt är min nuvarande iPhone 6S Plus

Sämsta kan jag inte riktigt sätta fingret på, men jag skulle vilja säga alla androidtelefoner jag haft. Tyvärr.

EasyMan likes this.
  10. SHM
    Honeycomb Apr 16, 2016

SHM , Apr 16, 2016 :
    Bästa: Samsung Galaxy S6 Edge (årtiondets sexigaste mobil)
    Sämsta: LG G3 (bedrövlig batteritid)

11. Theshawty
    KitKat Apr 17, 2016

Theshawty , Apr 17, 2016 :
    Testat S7 Edge då?

12. SHM
    Honeycomb Apr 17, 2016

SHM , Apr 17, 2016 :
    För stor. Jag vill gärna ha en S7 Edge Mini men det kommer aldrig hända...

13. Theshawty
    KitKat Apr 18, 2016

Theshawty , Apr 18, 2016 :
    Jag vill tro att det bara är en vanesak. ;)

Jag tyckte min iPhone 6S Plus var lite för stor i början men nu känns den helt rätt.

14. SHM
    Honeycomb Apr 18, 2016

SHM , Apr 18, 2016 :
    Vänja mig kan jag. Det är inte det som är problemet. Rent fysiskt kommer jag aldrig kunna använda så stora mobiler med en hand.

15. Theshawty
    KitKat Apr 18, 2016

Theshawty , Apr 18, 2016 :
    Jag använder min 6S Plus mestadels med en hand men jag får ofta använda båda händerna.

Varför är enhandsanvändning så viktigt? :)

16. NickeD
    Pie Apr 18, 2016

NickeD , Apr 18, 2016 :
    Prova att lek med din Drake med 2 händer.... Blir nog alltid bäst med en hand ;)

17. SHM
    Honeycomb Apr 19, 2016

SHM , Apr 19, 2016 :
    För jag bor i Stockholm. När man åker tunnelbana så är det oftast trångt och man behöver använda en hand för att hålla i sig någonstans. Då blir det bara 1 hand som är ledig. Samma sak om jag ska använda mobilen medan jag går. Andra handen håller ju i väskan. På tunnelbanan kan jag ställa ner väskan men då vill jag inte snubbla på folk så därför måste jag hålla i mig.

18. NickeD
    Pie Apr 19, 2016

NickeD , Apr 19, 2016 :
    Jääzzzzåååååååå

19. Theshawty
    KitKat Apr 20, 2016

Theshawty , Apr 20, 2016 :
    Tacka vet jag småstadslivet. Man slipper betongjungelns eviga stress och press. :Do_O

20. hulabalua
    Ice Cream Sandwich Jun 18, 2016