0
Bewogen Foto's OP2

1. Joost1985
    Gingerbread Oct 31, 2015

Joost1985 , Oct 31, 2015 :
    Ik heb de OP2 nu 1,5 maand in bezit en het is echt een toptoestel!

Enige waar ik telkens maar tegenaan loop zijn de foto's, ik heb nu al zó vaak foto's gemaakt die achteraf bewogen blijken te zijn.

In sommige gevallen heel vervelend omdat bepaalde momenten niet meer te her-fotograveren zijn. Ik wacht al heel lang met scherpstellen en heel voorzichtig zelfs nadat ik op de knop druk wacht ik, en dan lijkt het op het scherm goed, maar nog steeds vaak bewogen foto's achteraf.

Ik heb in de 3,5 jaar Sony Xperia dat echt werkelijk nog nooit gehad! Daar was het altijd snel druk op de knop, met auto focus altijd snel scherpe foto's.
    Ook voor het werk maak ik veel foto's en daar zijn er nu ook veel van mislukt wat gewoon erg vervelend is.

Mijn vraag; hebben jullie ook dit probleem? Wat kan ik er aan doen? Andere foto app? Andere tips?

2. The Joker
    Marshmallow Oct 31, 2015

The Joker , Oct 31, 2015 :
    Hoi.
    Ik ken de App niet die OxygenOS gebruikt
    (om dat ik zelf de One heb met cyogenmod)
    Dus ik weet ook niet tot hoe ver er in testelen Is. Maar kijk Is of je bij instellingen iets van exposer tijd (sluiter) kan in stellen
    Als deze te lang Is dan heb je een "probelem"
    Probeer evt zit je in een andere modus en moet je naar automatisch
    @GeertBerkers en @Maximus en @LightningXIII
    Hebben een OnePlus 2 meshien kunnen zij iets duidelijker zijn over de opties :) Maar Denk dat het iets te maaken heeft met sluiter tijd

3. LightningXIII
    Community Veteran Oct 31, 2015

The Joker likes this.
  4. The Joker
    Marshmallow Oct 31, 2015

5. Joost1985
    Gingerbread Nov 1, 2015

Joost1985 , Nov 1, 2015 :
    ja en waarschijnlijk ligt het ook aan mij hoor ;) Ik heb gechecked maar ik vind de instellingen op de OP2 vrij minimaal. Sluitertijd kan ik ook niet instellen bijvoorbeeld.

Maar zojuist gechecked en hij stond inderdaad op HDR! (wat betekend het?), ik heb hem nu op 'scherpe foto' gezet!

Ik zal eens kijken of het nu beter gaat. Ik laat wel weten of mijn probleem is opgelost

The Joker likes this.
  6. The Joker
    Marshmallow Nov 1, 2015

The Joker , Nov 1, 2015 :
    HDR maakt de foto mooier. iig dat is als je het simple moet uit leggen
    de schaduwen worden mooier ( dieper) en de kleuren worden helderder/mooier.
    soms helpt het om een foto beter te krijgen uit een telefoon.

Joost1985 likes this.
  7. The Joker
    Marshmallow Nov 2, 2015

8. Joost1985
    Gingerbread Nov 3, 2015

The Joker likes this.
  9. The Joker
    Marshmallow Nov 3, 2015

The Joker , Nov 3, 2015 :
    meshien moet je het aan buurman vraagen :p

10. Skizz
    Community Veteran Nov 3, 2015

Skizz , Nov 3, 2015 :
    Ehhh ik weet niet of de standaard camera app op de OP2 (OPO pleb hier ;)) deze optie heeft maar anders kan je proberen de ISO instelling op Auto (HJR) te zetten. Dit staat voor Hand Jitter Reduction, in de praktijk betekent dat dat hij een hogere ISO waarde neemt en kortere sluitertijd. Helaas levert de hogere ISO waarde je wel iets meer ruis op maar het zou bewogen foto's tegen moeten gaan.
    En anders inderdaad je foto's wat "voorzichtiger" maken: vasthouden met 2 handen, ellebogen tegen je lijf etc.

11. The Joker
    Marshmallow Nov 3, 2015

The Joker , Nov 3, 2015 :
    ik maak over dag mijn foto's met iso 400 perfect :)

12. Joost1985
    Gingerbread Nov 4, 2015

Joost1985 , Nov 4, 2015 :
    In tegenstelling tot mijn vorige sony zijn de instal mogelijkheden van de OP2 vrij minimaal. Op zich prima hoor, maar iso waardes instellen en zo kan niet (zover ik weet)

Maar met mijn werk zit ik vaak in installaties waarbij ik soms even snel een foto moet maken van bepaalde situaties en kan ik niet mooi stabiel houden en er goed voor staan zoals vakantiekiekjes. Maar vooralsnog lijken de foto's prima

13. Skizz
    Community Veteran Nov 5, 2015

Skizz , Nov 5, 2015 :
    Over de standaard app kan ik verder weinig zeggen aangezien ik zelf een One gebruik maar er zijn genoeg alternatieve camera apps. Camera FV-5 is een hele uitgebreide en populaire app, bijvoorbeeld.

14. Patrick Storms
    Cupcake Nov 11, 2015

Patrick Storms , Nov 11, 2015 :
    Heeft iemand al een probleem gehad met de "flits"? Op mijn OP2 is die nergens te bespeuren.
    Heb dit via support al nagevraagd maar weinig bruikbare reactie. HARD RESET; zonder resultaat :(

15. Joost1985
    Gingerbread Nov 11, 2015