8
Bjuda med sig av invites

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. J0han
    KitKat May 8, 2014

J0han , May 8, 2014 :
    Tror tyvärr inte att den får en så pass stor genomslagskraft att den syns lite överallt här i Sverige, så ja, vi får väl känna oss som riktiga utbölingar. Nej, det ordet får vi inte sätta i munnen. Trendsättare tycker jag passar bättre.

Se bara på Nexus-serien. Jag hade tidigare en Galaxy Nexus - den kände jag mig mer eller mindre ensam med. Man ser inte många Nexus 4 på stan heller. Nexus 5 verkar ju sälja riktigt bra men trots det känns de fortfarande rätt så anonyma här i Stockholm. Man ser någon här och där på pendeln eller i tunnelbanan men inte i någon större utsträckning.

För att öka igenkänningsgraden av OnePlus kan man ju alltid sätta en del folk på tunnelbanan som åker fram och tillbaka och surfar på en OnePlus One i marknadsföringssyfte. Gäller bara att välja rätt personer för att denna smygmetod ska vara lyckosam!

Om inte annat få vi helt enkelt se till så att våra bekanta skaffar en OnePlus One. Då lär vi om inte annat kunna skapa en illusion om att den blivit vanlig.

dennisfors 1 and milky81 like this.
  2. arboreal
    Cupcake May 8, 2014

arboreal , May 8, 2014 :
    Låter väl som en snäll idé, hoppas bara nån har tur att få en invite...

3. milky81
    Honeycomb May 8, 2014

milky81 , May 8, 2014 :
    Tycker inte man ska känna sig som outsider, istället som en one-of-a-kind! :) Det blir ju lite roligare att ha en ovanlig telefon :D

fluffy_1, J0han and Housepainter like this.
  4. J0han
    KitKat May 8, 2014

J0han , May 8, 2014 :
    Nej, precis det jag menar. Började bara på mitt meddelande där @Housepainter avslutade sitt :)

milky81 likes this.
  5. Housepainter
    Ice Cream Sandwich May 8, 2014

Housepainter , May 8, 2014 :
    Ja det är faktiskt så man kommer att känna det! Kul att ha en ovanlig telefon som inte är ovanlig för att den är gammal eller mindre bra. Det skall bli spännande att se hur andra reagerar när de får se monstret! :)

På tal om ovanliga telefoner.. Jag har en Motorola F3. Jag använde den ett bra tag när jag köpte den för många år sedan. Det jobbiga var att läsa och skicka sms. Det var den första telefonen med e-paper screen. En tålig telefon som var(edit: är) en.... telefon, och inte mycket mer. :)

milky81 likes this.
  6. J0han
    KitKat May 8, 2014

J0han , May 8, 2014 :
    Ganska nice design ändå. Gillar telefonerna som ser ut som de en del agenter och liknande använde i filmer innan de började använda iPhones o dyl. Motorolas stilrena vikbara ligger nog i topp där :)

7. Tobbe
    Gingerbread May 8, 2014

8. Tiiii86
    Cupcake May 9, 2014

9. Hampa_D
    Jelly Bean May 9, 2014

10. pjm1891
    Ice Cream Sandwich May 9, 2014

pjm1891 , May 9, 2014 :
    Kan ta det här då, uppdatering idag angående inbjudningarna från vår svenska mod.

Update 3 (May 9, 2014): There are a few commonly asked questions regarding the invite system that I can help clear up:

How do I get an invite?
    The main method of getting invites will be through others. In the beginning, when not a lot of other people have the device, you'll be able to get invites through contest and raffles. We have planned ways so our early fans, as well as people who weren't here from the beginning will be able to obtain invites.

When do the next batch of invites roll out?
    The first real batch of invites roll out late May, and will be of the 64GB Sandstone Black version. Any invites that you might have been promised before this, will be sent during this time.

How long are invites valid for?
    For invites that you receive, they are typically valid for 24 hours. If they expire, they get returned to sender so someone else can get a chance to buy it. Alternatively, you can ask for the sender to resend it to you. For invites that you can give away, they are usually valid for longer, usually 1-2 weeks.

How many invites can I give away?
    This varies. In the beginning, the quantities will be smaller, but increased as time goes by. You will frequently receive new invites to give away as production ramps up.

When do I receive invites to give away?
    You do not automatically receive invites when you purchase a phone. We will need to manually roll them out according to our operations situation.

J0han and NickeD like this.
  11. joje25
    Cupcake May 9, 2014

12. J0han
    KitKat May 9, 2014

J0han , May 9, 2014 :
    Fint med uppdateringar :)

dennisfors 1 likes this.
  13. agazza
    Honeycomb May 9, 2014

14. david.s
    Lollipop May 9, 2014

david.s , May 9, 2014 :
    Inte vad jag vet, människor i Nederländerna som har vunnit "smash the past" kommer få den nästa vecka.

15. NickeD
    Pie May 10, 2014

NickeD , May 10, 2014 :
    @dennisfors 1 :D

dennisfors 1 likes this.
  16. Danmyr
    Gingerbread May 11, 2014

Danmyr , May 11, 2014 :
    Ä

Ska bli härligt när telefonen väl blir tillgänglig, som trogen Apple användare sedan US releasen är jag fast inställd på att gå över till 1+1, valuta för pengarna. Får snällt vänta på en invite helt enkelt :)

dennisfors 1 likes this.
  17. arboreal
    Cupcake May 11, 2014

arboreal , May 11, 2014 :
    Tänkte på en sak ang. invites. Nu kanske det står någonstans, men är det skillnad på invites mellan modellerna? Vet att det finns en tråd på engelska där nån frågar vilken modell man kommer att vilja skaffa. Är det skillnad på invites för 16/64 GB kanske man borde tala om det ifall nån lyckas få invites att dela med sig. Själv tänker jag skaffa 64GB versionen.

18. agazza
    Honeycomb May 11, 2014

Danmyr likes this.