0
Bluetooth-problem i bilen

1. BildfagreJohan
    Cupcake Nov 13, 2015

BildfagreJohan , Nov 13, 2015 :
    Tjena,
    I min firmabil, en Skoda Octavia så kan jag inte spela musik när jag anslutit den. Att ringa funkar utmärkt, men ljudet från Spotify kommer bara lite sporadiskt.

Är det någon annan som har detta problem och kanske till och med har en lösning på detta problem?

2. snörök
    Cupcake Nov 17, 2015

3. BildfagreJohan
    Cupcake Nov 20, 2015

4. MrWahlstrom
    Froyo Nov 21, 2015

MrWahlstrom , Nov 21, 2015 :
    Hade precis samma problem med min Peugeot 508 sw, och hittade detta för några veckor sedan. Funkar utmärkt efter de för mig med :)

5. stevegrasberg
    Cupcake Dec 1, 2015

stevegrasberg , Dec 1, 2015 :
    Hade också problem med min Citroen C5 men med OPX. löste det genom att stänga av synkningen av kontakterna. Men tog hem appen och ska testa igen. Har inte testat mediaströmning med blåtand än men telefonen funkar med handsfree i alla fall.

6. malle00
    Donut Dec 8, 2015

malle00 , Dec 8, 2015 :
    Har problem med min Volvo. Telefonen ansluter men efter c:a 10 sekunder tappas kontakten med bilen. Trist problem, tycker jag. Är det någon som har en ide om hur jag skall lösa detta??

7. BildfagreJohan
    Cupcake Dec 10, 2015

BildfagreJohan , Dec 10, 2015 :
    Kolla det ovan med appen. Det funkade för mig och flera andra.

8. malle00
    Donut Dec 10, 2015

9. Kristoffersigmund
    Gingerbread Dec 11, 2015

Kristoffersigmund , Dec 11, 2015 :
    Testa att cleara cache, starta sen om telefonen. radera din telefon från bilen och lägg in den igen.
    För vissa har de funkat med "Bluetooth Auto Connect" appar. Men de bästa har tydligen varit Bluetooth phonebook appen.. synd att de inte funkade för dig dock :(

10. guruni
    Cupcake Jan 24, 2016

guruni , Jan 24, 2016 :
    Tjena,
    Har problem att importera mina kontakter när jag ansluter tel till min bil(Skoda fabia combi 2015), det står att det misslyckades och försök igen. Jag hade en Nexus5 innan och det gick bra utan problem alls. Lösning lr några idéer kanske?

11. meken520
    Cupcake Jan 27, 2016

meken520 , Jan 27, 2016 :
    Har samma problem när jag kör spotify i min Audi A6 2010 (där måste jag strömma musiken via en blåtandsadapter till ami-uttaget). Handsfree:n funkar fint dock.

12. alfr3d
    Cupcake Feb 9, 2016

alfr3d , Feb 9, 2016 :
    Har en Volvo v40 2016, och innan det en v40 2013. Får samma problem på båda bilar, handsfree funkar kasst. Man hör bra ibland och micen funkar nästan aldrig. Spotify laggar ibland, och ibland inte. Sjukt störande i vilket fall.
    Samma gäller mitt BT headset, funkar ibland men måste oftast prata i luren.

Testade med tjejens Samsung S6, funkar prima.

Läste någonstans att det har att göra med maxx audio driver som gör att det inte funkar korrekt, ett problem som funnits sen start.

Man kan ju hoppas det är mjukvaran, men börjar seriöst fundera på att byta telefon snart. Använder den i jobbet, ringer mycket och åker mycket bil så vill ju att BT ska funka.