6
CM12S ZIP + Installeer thread

1. m.bosman
    Gingerbread Apr 14, 2015

2. maidiepe
    Gingerbread Apr 14, 2015

maidiepe , Apr 14, 2015 :
    Easy Enough, deze exacte stappen gedaan en bij mij werkte het ook in 1 keer :)

CountFerenc and guidoww like this.
  3. Getaway07
    Eclair Apr 14, 2015

Getaway07 , Apr 14, 2015 :
    Ik doe de wipe, ga naar install maar dan krijg ik altijd "failed".
    Heb ook al verschillende files geprobeerd.
    Heb net een reboot gedaan maar toestel blijft hangen bij het oneplus logo.. :/

4. Taboelie
    Cupcake Apr 14, 2015

Taboelie , Apr 14, 2015 :
    wat wordt er bedoelt met internal storage?
    En hoe doe je dat goed?

5. m.bosman
    Gingerbread Apr 14, 2015

m.bosman , Apr 14, 2015 :
    Verbind de OPO met je computer en verplaats het zip bestand simpelweg naar het apparaat.

6. steveno
    Eclair Apr 14, 2015

steveno , Apr 14, 2015 :

beste , je download de 2 file's op u computer[​IMG] dan pak je deze uit met winrar in aparte map
    je pakt deze terug in met winrar maar in zip file allebei apart
    je sluit u gsm aan op u computer en zet deze 2 zip file's in u vb.download map van u gsm
    dan start[​IMG] je op in TRWP modus dus gsm volledig uit dan ( volume knop omlaag en power knop aan tegelijk ) start je op in TWRP modus dan doe je WIPE => Advance Wipe je kruist alles aan behalve internal store en usb NIET !!
    dan WIPe komt er op succesvol ga je terug naar scherm en druk je op install
    dan neem je de zip file van CM12 en je installeert deze na dat er succesvol op komt ga je terug naar install zelfde zip file en FLASH de file nadien ga je terug naar menu en WIPE => Advance Wipe en je klikt enkel aan wip /cash dalvik dan ga je terug naar de menu en reboot
    bij mij vroeg hij dan super Su installeren oke dan rebooten en start op

Last edited: Apr 14, 2015

7. R3nss0
    Donut Apr 14, 2015

R3nss0 , Apr 14, 2015 :
    Windows 7 en ben administrator maar als ik in andere pc doe werkt t ook niet :% en heb de ota nog steeds niet ontvangen

8. Pecari
    Honeycomb Apr 14, 2015

Pecari , Apr 14, 2015 :
    heb je op je toestel adb wel aanstaan, en heb je ook een vinkje gezet bij de vraag om de code die je pc laat zien zodra je de kabel in je telefoon steekt dat je pc deze mag onthouden?

9. Seagorilla
    Eclair Apr 15, 2015

Seagorilla , Apr 15, 2015 :
    Korte beschrijving van mijn update procedure:
    Zojuist in multirom TWRP ge-dirty-flashed over de laatste stock versie van 11S op primairy rom. Met (advanced) wipe cache/dalvik cache/system kon ik mijn data behouden en na restart rebuilden. Wel nog de laatste supersu en boeffla kernel geflashed. Een custom kernel met kexec hardboot is nodig vanwege multirom. Na herstart werkt alles behalve Xposed framework (ook de CM12 versie niet) en CM11 themes. Ik ben tevreden en ga hem als daily driver gebruiker met de onofficiële CM12.1 als secondairy rom.

Attached Files:

Plenkske likes this.
  10. NB_ivd
    Eclair Apr 15, 2015

NB_ivd , Apr 15, 2015 :
    Na het succesvol flashen van CM12S via twrp, geeft supersu aan dat ik deze opnieuw moet installeren.

Na het flashen van CM12S werd er (nog steeds in twrp) gevraagd of ik supersu wou installeren. In het midden ''Do not install'' en onderaan ''Swipe to install''. Ik heb ''swipe to install gedaan'', en de telefoon startte gewoon netjes met android 5.0.1. Volgens rootchecker ben ik ook niet meer geroot. Supersu 2.0.1 stond nog in mijn internal storage. Ik heb nooit cm-bijwerkingen aangevinkt onder 'opties voor ontwikkelaars'.
    Supersu geeft ook aan dat hij geïnstalleerd wil worden via twrp, maar dat er kans is dat de app alleen maar afsluit. Dit gebeurt. Ik kan niet meer in mijn twrp recovery komen (omdat ik niet meer geroot ben, toch?). Via cyanogenmod-recovery kan ik ook niet succesvol SuperSU 2.0.1 of zelfs SuperSU 2.46 installeren.

Wat moet ik doen? (En raak ik daarmee bestanden kwijt?)

11. crazydriver17
    Honeycomb Apr 15, 2015

12. Plenkske
    Assistant Head Moderator Assistant Head Moderator Apr 15, 2015

Plenkske , Apr 15, 2015 :
    Je zou de laatste SuperSU moeten kunnen flashen in TWRP. Ook al heb je geen root meer, je kan gewoon in TWRP komen. Versie 2.46 dus

13. NB_ivd
    Eclair Apr 15, 2015

NB_ivd , Apr 15, 2015 :
    Hoe kom ik in twrp dan? Niet via de shortcut (aan/uitknop ingedrukt houden, en dan recovery selecteren) en ook niet via aan/uitknop + volumeknop combinatie wanneer de telefoon uitstaat. Bij beiden kom ik in de cyanogenmod-recovery.

14. Plenkske
    Assistant Head Moderator Assistant Head Moderator Apr 15, 2015

Plenkske , Apr 15, 2015 :
    Dan moet je eerst TWRP weer installeren via flash recovery

15. Petertyuh
    Eclair Apr 15, 2015

Petertyuh , Apr 15, 2015 :
    Dit klopt voor iedereen met Oxygen OS (wat een prut was dat), maar je kunt de laatste CM12 nightly flashen voordat je verder gaat. Ik had hetzelfde toen ik van OOS naar Euphoria wilde gaan, lukte met geen mogelijkheid direct vanuit OOS, moest eerst via CM12.

jaapert likes this.
  16. timpje
    Froyo Apr 15, 2015

timpje , Apr 15, 2015 :
    Ik had ook oxygen er op staan, ik heb alles er af gegooit, inclusief oxygen os. Hij kon niet verder dan het boot logo komen want er was niet meer. Toen in fastboot opgestart en CM11 geflashed, toen de zip er opgezet toen CM11 was opgestart. Daarna CM12 geinstalleerd via de nieuwste versie van TWRP. Werkt ook goed, maar zal niet de makkelijkste manier zijn. Denk dat voor mensen met geduld; het wachten op OTA best te moeite waard is als je nog CM11 hebt en geen zin/tijd er voor hebt.

17. NB_ivd
    Eclair Apr 15, 2015

NB_ivd , Apr 15, 2015 :
    Dacht ik al, wist dit alleen niet van te voren. Maar uiteraard gelukt. TWRP 2.8.6.0 & SuperSU 2.46 :)

Plenkske likes this.
  18. crazydriver17
    Honeycomb Apr 18, 2015

crazydriver17 , Apr 18, 2015 :
    Ik krijg mn update maar niet binnen, best vreemd. Op welke manier worden ze verspreid? Oudste toestel eerst toch?

19. Memphis1981
    Cupcake Apr 18, 2015

Memphis1981 , Apr 18, 2015 :
    zojuist gedaan zoals m.bosman omschreef. toestel werkt weer als een malle. ook problemen die ik had met scherm aanrakingen waar die niet op reageerde zijn verholpen.

20. TheCrazyDutch
    Gingerbread Apr 19, 2015

TheCrazyDutch , Apr 19, 2015 :
    Als ik hem probeer te installeren krijg ik telkens install failed te zien met E:signature verification failed. Iemand die mij hiermee weet te helpen?