0
Dålig batteritid? Hittat lösning, kan dock inte testa den *ROOT KRÄVES*

1. markus9312
    Froyo Apr 19, 2015

2. J0han
    KitKat Apr 19, 2015

J0han , Apr 19, 2015 :
    Det där är ingen kernel utan en modifierad variant av Google Play-tjänster. Det enda skillnaden mellan den och den vanliga versionen av Google Play-tjänster är att "SystemUpdateService" är aktiverat. Nackdelen är att man måste flasha om tjänsten efter att Google skickat ut en uppdaterad version som alltså skriver över den befintliga. Calkulin som gjort modden har dock sagt att han kommer uppdatera den efter varje uppdatering från Google tills det att problemet är löst.

Man kan alltså ladda ner appen Disable Services (kräver root) och aktivera SystemUpdateService under Google Play-tjänster för samma effekt. Nackdelen med den här lösningen är att att det måste göras efter varje omstart.

Skulle kunna skriva flera uppsatser om detta men har tyvärr inte haft tid. Ni kommer snart se vad jag har lagt all min forumtid på... :D

dalton, NickeD and timebandit like this.
  3. markus9312
    Froyo Apr 19, 2015

markus9312 , Apr 19, 2015 :
    Alright, bra att du kom in och klargjorde :)

4. timebandit
    Oreo Apr 19, 2015

timebandit , Apr 19, 2015 :
    Intressant är att inte alla drabbas av denna buggen. Varför kan man ju undra?
    Jag är helt oberörd av den buggen tack och lov. Däremot hade jag andra appar som höll min vaken men det är fixat.

Men så som jag uppfattat det som så merparten som har en massa konstiga buggar har inte gjort en factory reset efter OTAn. Alltid bra att återställa telefonen, framförallt vid en större uppdatering men jag gör det efter varje för att slippa konstiga saker.

NickeD likes this.
  5. markus9312
    Froyo Apr 20, 2015

markus9312 , Apr 20, 2015 :
    Kan man ta backup då eller försvinner syftet med återställning?

6. timebandit
    Oreo Apr 20, 2015

timebandit , Apr 20, 2015 :
    Backup kan man väl alltid göra när man vill. Innan man återställer osv så är det alltid rekommenderat att göra en backup ifall något händer under eller efter en uppdatering eller factory reset.

En factory reset tar ju bort allt på telefonen förutom Internminnet/SD. Men appar osv försvinner.

Och när allt är bra efter en sådan återställning så tar man ytterligare en ny backup :)

Med backup så menar jag självklart Nandroid via TWRP/Custom recovery samt kopiera filerna på Internminnet/SD till datorn :)

7. magnuswelander
    Donut Apr 20, 2015