5
De Nederlandstalige Mega Slow Chat!☺

1. jandekkers126
    Ice Cream Sandwich Oct 24, 2019

jandekkers126 , Oct 24, 2019 :
    Ik wil er ook wel eentje Ik heb er wel vertrouwen in dat hij naar Europa gaat komen, duurt alleen nog eventjes.
    India is een mooie proeftuin om alle kinderziektes eruit te halen, voordat de tv hier binnen komt.;):)

Pinar and Kerkdriel like this.
  2. Kerkdriel
    Ice Cream Sandwich Oct 24, 2019

Kerkdriel , Oct 24, 2019 :
    Wij willen ook wel zo'n OnePlus TV :)
    En ik twijfel nog steeds of ik de 7T moet aanschaffen.... Mijn 3T doet het nog zo goed.... Alleen de batterij loopt snel leeg....

jandekkers126 likes this.
  3. ichinisan
    Honeycomb Oct 24, 2019

ichinisan , via OnePlus 5T , Oct 24, 2019 :

The Joker

supper jammer.

ik heb de india event gezien op youtube. en als ik verwachten.
    een dikke intergratie met oxygen OS.. wat dus ook echt zo is. ik vind het echt jammer dat we de TV niet hier kunnen krijgen. uitraard is niets on-mogelijk. en kun je m vast wel van uit India naar NL krijgen via tussen post order bedrijfjes, en die zijn. maar dan moet je denk ik toch al snel 300 euro betalen. plus invoer, duur TV'tje. maar of je dat wil ??. ik niet. twijfel soms al met Alie dingen. maar dat zijn dat dingen van enkele 10tje's en niet 1000 euro.

echt jammer dat oneplus altijd de focus op India gooit, en de europeese markt dan niet mee kan doen.
    ik denk dat er wel een paar fans zijn (inc ik) die wel zo een TV willen.​

volgens mij ben je nog steeds beter af met de shield TV. dat platform is de best ondersteunde Android apparaat op de wereld.

bron: heb er zelf een werkt perfect op mijn tv uit 2010/2011 inclusief CEC en Google assistent, je vergeet gewoon helemaal dat je tv bijna 10 jaar oud is. en je kunt het paneel kopen waar je zelf behoefte naar hebt. Samsung Qled of LG OLED wat tot dusver nog steeds de superieure OLED paneel is voor TV's.

maar goed, het is echt ongelooflijk hoe lang NVIDIA de shield TV ondersteund, de hardware is ook enorm snel. Chromecast werkt ook nog sneller dan op de hardware van Google. ( niet dat ik dat nog nodig heb).

4. MarkosMark
    Donut Oct 29, 2019

MarkosMark , Oct 29, 2019 :
    Mijn OnePlus 5 blijft regelmatig uit zichzelf apps verwijderen??? En ook zo nu en dan ook een soort van soft-reboot doen? Hij blijft dan een soort van hangen en refreshed het homescherm en moet alle widgets en weet ik het opnieuw laden en ik moet mijn wachtwoord opnieuw swypen.
    Ik zit nog wel op een oudere versie 9.0.4 en ik zie dat 9.0.9 al uit is, dus ik was al van plan om dit z.s.m. te updaten. Maar omdat ik root heb wil ik hier even voor gaan zitten omdat ik niet weet hoe dit precies gaat bij een OnePlus (mijn eerste OnePlus). Maar het lijkt mij sterk dat het hierdoor komt dat hij uit zichzelf apps verwijdert en zo raar blijft hangen zo nu en dan.
    Ik heb de 8GB/128GB versie en de opslag is bij lange na niet vol. Dus ik vraag me een beetje af wat er in godsnaam aan de hand is.
    Het is ook wanneer ik een plots verwijderde app weer opnieuw installeer dat alle inlog gegevens nog actief zijn (ik hoef dus niet eerst te kiezen welke inloggegevens ik wil gebruiken)

5. Plenkske
    Lollipop Assistant Head Moderator Oct 30, 2019

Plenkske , Oct 30, 2019 :
    Je geeft aan dat je root hebt.
    Mijn advies is dus simpel: zorg dat je weer zonder root op de laatste officiële software zit. Eventueel met een factory reset.
    Mocht je toch root willen houden dan adviseer ik om ergens een duidelijke handleiding te volgen.

Dat is niet zo gek, veel apps onthouden deze via je google account. Als je dan een app opnieuw installeert, zorgt google ervoor dat hierbij alle bewaarde gegevens teruggezet worden.

6. MarkosMark
    Donut Oct 30, 2019

MarkosMark , Oct 30, 2019 :
    Ik heb root nodig, dus als ik hem update naar de laatste versie zal ik die ook weer erop zetten.

Wat is de handigste manier om hem weer helemaal clean te maken? Ik heb het idee dat als ik een factory reset doe dat er nog altijd wel iets kan achterblijven. Is het dan verstandiger om de "unbrick tool" te gebruiken om 9.0.8 erop te zetten, dan te updaten naar 9.0.9 en dan weer een custom recovery + root erop te zetten?

Ja klopt maar dat bedoel ik niet. Dan vraagt hij er wel altijd naar welke gegevens je wilt gebruiken. Alle app-data is gewoon nog aanwezig. Waar je normaal gesproken altijd de vraag krijgt of je wilt inloggen en met welk account is dat nu niet het geval. De apps zijn exact hetzelfde ingesteld als voordat ze plotseling opeens verdwenen waren.

Kerkdriel likes this.
  7. ichinisan
    Honeycomb Oct 31, 2019

ichinisan , via OnePlus 5T , Oct 31, 2019 :
    heb je alleen root of ook een custom recovery? je verhaal verteld niet veel. wat heb je zelf geprobeerd om het probleem op te lossen? ben zelf helemaal niet bekend met jou probleem heb je meerderen profielen op je toestel? alleen root toegang zou niet zomaar je apps verwijderen. kijk ook welke apps toegang hebben als admin op je telefoon. misschien kun je ook uitleggen waarom je root access nodig hebt?

kijk eens welke apps root toegang hebben en werk met de process of elimination door een voor een je root access per app uit te schakelen. tot het fenomeen stopt.

als je custom recovery hebt wis je cache en dalvik cache en start je tel opnieuw op en kijk of het beter draait.

als je een custom kernel erop hebt draaien kan hij ook minder stabiel lopen. ik zou zeggen Flash een later OOS en kijk of het stabieler draait. je kunt het gewoon overheen flashen

maar goed, denk dat je stukken verder komt op het xda developers forum met jouw vragen.

als je een custom bootloader hebt is het heel simpel om je firmware te updaten.

Pinar likes this.
  8. The Joker
    Marshmallow Nov 21, 2019

The Joker , Nov 21, 2019 :
    @ichinisan ik twijfel nu tussen
    de oneplus TV.
    de Chrome cast ( ultra)
    of de Shield TV van Nvida.

wat mij wel vet lijkt van de Oneplus tv is de Oxygen Intergratie.

Pinar and jandekkers126 like this.
  9. The Joker
    Marshmallow Nov 21, 2019

Pinar, jandekkers126 and Plenkske like this.
  10. The Joker
    Marshmallow Nov 21, 2019

Last edited by a moderator: Nov 22, 2019

11. Plenkske
    Lollipop Assistant Head Moderator Nov 22, 2019

Pinar, The Joker and jandekkers126 like this.
  12. jandekkers126
    Ice Cream Sandwich Nov 22, 2019

The Joker, Pinar and Plenkske like this.
  13. Plenkske
    Lollipop Assistant Head Moderator Nov 22, 2019

jandekkers126, The Joker and Pinar like this.
  14. The Joker
    Marshmallow Nov 22, 2019

The Joker , Nov 22, 2019 :
    ik wil eigelijk gaan voor de hele lijn
    behalve de X

jandekkers126 and Pinar like this.
  15. jandekkers126
    Ice Cream Sandwich Nov 23, 2019

jandekkers126 , Nov 23, 2019 :
    Ik heb de 1, de 2 en de 6. Samen 126, is ook in mijn naam terug te vinden en is ook mijn huisnummer.:)o_O
    En binnenkort ga ik verhuizen naar een seniorenflat met huisnummer 89 op de 10de verdieping. Voorlopig kan ik nog vooruit met OnePlus-modellen.:p:p:p (Grapje)

Pinar, Snooky092, The Joker and 2 others like this.
  16. Snooky092
    Honeycomb Nov 24, 2019

Snooky092 , Nov 24, 2019 :
    Ik heb huisnummer 10...zal dus nog jaar of 2 moeten wachten op mijn nieuwe OnePlus 10 :):p:D

17. burgkop
    Honeycomb Nov 24, 2019

burgkop , Nov 24, 2019 :
    Hier nog steeds de One dagelijks in gebruik (heb wel een nieuwe Samsung A7, maar de One staat 24/7 aan. Met nog steeds de laatste originele software. Durf het nog steeds niet zo om er wat anders op te zetten zonder goede NL handleiding. Welk OS moet je heden ten dage het beste gebruiken?
    Telefoon werkt verder goed, dus waarom zou je er wat anders op zetten?
    Alleen dat Android 6.0.1 wat oud is.

Kerkdriel and jandekkers126 like this.
  18. The Joker
    Marshmallow Nov 27, 2019

The Joker , Nov 27, 2019 :
    Toen ik de Oneplus one had.
    En de officiële support tussen cyogen en Oneplus stopte zat ik al lang daar voor op Cyogen Mod
    Wat later naar Lineage ging. Ik heb er in de laaste dagen Lineage op gedraaid.

Het Flashen van een rom is niet heel moeilijk. Het zijn even een paar stappen die je door moet lopen.
    Het unlocked krijgen van de boot loader is stap 1.
    Stap 2 is vervolgens een custom recovery er op zetten. Twrp aangeraden. En vervolgens via twrp bijvoorbeeld Lineage installeren

Ik moet zeggen dat ik momenteel meer als tevreden ben over Oxygen OS. En denk er niet over om naar een andere ROM te veranderen op de 6

Last edited: Nov 28, 2019

jandekkers126, Pinar and Kerkdriel like this.
  19. burgkop
    Honeycomb Dec 1, 2019

burgkop , Dec 1, 2019 :
    Het gaat er mij meer om: van welk OS kun je er op aan dat er updates blijven komen?
    Als ik er al wat anders op zet, heeft dat een aantal jaren geduurd voor ik het aandurfde.
    Komt omdat het in het verleden niet is goed gegaan met een ander merk, Alcatel, kon ik weggooien.
    Dat wil ik uiteraard niet nog eens.

jandekkers126 likes this.
  20. The Joker
    Marshmallow Dec 1, 2019

The Joker , Dec 1, 2019 :
    geen probleem. snap dat dit een stap kan zijn die "eng" is.
    zeker als het in het verleden mis gegaan is, gelukkig kan ik zeggen dat ik veel ervaring heb met het opnieuw installeren van de oneplus 1.
    eigelijk is de oneplus 1 op software bijna niet kapot te krijgen.
    ik spreek uit ervaring. ik heb de oneplus 1 zeker 3 keer ge soft bricked zo als dat heet, dat wil zeggen dat je de software niet correct op je telefoon heb, en dan start de telefoon niet op. of doet vreemde dingen

niet om je bang te maken maar dit is eigelijk de meest voorkomende probleem die je gaat tegen komen. je kunt de spoiler uit klappen als je wil weten wat mij over komen is.

boot loop.
    dat wil zeggen. de telefoon start. laat de boot animatie zien. en valt dan uit. start dan weer op en doet dit vervolgens on eindig.
    deze is goed en makkelijk op te lossen. dat kan gebeuren als je een oude versie over een nieuwe versie heen probeert te zetten. of in mijn geval. Cyogen mod over Cyogen OS heen probeert te installeren.
    je moet dan gewoon een wipe doen. en android opnieuw er op zetten.

meer extreem ?

EFS weg ( waar de IMEI, MAC adress gegevens staan op geslagen)
    jup ook die kan je beschadigen. hier moet je wel je best voor doen. ik heb het voor elkaar gekregen, en in eerste instantie stond er op internet dat de telefoon beter kon weg gaan gooien. als dat je er tijd in gaat stoppen. gelukkig heb ik de telefoon weer goed gekregen. dit was een hoop gedoe. niet 1.2.3 een goede oplossing. maar wel een tip. Deze partitie backuppen. en evt op je google drive bewaren. zo

Alle partities weg.
    ook dan is de telefoon weer tot leven te krijgen. ik moest toen met een qualcomm programma de telefoon opnieuw installeren met een fabriek rom.

ik moet zeggen dat dit allemaal in het prillen begin was. toen oneplus nog niet eens alles op orde had. zelfs de customer support kon mij niet helpen. IMEI weg.. jha umm geen idee. nu zijn er voor alle telefoons goede handleidingen te vinden hoe je de telefoon weer tot leven kan krijgen. er zijn zelfs un-brick tools die al het werk voor je doen.

of lang verhaal kort. je komt er altijd wel uit. of het komt wel weer goed.
    update voor de oneplus 1. tja daar vraag je wat. de one is niet een compleet vergeten telefoon. maar wel all wat ouder, dat wat niets wil zeggen, maar met een paar jaar stopt wel de support, ook van de Custom kant.

ik geef vaak het advies Lineage.
    https://download.lineageos.org/bacon

elke nacht komt er een update. of is er een update beschikbaar, dit betekend niet dat je elke dag dit moet gaan updaten. je kan evt om de 2 weken een update doen, of zelfs maandelijks. dat maakt niet zo veel uit. wel zo lang je altijd een versie pakt die nieuwer is als dat je heb.

mocht je een Custom rom op je telefoon gaan zetten. vergeet dan niet dat je de google apps (Gapps) los moet installeren tegelijk met de eerste installatie van je custom rom.
    dus besluit je BvB LineageOS te gaan installeren.
    dan moet je ook tegelijk de Gapp zip mee installeren.

hier wil ik best verder op ingaan als je evt meer wil weten over het installeren van je ROM

Last edited: Dec 1, 2019