1

emergency alerts one plus 6 nl alert

1. m3nti0n Cupcake Jun 24, 2019

m3nti0n, Jun 24, 2019 :
    Hier sinds vandaag een 6t gekregen echter geen nlalert gehad. wel op mijn simloze toestel.

2. Gaborroos Cupcake Jun 24, 2019

Gaborroos, Jun 24, 2019 :
    Ok hier vandaag weer niks gehad
    Iemand een idee hoe we dit onder de aandacht van one plus krijgen?
    Tevens vind ik ook raar dat je niet de kanaal instellingen kan zien.

3. F_Arnaud_van_der_Ploeg_d Cupcake Jun 25, 2019

4. Plenkske Dutch POC Assistant Head Moderator Jun 25, 2019

Plenkske, Jun 25, 2019 :
    @The Joker kwam er gisteren achter dat het aan de taal instelling van je telefoon ligt. Hij had hem van Engels naar Nederlands aangepast en kreeg het laatste NL Alert bericht daarna wel binnen.

The Joker likes this.
  5. m3nti0n Cupcake Jun 25, 2019

m3nti0n, Jun 25, 2019 :
    was daar een herstart voor nodig?

6. Schaapje82 Cupcake Jun 25, 2019

Schaapje82, Jun 25, 2019 :
    Ik kwam hier zoeken omdat ik op mijn OP3 Pie ook geen alerts kreeg en nu zie ik dit. Het kan toch niet zo zijn dat je taalinstelling dit bepaalt? Is dit iets wat Oneplus kan fiksen? Moeten we het dan met z'n allen gaan melden misschien?

Last edited: Jun 25, 2019

7. ds22 Eclair Jun 25, 2019

ds22, Jun 25, 2019 :
    Ik vraag me af of KPN überhaupt een NL-Alert heeft verzonden aan haar klanten, aangezien de vorige keer zowel ik als mijn moeder gewoon een melding hebben gehad, maar deze keer niets hebben binnengekregen, en dat terwijl mijn OP6 toch echt op Nederlands staat, en zij een Nokia 7.1 heeft.

8. Plenkske Dutch POC Assistant Head Moderator Jun 25, 2019

Plenkske, Jun 25, 2019 :
    Ik denk dat dit een dingetje is van NL Alert zelf. Zo zal elk land dit soort meldingen kunnen sturen met zijn eigen voorwaarden. In Android (en dus in het OS van OnePlus) is er voor gezorgd dat je deze meldingen kan ontvangen en meer niet.

9. The Joker Marshmallow Jun 25, 2019

The Joker, Jun 25, 2019 :
    Klopt. heel vreemd. mijn telefoon staat op engels voor de google assisten te laten werken op mijn telefoon. en ook om dat er dan wat meer opties zijn voor de google home app die google niet geeft voor nederland.
    iig na een tip van af de NL/BE oneplus facebook groep. dat iemand zei Schermafbeelding 2019-06-24 om 20.13.19.png
    heb ik het gedaan en kreeg ik om 21:29 de laaste NL alert binnen dat alles weer hersteld moest zijn. het is dus puur een taal ding. al zei een andere nl genruiker met haar pro 7 dat ze m ook in het engels had staan en m wel ont ving de gedachten is dat het een bug is in de Oxygen for de op6. en dat het op de pro 7 anders is of zo. ik vind dat de taal niet uit mag maken voor de NL alert systeem.
    nee. is niet nodig.
    het is uitraard gewoon op een andere frequentie. die trouwns niets met je provider te maken heeft. geen idee hoe het verder in oxygen is geregeld. wat ik al zei, ik vind het merkwaardig dat het aan de taal moet liggen. een pol of rus of zelfs een engels man die in NL is moet toch ook weten dat bv 112 niet te berijken is. maar dat is mijn gedachten

Plenkske likes this.
  10. m3nti0n Cupcake Jun 25, 2019

m3nti0n, Jun 25, 2019 :
    Klanten van KPN hebben geen NL-Alert ontvangen inderdaad. dit omdat de routering van KPN niet werkte. dus de broadcast berichten niet bij de zendmasten kwamen.

Plenkske likes this.
  11. Schaapje82 Cupcake Jun 26, 2019

Schaapje82, Jun 26, 2019 :
    Wat zou die voorwaarde in dit geval zijn dan? Een Oneplus die op Engels staat ingesteld krijgt ze niet? Dat lijkt me een rare filtering. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en heb altijd al m'n telefoons op Engels gehad.
    Overigens heb ik volgens de geschiedenis de test van 3 juni wel binnen gekregen. Maar toen zat ik nog op Oreo, dus wellicht heeft dat er nog iets mee te maken.

12. m3nti0n Cupcake Jun 26, 2019

m3nti0n, Jun 26, 2019 :
    mogelijk een programmeer foutje.
    ik heb de support zojuist gesproken en deze geven aan dit door te zetten naar het development team.
    we kunnen dus binnenkort weer een update verwachten welke dit probleem verhelpt

Plenkske likes this.
  13. Plenkske Dutch POC Assistant Head Moderator Jun 26, 2019

Plenkske, Jun 26, 2019 :
    Wellicht dat NL Alert de voorwaarde heeft "alleen Nederlands" . Geen idee hoor, het was maar een gedachte.

14. SkipperDoo Cupcake Jun 26, 2019

SkipperDoo, Jun 26, 2019 :
    bij de test NL alert had ik alles op taal instellingen op Nederlands gezet. geen melding ontvangen.

fijn dat het is doorgezet

15. ButterFlYnez Jelly Bean Jul 2, 2019

ButterFlYnez, Jul 2, 2019 :
    Buiten SwiftKey zit er geen Nederlands op mijn toestel, tóch kreeg ik op mijn op7pro wél alle meldingen binnen. Schrok me een ongeluk want had had de developer optie van vol volume aanstaan. Maar ik heb 3x Engels geprogrammeerd dus daar ligt het niet aan denk ik.
    Ergens aan begin van deze thread staat iemand die heeft gekeken naar de developer opties, dat schijnt wel te werken en een aantal extra opties te geven. Kleine moeite, groot genot zou ik zo zeggen... (bij mij gaan dev opties als eerste aan ivm root ed).

16. The Joker Marshmallow Jul 3, 2019

The Joker, Jul 3, 2019 :
    Dit onderwerp komt steeds terug. Laast ook bij de telefoon storing. Toen heb ik het ook gevraagd, want weer geen meldingen. Ik denk dat ik momenteel een solide verklaring heb.
    Of iig deels, heel raar.

Het moet vast een bug zijn in Oxygen os voor de 6 en de 6t.

Mijn telefoon heeft de gehele dag op Engels gestaan. Toen had iemand het idee op Facebook. Zet de telefoon is op Nederlandse taal, dit betreft de 6/t. En dat heb ik gedaan. Om 21:29 kreeg ik de melding van NL alert dat alles weer moest werken. Dit was na dat ik mijn telefoon op Nederlandse taal had ingesteld. Normaal gesproken zou mijn telefoon op Nederlands staan. Maar, voor google home staat mijn telefoon op Engels. Er zijn een hoop meer opties beschikbaar voor de google home als de telefoon op Engels staan.

Ik kan het niet goed bevestigingen. Maar het is wel toeval dat de hele dag geen meldingen had, maar na de telefoon in Nederlandse taal te zetten dan wel.