5
Other

[Ervaringen] Het RMA proces

?

Ben je blij met hoe je RMA is verlopen?

1. Ja

24 vote(s)
    22.4%
  2. Nee

39 vote(s)
    36.4%
  3. Het is niet tot RMA gekomen/mijn OPO werkt nog toppie

44 vote(s)
    41.1%
  1. GoT Frozen Froyo Jan 27, 2015

GoT Frozen, Jan 27, 2015 :

Je gaf je OPO wat Redbull en hij begon te vliegen, het pinnetje van je simkaart brak af omdat je je simkaart er verkeerd in hebt gestoken, je scherm brak omdat de hond erop is gaan staan, je wilde je OPO leren zwemmen. Er zijn duizenden reden waarom je een RMA nodig hebt, zoals velen van jullie weten is garantie in Nederland vaak een stuk sneller, makkelijker en eenvoudiger te verkrijgen.

Maar als je toch zo nodig je telefoon op wilt sturen, dan ben je in dit topic aan het goede adres.

Mijn geval: Ik was mijn zusje mijn OPO laten zien, ze legde hem na het kerstontbijt op de tafel. Toen ik hem oppakte was het scherm kapot. Wat doe je dan? Je kan hem zelf repareren en onderdelen bestellen via Ebay, vifocal of andere websites. Er zijn genoeg tutorials te vinden op de forums of ergens anders op het internet om je telefoon te repareren. Als je echter een foutje maakt kan je net nieuwe component helaas weer stuk zijn en moet je een nieuwe kopen. Dit zou uiteindelijk dus een dure hobby worden. Je kan dus een ticket aanmaken en je telefoon door OnePlus zelf repareren. Hoe gaat dat dan in zijn werk en hoe lang duurt dat?

RMA proces
    25 december 2014
    • Scherm gebroken
    • Ticket geopend met daarin de vraag of OnePlus hem wilde repareren. Dit kan je doen via "Ticket Overview"
    26 december 2014
    • Antwoord terug met een prijsopgaaf van 132 euro voor het scherm + 15 euro arbeidskosten
    26-31 december 2014
    • Gesprek met OP, aangezien ik vond dat het scherm niet degelijk was en het dus niet mijn schuld was. Daar was OnePlus het niet mee eens.
    • Ik moest dus maar betalen of de case werd gesloten. :(
    31 december 2014
    • Akkoord gegaan met de reparatie kosten
    2 januari 2015
    • OnePlus bevestigde dat ik akkoord ben gegaan.
    3 januari 2015
    3 januari 2015
    • Ik bevestig mijn adres.
    4 januari 2015
    • Pickup is aangemaakt bij DHL door OP
    • Het pakketje moet naar GPSK Ltd in Engeland.
    • Ik krijg allemaal papieren die ik moet uitdraaien en 1 moest ik er ondertekenen.
    9 januari 2015
    • Het pakketje, met al het spul erin behalve de lader, aan de koerier gegeven van DHL. De bovenstaande papieren heb ik de koerier ook in de hand meegegeven.
    17 januari 2015
    • Bevestiging van OP dat ze mijn apparaat hebben ontvangen.
    • OP heeft een "pending payment" aangemaakt, die ik moest betalen.
    • 147 euro via Paypal betaald
    18 januari 2015
    21 januari 2015
    • Pakketje staat nu op processing.
    • Onder "My Orders" heb ik een shipment code gehad.
    • Er staat: Royal mail: code, maar het is een DHL code. :F 7(8)7 Ik had Royal Mail dus al gemaild dat de code niet werkte...
    • Pakketje is om 04:00 aangemeld op London-Heathrow.
    • Pakketje is om 22:00 vertrokken naar Gatwick airport.
    22 januari 2015
    • Pakketje is naar Brussel gevlogen.
    23 januari 2015
    • Pakketje is aangekomen in Brussel.
    24 januari 2015
    • Pakketje is onderweg naar Nederland.
    26 januari 2015
    • Pakketje kwijtgeraakt door DHL, gebeld en na 6 uur zoeken hebben ze hem gevonden.
    • Pakketje aangekomen in Nederland
    • Pakketje geleverd

Verschil tussen de "oude" (okt '14) en de "nieuwe" (jan '15)
    • Ik heb dus een "nieuwe" OPO gekregen. Ik moest de doos als vanouds openscheuren met het speciale koordje.
    • Nieuw is nu dat er een adaptertje wordt bijgeleverd in een plastic hoesje. Dit is zodat nanosims ook in de OPO passen.
    • Verder moet de telefoon updaten naar XNPH38R Incremental.
    • Yellowband is (bijna) weg, hij is nog heel heel heel erg licht zichtbaar (of het moet verbeelding zijn). Een grote verbetering t.o.v. de "oude".
    • Op de backcover staat geen Cyanogen logo meer.

Ofwel tussen het moment dat je tegen OP zegt: "Ik wil hem laten repareren" en "Ha, ik heb weer een goed werkende telefoon", zit dus een maand tijd.

Vertel hier in dit topic wat jij RMA wilt gaan sturen, of hebt gestuurd. En vertel ook je ervaringen. Ik ben zeer benieuwd!
    Link naar mijn origineel kan je hier vinden: http://frozen.tweakblogs.net/blog/11370/rma-oneplus-one

Last edited: Jan 27, 2015

Rubii23, Earzz, MEBOE and 2 others like this.
  2. Plenkske Dutch POC Assistant Head Moderator Jan 27, 2015

Plenkske, Jan 27, 2015 :
    Voor dat mensen gaan zeggen dat er al een bestaande RMA thread is... Het is wel weer tijd voor een schone en dan gooi ik de oude op slot.
    Deze heeft ook een betere beginpost.

3. spockjuh_ Donut Jan 27, 2015

spockjuh_, Jan 27, 2015 :
    vanochtend verzoek tot rma gedaan ivm een Yellowband probleem. begon heel klein maar naar nu na 4 weken zit het al bijna tot over de helft van mijn scherm en wil dit dus graag laten repareren.

kreeg vlot mail terug maar niet met de antwoorden welke ik had verwacht. Ja het is een probleem en nee het word niet opgelost, hieronder de reactie.

We appreciate your great effort on fixing the phone. But please don't worry, the screen will not get any worse since it's not any hardware or software issue. It'll not effect daily use or get any worse. If you have any other questions, I'd like to help. Have a nice day!

op mijn vraag dat het dus wel erger word kreeg ik dit als antwoord:

Thank you for the update. We will announce the latest development on our social media, so stay tuned! Thank you!

wat nu? :)

4. gwie Jelly Bean Jan 27, 2015

gwie, Jan 27, 2015 :
    Kan je nog PayPal escalatie starten?

5. doekus Ice Cream Sandwich Jan 27, 2015

doekus, Jan 27, 2015 :
    -RMA gekregen. met opdracht:

We're pleased to inform you that we've arranged a pickup for your RMA request.

Please note that your return package will be collected by our partners GPSK Ltd (United Kingdom) via a courier from DHL. The return address is

GPSK Ltd
    OnePlus Ret/Dept
    Unit 64-66 Papyrus Road
    Werrington
    Peterborough
    PE4 5BH
    United Kingdom

Please do not send any package to our Hong Kong offices
    To initiate the shipping process, do as follows:

Please do not include your charger inside your return package, Only include your device, cable and SIM ejector tool.

Find your local DHL number below:

DHL Austria - 0820-550505
    DHL Belgium - 02-715 50 50
    DHL Denmark - (+45) 70345345
    DHL Finland - +358 (0) 30 45 345
    DHL France - 0820 20 80 80 (0,12 TTC la minute)
    DHL Germany - 0180 / 63453003
    DHL Italy - 199.199.345
    DHL Netherlands - 0800-0552
    DHL Portugal - 707505606
    DHL Spain - (Time Definite): + 34 902 12 24 24
    (Day Definite): + 34 902 12 30 30
    DHL Sweden - 0771 345 345
    DHL UK - +44 (0) 844 248 0844

Once on the phone with them, tell them you would like to send a package using the following account number: *********(the account holder's name is GPSK).
    Make an appointment and be happy, you're halfway through. The package is already insured and will not require extra insurance.

Prepare your package: Print the first page of the RMA documents and put them inside the package (the other page and any information about TNT pickup is not related with EU customer) and follow the instructions on the RMA slip to expedite the process, and make sure to not use any of the addresses on those documents in your communication with DHL Meet the courier, hand over the package, and await our confirmation. If everything goes smoothly, you'll hear from us very soon to confirm receipt.

Please noted that we will check the current condition of your return defective phone, if we found out any personal damage, like water damage problem, you will pay the repair cost for this issue. if not, then we will process to ship out your replacement once we received your return package. and this ticket will be solved after 4 days if we didn't get any update information from you, and you can contact us via new ticket if you have further issue.

Thanks for your understanding.

Best regards,
    Tammy

Nu moet ik DHL bellen voor afhaal opdracht.

- vanmorgen DHL aan de deur. ze nemen pakket niet mee want er zit een TNT vrachtbrief bij.

Weet iemand misschien wat er hier mis gaat?

6. amanten Donut Jan 27, 2015

amanten, Jan 27, 2015 :
    @Plenkske mijn eerste OnePlus had een kapotte microfoon. Na 3 weken heen en weer gemail uiteindelijk een RMA gekregen.
    De afhandeling met DHL liep voorspoedig.

Nu kreeg ik vanochtend na bijna 4 weken een nieuwe OnePlus. Ik heb gewoon een potje zitten janken zo verbaasd was ik. Had me enorm verheugd om me OnePlus weer terug te krijgen. Ik deed de nieuwe OnePlus aan en zag meteen een hele grote zwarte dead pixel precies in het midden van het scherm.
    Me oude OnePlus had een super goed scherm, ik wil niet weer weken heen en weer mailen. De OnePlus zit dan ook in het doosje klaar om geroutineerd te worden. Ik verwacht niets anders dan een nieuwe RMA.
    Dit is ronduit erg, heb heel veel moeite gedaan om een RMA te krijgen. Krijg ik een toestel terug met dead pixel afschuwelijk. Had dan de microfoon gerepareerd en me oude terug gestuurd. Ik hoop op een snelle oplossing.

7. amanten Donut Jan 27, 2015

amanten, Jan 27, 2015 :
    Ik heb DHL aan de deur gehad om de OnePlus op te halen. De chauffeur pakte een DHL zak en deed daar het papierwerk in. Hij keek alleen naar het adres waar het heen moest en naar het klantnummer van OnePlus. Ik moest tekenen voor verzending van het pakket en klaar was ik. Hij keek niet naar die papieren die voegde die er gewoon bij. die van de batterij zei die wel, die kan voor de douane zijn ofzo.
    Verder was het inpakken en weg was die.

doekus likes this.
  8. doekus Ice Cream Sandwich Jan 27, 2015

doekus, Jan 27, 2015 :
    Had jij die TNT vrachtbrief niet aan hen laten zien dan? En hoelang heeft het geduurt voordat jij je nieuwe tel in huis had? Thx

amanten likes this.
  9. amanten Donut Jan 27, 2015

amanten, Jan 27, 2015 :
    Nieuwe telefoon is het niet...zit grote dode pixel midden in me scherm.
    En nee ik had die niet laten zien, gewoon al die papieren overhandigd. Deed die in een zak. Op het doosje had ik duidelijk het adres van OnePlus U.K. en het logo erop geplakt.
    Hij nam het zo mee.

• Vrijdag verstuurd, maandag ontvangen door OnePlus in Engeland.
    • Donderdag erop "nieuwe" OnePlus opgestuurd, bezorgd vandaag Dinsdag. Al met al dus 1,5 week best snel vind ik, alleen met me nieuwe OnePlus ben ik verre van blij ik wil hem ook weer terug sturen me oude was nog beter.

10. doekus Ice Cream Sandwich Jan 29, 2015

doekus, Jan 29, 2015 :
    even een heads-up:

Vrachtbrief: *********

maandag, Februari 02, 2015
    Locatie Tijd Collo
    14 Zending afgeleverd -Getekend door: A ALU PETER BONOUGH 11:28
    1 Collo

13 Zending bij koerier voor aflevering BIRMINGHAM - UK 08:01
    1 Collo

12 Zending gearriveerd op DHL-vestiging BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 03:50
    1 Collo

zondag, Februari 01, 2015
    Locatie Tijd Collo
    11 Vertrokken van DHL vestiging in EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 23:40
    1 Collo

10 Verwerkt in EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 22:19
    1 Collo

9 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum EAST MIDLANDS - UK

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zending tijdelijk -on hold-.DHL onderneemt actie zaterdag, Januari 31, 2015 om 15:58 Service Area plaats van herkomst: AMSTERDAM - ZETTR - NETHERLANDS, THE
    1 Collo
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Meer informatie:
    De zending is later aangekomen dan verwacht en kan niet worden meegenomen in de geplande leveringscyclus
    Volgende:
    De zending zal worden verwerkt in de eerst beschikbare leveringscyclus
    Service Area bestemming: BIRMINGHAM - PETER BONOUGH - UK

zaterdag, Januari 31, 2015
    Locatie Tijd Collo
    8 Zending tijdelijk -on hold-.DHL onderneemt actie EAST MIDLANDS - UK 15:58
    7 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 15:54

vrijdag, Januari 30, 2015
    Locatie Tijd Collo
    6 Vertrokken van DHL vestiging in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 08:23
    5 Verwerkt in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:20
    4 Zending gearriveerd in DHL-sorteercentrum LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:32
    1 Collo

3 Vertrokken van DHL vestiging in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 01:14
    1 Collo

donderdag, Januari 29, 2015
    Locatie Tijd Collo
    2 Verwerkt in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 22:37
    1 Collo

1 Zending opgehaald AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 15:19

Last edited: Feb 3, 2015

11. Ziezo Jelly Bean Jan 31, 2015

Ziezo, Jan 31, 2015 :
    Bedankt voor de informatie! Ik heb zelf net ook een ticket ingediend.

12. burgkop Honeycomb Jan 31, 2015

burgkop, Jan 31, 2015 :
    Wat is er nu dan weer mee aan de hand?
    Waarom zou het geen nieuwe zijn en door de controle geslipt?
    Zie je gebruikssporen?

13. doekus Ice Cream Sandwich Jan 31, 2015

doekus, Jan 31, 2015 :
    Krijg net een mail dat pakketje in Engeland is en dat "shipment on hold" staat. Weet iemand waarom dat is en of dit normaal is?

14. GoT Frozen Froyo Jan 31, 2015

GoT Frozen, Jan 31, 2015 :
    Yep, had ik ook. Gaat hij door de douane en checken ze hem. Die van mij kwam overigens wel gesealed en dicht aan.

15. doekus Ice Cream Sandwich Jan 31, 2015

doekus, Jan 31, 2015 :
    Duur
    duurde het lang voordat je hem terug kreeg?

srry. ik kan het allemaal lezen. Beetje te snel met mijn vraag.o_O

Last edited: Jan 31, 2015

16. Anneloes1994 Froyo Feb 1, 2015

Anneloes1994, Feb 1, 2015 :
    Mijn defecte toestel is al een week geleden aangekomen in Engeland maar ik heb nog steeds geen bericht van OnePlus gehad over wanneer ze het nieuwe toestel opsturen. :(

17. GoT Frozen Froyo Feb 6, 2015

GoT Frozen, Feb 6, 2015 :
    Weet je al meer?

18. doekus Ice Cream Sandwich Feb 6, 2015

doekus, Feb 6, 2015 :
    Die van mij is vanaf afgelopen maandag in Engeland en ook nog niks gehoord :-/

19. sandeman Ice Cream Sandwich Feb 6, 2015

sandeman, Feb 6, 2015 :
    Die van mij ook, nu een nieuwe onderweg en die ligt "as we speak" in Brussel. Met een beetje mazzel morgen in huis...

20. doekus Ice Cream Sandwich Feb 6, 2015

doekus, Feb 6, 2015 :
    Ik krijg net mail dat me tel verstuurd is en nu in Engeland op vliegveld is. Ik hoop dat hij morgen en anders maandag in huis is :)