5
Other

[Ervaringen] Het RMA proces

?

Ben je blij met hoe je RMA is verlopen?

1. Ja

24 vote(s)
    22.4%
  2. Nee

39 vote(s)
    36.4%
  3. Het is niet tot RMA gekomen/mijn OPO werkt nog toppie

44 vote(s)
    41.1%
  1. lukesan Honeycomb Oct 9, 2016

lukesan, Oct 9, 2016 :
    @Plenkske Zo, we kunnen een finale statement en assesment doen. 2,5 maand rma komen er nu aan voor mijn goede vriend zijn Oneplus.

-Ontelbaar verschillende support copy/paste mensen op 1 dezelfde zaak die lukraak wartaal posten.

-Oneplus geeft geen enkel antwoord, zelfs niet naar SoniaB toe. Blijkbaar hebben ze haar gewezen waarom de garantie geweigerd werd/wordt op de foto. Ik vergelijk het als een auto die niet start en die niet in garantie wordt gemaakt omdat er een krasje van 1cm op de achterdeur zit. Mijn gefundeerde antwoord werd naar haar gestuurd en werd doorgegeven, maar daar wordt dan wonderbaarlijk niet op geantwoord. En hoe die 'kras' er gekomen is is nog zeer debatable. Remember dat heel de cover moest gereplaced worden in het begin omdat die beschadigd was volgens Arvato.... totdat we erop wezen dat er een video werd gemaakt van het kompleet onbeschadigde toestel voor het werd opgestuurd?

-Oneplus weigert om een directe confrontatie aan te gaan met iemand die al sinds de jaren 80 in het vak zit maar verwijst naar een 3de partij, namelijk Arvato. Wij dealen met Oneplus volgens de EU warranty regels, maar daar behoren zij blijkbaar niet bij omdat ze geen vestiging hebben in de EU, enkel een warehouse. Dus EU warranty policy blijkt niet op hen van toepassing te zijn?

- Het neusje van de zalm is dat er nu zonder te vragen 3 bestekken zijn gemaakt, out of the blue, om het toestel te herstellen wat op zijn zachts gezegd zeer merkwaardig is. We gaan van ongeveer 380€ naar 250€ en nu 180€ als ik mij nu niet vergis.

Mijn persoonlijke Oneplus is nu bewust vervangen door een ander merk wat de garantie geeft om binnen 3 business dagen een toestel te herstellen.

2. Lisa01 Froyo Oct 16, 2016

3. Plenkske Dutch POC Assistant Head Moderator Oct 19, 2016

Plenkske, Oct 19, 2016 :
    Ik begin ook steeds meer te twijfelen aan Arvato @Lisa01 . Ik heb het nog eens laten weten bij wat mensen van oneplus... maar ik ben bang dat ze er (in eerste instantie) niets aan kunnen doen :(