5
Other

[Ervaringen] Het RMA proces

?

Ben je blij met hoe je RMA is verlopen?

1. Ja

24 vote(s)
    22.4%
  2. Nee

39 vote(s)
    36.4%
  3. Het is niet tot RMA gekomen/mijn OPO werkt nog toppie

44 vote(s)
    41.1%
  1. Taco de Nies Cupcake Oct 31, 2015

Taco de Nies, Oct 31, 2015 :
    Dear all,
    As a OP-1 user with Never Settle mentality I ordered the OP-2, thanks for the invite Geert. Received the OP-2 this week, opened the box and 2 scratches on the screen, small but one very deep. So issued a ticket on Wednesday. Now we are Saturday and although OP has been supportive on chat the RMA procedure is a challenge.
    Clearly a manufacturing error though OP wanted me to file complaint at DHL with all pictures, which I did. They send it off to DHL UK and DHL UK informed the UK OP distributor. All to trigger a claim process in distribution. Which makes no sense.

OP should have accepted and immediately have offered to initiate a replacement procedure. Now this will take another 2-3 weeks.

Because we adhere to the Never Settle principle. I will not Settle and really considering to go iphone6, initiate a claim on the payment.

Anyone any tips on how I can speed up OP replacement process ???

2. doekus Ice Cream Sandwich Dec 1, 2015

doekus, Dec 1, 2015 :
    Heb je al wat gehoord van OnePlus?

3. matskb Honeycomb Dec 1, 2015

matskb, Dec 1, 2015 :
    Heb me zojuist toch aan een remote sessie gewaagd na nutteloos 8x heen en weer gemail met Support afdeling over de bekende OP2 'Grounding issue'.

Tijdens de remote sessie de chat maar eens gebruikt voor een kritische vraag aan de 'Level 2 analyst' (namelijk: heeft in jouw ervaring een software fix ooit geholpen voor grounding issue?). We kwamen tot de conclusie dat dit probleem voor sommige mensen sinds een update optrad (en voor die mensen kon een software fix helpen), maar dat het voor mij wel een hardware issue moet zijn, puur op basis van het gegeven dat ik er al vanaf dag 1 last van had.
    Uiteindelijk heeft die sessie dus maar 10 minuten hoeven duren voor mij en heb ik het antwoord waar ik naar zocht :)

4. jakkovanmierlo Cupcake Dec 5, 2015

jakkovanmierlo, Dec 5, 2015 :
    Ik ben inmiddels 4 weken bezig om mijn gebroken scherm gerepareerd te krijgen..
    Na elk berichtje moet ik een week wachten op een reactie, terwijl ze in het verleden altijd binnen twee uur terug mailden. Wat doe ik verkeerd?

Anyway m'n OPO wordt maandag opgehaald dus ik moet voor die tijd weten wat ik op de RMA slip in moet vullen onder '' RMA items approved for: .."

Kunnen jullie me misschien helpen?

5. gwie Jelly Bean Dec 5, 2015

gwie, Dec 5, 2015 :
    Helaas weet ik niet precies wat daar moet komen te staan. Kan je het niet aan support vragen via de live chat?

6. jakkovanmierlo Cupcake Dec 5, 2015

jakkovanmierlo, Dec 5, 2015 :
    Ja jwestenberg, dat ga ik doen :) maar moet daar telkens een uur wachten dus hoopte dat het via hier makkelijker zou gaan.. thanx!

7. jakkovanmierlo Cupcake Dec 16, 2015

jakkovanmierlo, Dec 16, 2015 :
    Update: maandag 7 december is mijn telefoon opgehaald, dinsdag 8 december kwam hij aan en woensdag 9 december kreeg ik een mail met de vraag om 122 euro over te maken.
    Direct daarna kreeg ik een mail dat de bestelling binnen 3 dagen verzonden zou worden.
    8 dagen later: niks. Geen reactie op tickets en livechat zegt niet meer dan: oh hier moeten de ticket mensen even naar kijken. Al met al: gedoe

8. heesmeng Cupcake Dec 17, 2015

heesmeng, Dec 17, 2015 :
    Weet iemand hoe het zit met een RMA aanvraag van een overgenomen Oneplus One toestel?

Ik kan hem namelijk niet aanmelden omdat er geen order op mijn naam staat (logisch)
    Echter heb ik het aanschaf bewijs etc. allemaal bij de hand (eventueel kan ik de oorspronkelijke eigenaar contacteren, echter lijkt mij dat onnodig).

Een Mailadres van oneplus is ook nergens te vinden, alleen de live chat (die niet werkt) en een telefoon nummer richting het buitenland.

Ticket aanmaken lukt ook niet ivm. het order nummer wat gekoppeld zit aan je account, zelf het order nummer opgeven lukt niet ( die staat ook op de bon vermeld dus heb ik ook in handen).

Kan iemand dit verduidelijken? want ik kom er niet meer uit.

Alvast bedankt!.

Tim

Last edited: Dec 17, 2015

9. RodneyB Gingerbread Dec 23, 2015

RodneyB, Dec 23, 2015 :
    Even een vraag; Hoe hebben jullie de royal mail ticket weten in te vullen?
    Ik krijg het niet voor elkaar. Lijkt erop dat ze alleen britse postcodes herkennen. Zie ook zo snel geen optie om een land aan te geven.
    Zo blijft de one in NL helaas haha.

Update: foutje in de mail van oneplus. Mail met DHL gehad en nu gepland voor maandag pick up.

Update 2: Zojuist is het pakketje opgehaald. Had aangegeven bij DHL ophalen vanaf 15.00 tot 18.00. Hij was er netjes om 15.05. Scheelt me gelukkig wachturen. Zover tevreden met het RMA proces.

Last edited: Dec 28, 2015

matskb likes this.
  10. coenenr Cupcake Jan 9, 2016

coenenr, Jan 9, 2016 :
    Hey! Na een paar remote sessions mag ik ook door dit lastige RMA process gaan voor mijn OP2 zijn fingerprintbutton. Zijn er tips zodat alles wat makkelijker of vlotter verloopt? Waar wordt mijn OP2 gemaakt in China of Engeland?

Mercikes!

11. matskb Honeycomb Jan 11, 2016

matskb, Jan 11, 2016 :
    Mijne moest naar een adres in Spanje voor de 'grounding issue'!
    Heb hem nu na bijna een maand eindelijk terug, blijkt dat ze alleen de software opnieuw hebben geflasht en de SIM-tray (why???) hebben vervangen. Vet irritant. Nu dus maar even een mail op hoge poten gestuurd dat dit niet acceptabel is en ik nu snel een acceptabele oplossing wil en anders m'n geld terug (omdat zij geen werkende telefoon hebben geleverd en blijkbaar ook niet via de garantie oplossen).

Qua tips voor het proces: lijkt alsof je de grootste horde al hebt gehad met de remote sessies. Kwestie van netjes inpakken, TNT haalt op en dan begint het lange wachten. Reken niet op een fatsoenlijke status-update tijdens de reparatie. Bij mij was de telefoon alweer onderweg terug (kon ik zien via TNT tracker) naar mij toen ik van support team (na eerst een week wachten op hun reactie) de mededeling kreeg dat ze zouden laten weten als hij gerepareerd is en ik nog maar even geduld moest hebben...
    Overigens krijg je hem terug in niets meer dan 1 blaadje bubbeltjesplastic en een plastic zak daaromheen. Vraag me af waarom ik hem dan zo extreem goed ingepakt in een doos moest versturen, maargoed...

coenenr likes this.
  12. coenenr Cupcake Jan 21, 2016

coenenr, Jan 21, 2016 :
    Merci voor het advies! Mijn gsm is sinds 10 januari al weg, nog steeds geen antwoord gehad van support noch van icp...

13. matskb Honeycomb Jan 22, 2016

matskb, Jan 22, 2016 :
    Wat ik heb gemerkt is dat het helpt om in de chat (vanaf 3 uur 's middags NL tijd open) te vragen hoe het staat met je ticket. Je krijgt dan ineens binnen een dag reactie.
    Als er vervolgens follow-up nodig is, zit je helaas wel weer vrolijk 2 weken te wachten (zoals ik nu...).

14. TimCoc Cupcake Jan 25, 2016

TimCoc, Jan 25, 2016 :
    Duurt lang idd maar als je dan een 'nieuwe krijgt ben ik blij. Ik heb problemen met men microfoon, soms horen ze mij en soms niet of met veel ruis. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

15. lehoon Cupcake Feb 9, 2016

lehoon, Feb 9, 2016 :
    Over de rma heb ik nog niets te klagen, want ik heb mijn telefoon nog niet terug.
    Onderste microfoon van mijn OPO werkte niet meer.
    Alleen zijn ze niet in staat het juiste ophaal adres en aflever adres te gebruiken.
    Als logistiek al moeilijk is dan verwacht ik niet veel van reparatie.

16. willem12 Cupcake Feb 10, 2016

17. Vandenhil.com Cupcake Mar 14, 2016

Vandenhil.com, Mar 14, 2016 :
    Ik ben vanaf 19 januari 2016 bezig om een RMA nummer te krijgen. Mijn telefoon is in het toilet gevallen, scherm stuk en water er in. Ondanks dat ik om de paar dagen contact opneem via mijn ticket of via live chat, steeds wordt me beloofd binnen 24 uur meer te horen van afdeling RRR. Elke dag weer kijk en tevergeefs in mijn mailbox.
    Ik heb nog steeds geen RMA, kan hem dus niet terugsturen om te laten maken, eigenlijk is nu ook het vertrouwen weg om mijn telefoon uit handen te geven aan een organisatie die van alles belooft maar tot nu toe niks waarmaakt.

18. IceFluffy Gingerbread Mar 19, 2016

IceFluffy, Mar 19, 2016 :
    RMA bij oneplus SUCKS!

Meerder telefoons (8 stuks) die GEWELDIG zijn, maar als je een telefoon hebt waar er iets aan scheelt ben je de pineut!!

We wilden voor gans het bedrijf oneplus's gaan kopen, gaat dus niet door omdat juist het RMA van de baas zijn telefoon al loopt van 26 Jan 2016 voor een slechte screenprotector die maar niet vervangen wordt...

Stilte vanuit oneplus. Ik weet dat een screenprotector niet het einde van de wereld is, maar als je voor een $13 screenprotector 7 keer opnieuw moet mailen met telkens nieuwe foto's en video's in bijlage voordat ze een nieuwe screenprotector opsturen, dan zijn ze niet goed bezig. (PS vervang screen protector nog steeds niet onderweg! geen nieuws meer gehad nadat we ons adres moesten bevestigen...)

19. kingOttmar Cupcake Apr 6, 2016

kingOttmar, Apr 6, 2016 :
    Ik heb een zeer vreemde RMA-ervaring gehad:

* Op 15 maart 2016 maak ik een request aan: de onderkant van het touchscreen (oneplus one) werkt niet meer...
    Het proces van het ophalen van het toestel is relatief vlot gegaan..
    * Op 21 maart geef ik het toestel mee met UPS
    * Op 31 maart krijg ik de melding van de repair service dat het defect niet onder garantie valt
    Ze geven me de optie: device terugsturen en transportkost betalen, device "scrappen" (weggooien), of de herstelling uitvoeren voor, hou je vast, 368.72 EUR. Dat wil zeggen dat het goedkoper is om een nieuwe te kopen.
    Natuurlijk geef ik reply om de oneplus one te scrappen!
    Hierop krijg ik geen enkel antwoord en is er geen communicatie meer
    * Op 5 april komt er een pakketje thuis aan.. ik al woedend, denkende dat ze me een defecte oneplus one hebben doorgestuurd en dat ik de kosten moet betalen voor transport.

Nu blijkt dat ze mijn opo toch gemaakt hebben onder garantie! Zonder hier ook maar iets over te communiceren. Je kan je wel voorstellen dat ik al aan het zoeken was naar een nieuwe telefoon!

Over de communicatie van de OPO helpdesk zelf heb ik niet te klagen, over de communicatie met de repair-desk echter wel.

barb likes this.
  20. walter820 Eclair Apr 6, 2016