0
Få ner musik till telefonen?

1. leinad1973
    Cupcake Sep 30, 2015

leinad1973 , Sep 30, 2015 :
    Jag undrar helt enkelt hur jag lättast får ner musik till min OPO?
    Förut hade jag all musik på en hårddisk i min gamla dator och synkade till min gamla mobil med halväten frukt på och det funkade rätt bra.
    Nu är läget följande:
    Mobil: OPO 64GB inköpt i januari 2015
    Dator: utan någon musik över huvud taget eftersom den hårddisken inte lever längre...
    Musik: tre päronlådor med cd´s på kattvinden

Hur får jag lättast in musiken i min mobil utan att behöva sitta och rippa allt från cd > dator > mobil?
    Jag är inte intresserad av Spottify och liknade tjänster eftersom dom saknar mycket av det jag vill lyssna på.
    Förut lyssnade jag på musik från mobil i bilen när det var för dålig mottagning/dålig musik på radion eller på båten från Gotland till fastlandet eller så...
    Det händer inte så ofta men när det väl händer så saknar jag musiken mycket.

Någon som har en bra lösning??
    Hur gör ni??

2. puppetz
    Gingerbread Sep 30, 2015

puppetz , Sep 30, 2015 :
    Min hd kraschade för år sedan med all min musik på...
    Jag rippade om alla mina skivor förra vintern till flac (konverterar sedan därifrån vid behov till tex mp3). tog mig 3dagar att bli klar då med dubbla cd läsare.
    Så mina förslag innebär att du behöver rippa skivorna...

Men inte lägga in dem på telefonen.
    Utan ladda upp all musik på OneDrive eller till google music då dessa två tjänsterna erbjuder att du gratis kan lyssna på dem via Grove music (one drive) och Google Music 3000låtar) gratis utan att du behöver köpa tjänsten.
    Då behöver du inte oroa dig över ev. krascher i framtiden heller.
    Jag har delat min musik, Har en FLAC utgåva på min Google Drive och en MP3 version av min musik på dropbox (betalar för google drive men inte för dropbox 100gb google och 22gb gratis dropbox).

Det är så jag gjort det kanske kan hjälpa dig lite, du får lite jobb men har du det i molnet behöver du inte tänka på att förlora dem igen på samma sätt...

NickeD and leinad1973 like this.
  3. leinad1973
    Cupcake Oct 1, 2015

leinad1973 , Oct 1, 2015 :
    Tack Puppetz!
    Jag misstänkte att det kommer nog att bli så.
    Får fundera lite på det...