13
Frakt-flöde

?

Hur lång tid tog det innan du, som bosatt i Sverige, fick din OnePlus One efter att den skickades?

1. 1 - 2 dagar

27 vote(s)
    15.7%
  2. 3 - 4 dagar

35 vote(s)
    20.3%
  3. 4 - 5 dagar

22 vote(s)
    12.8%
  4. 6 - 7 dagar

24 vote(s)
    14.0%
  5. 7 - 9 dagar

15 vote(s)
    8.7%
  6. 10 dagar eller mer

11 vote(s)
    6.4%
  7. 2 - 4 dagar med standardfrakt

5 vote(s)
    2.9%
  8. 4 - 6 dagar med standardfrakt

10 vote(s)
    5.8%
  9. 6 - 9 dagar med standardfrakt

9 vote(s)
    5.2%
  10. 10 dagar eller mer med standardfrakt

14 vote(s)
    8.1%
Multiple votes are allowed.
  1. Steel275
    Cupcake Oct 1, 2015

Steel275 , Oct 1, 2015 :
    Min kom i en sån påse, men sedan var det en luft-"påse" som sushimaki visade. Jag hade beställt telefonen + rose wood-skal. Men packsedeln var lite knöligt dock, ja.

2. sushimaki
    Cupcake Oct 1, 2015

sushimaki , Oct 1, 2015 :
    Min var dock skickad från Kina, som jag vet b-earl's skickades från London, skickades din från London med Steel?

3. Steel275
    Cupcake Oct 1, 2015

Steel275 , Oct 1, 2015 :
    Kina. Däremot kom sambons lur från London, den var packad på samma sätt.

4. sushimaki
    Cupcake Oct 1, 2015

sushimaki , Oct 1, 2015 :
    Okej, då var min teori felaktig, huvudsaken är att luren inte blir skadad

5. ff60be33
    Donut Oct 1, 2015

ff60be33 , Oct 1, 2015 :
    köpte min opt igår men den har inte skickats ut än, hur långt tid tar det för dem att skicka ut den samt hur långt tid tar de tills man får den?

6. magnusviby
    Cupcake Oct 5, 2015

magnusviby , Oct 5, 2015 :
    Mkt irriterande, fick inviten vid lunch idag, gick in vid 14.30 o la min beställning o betalade via paypal, en timme senare fick jag en "payment reminder" från oneplus, där sägs att jag har 2 timmar på mig innan inviten går ut. Pengarna har dragits från kontot. Ringde upp paypal, dom har då ngt internationellt strul med transaktioner mm. Öppnat ett ärende hos oneplus oxå, men det lär väl dröja ngn dag innan dom ser det. Får se hur detta går, i värsta fall ryker min invite.

7. aleksazaric
    Cupcake Oct 5, 2015

aleksazaric , Oct 5, 2015 :
    En märklig notis, men jag och min vän beställde en varsin lur nu i fredags och min skickades idag från London och hans från Kina. Rätt skumt då vi valt samma leveranssätt och allt! Men men, nu börjar nedräkningen!

8. AzuriaN
    Lollipop Oct 5, 2015

AzuriaN , Oct 5, 2015 :
    När i fredags beställde du? Jag beställde i lördags och det är fortfarande processing :(

9. Kinggabbe
    Eclair Oct 5, 2015

Kinggabbe , Oct 5, 2015 :
    dem är lediga samt jobbar inte frakt företagen på helger eller övriga tider endast 8h timmar tex 7-16.
    köpte min på onsdag och på fredag vid 15.30 tiden skicka dem ut den till dhl kontoret i london som då inte rörde sig förens idag då den skickades till flygplatsen och skall få den på onsdag :D

10. aleksazaric
    Cupcake Oct 5, 2015

aleksazaric , Oct 5, 2015 :
    Vid halv fem i fredags eftermiddag!

AzuriaN likes this.
  11. AzuriaN
    Lollipop Oct 6, 2015

elsgard and NickeD like this.
  12. juiceef
    Gingerbread Oct 6, 2015

juiceef , Oct 6, 2015 :
    Ni som fått eran telefon, hur lång tid ungefär tog det från att den skickades till att den kom fram?
    Beror väl kanske på var man bor också, t.ex ute i skogen eller i en storstad.
    Men på ett ungefär så man kanske vet vad man har att vänta sig när man väl får tag i en telebobo.

13. elsgard
    Donut Oct 7, 2015

elsgard , Oct 7, 2015 :
    Nu börjar jag fundera lite..
    I tisdags 29:e sept så beställde jag min OPT. I måndags 5:e okt så skickades den från Kina. Klockan 14:32 samma dag så gick den igenom tullen. Nu har det inte hänt någonting sedan dess enligt DHL. Borde den inte ha åkt flyget i måndags och typ varit framme i UK igår? Någon mer som har beställt vars försändelse gick igenom tullen vid ungefär samma tid i måndags?
    Ping @AzuriaN

Attached Files:

• dhl.png
      dhl.png
      File size:
      59.1 KB
      Views:
      139
    Last edited: Oct 7, 2015

14. AzuriaN
    Lollipop Oct 7, 2015

AzuriaN , Oct 7, 2015 :
    Min gick igenom tullen igår, har kollat på flera andra fraktflöden och som det verkar kan det ta upp till över 2 dygn från att den gått genom tullen till den är i England! Står dock aldrig att den lämnar Kina, utan direkt att den kommit till England. Jävla DHL!

Våra paket kanske åker samtidigt, min ska med via Malmö!

Last edited: Oct 7, 2015

elsgard and NickeD like this.
  15. elsgard
    Donut Oct 7, 2015

elsgard , Oct 7, 2015 :
    Aa okej. Förklarar lite. Hoppas bara att dom inte tar en såndär dum rutt som Kina->UK->Belgien->Danmark->Norge->Stockholm..

AzuriaN likes this.
  16. AzuriaN
    Lollipop Oct 7, 2015

elsgard likes this.
  17. elsgard
    Donut Oct 7, 2015

18. AzuriaN
    Lollipop Oct 7, 2015

AzuriaN , Oct 7, 2015 :
    Ja, fan vad konstigt att inte din är samma!!

19. elsgard
    Donut Oct 7, 2015

elsgard , Oct 7, 2015 :
    Snackade med DHL nu och de sa att dels att det är helgdag i Kina tom idag och att i och med att OnePlus skickar allt i en stor batch så kan man inte spåra paketen individuellt som skickas förrän det har kommit fram till destinationslandet då de packar upp batchen. Fortfarande märkligt att vi inte har samma fraktflöde...

20. AzuriaN
    Lollipop Oct 7, 2015

AzuriaN , Oct 7, 2015 :
    Väldigt konstigt att någon annans redan är i Sverige som skickades samtidigt som ditt!

Händer väl ibland att vissa paket slinker före. Förra året var det en annan svensk här på forumet som fick iväg sin samma kväll som DHL fick den, men min väntade dom med till dagen efter!