0
Gammalt (känt fel?)

1. Niccokick
    Honeycomb Jan 2, 2019

Niccokick , Jan 2, 2019 :
    OnePlus 5
    Min skärm reagerar väldigt.... konstigt på låsskärmen speciellt. Detta är något den har gjort sedan den var ny och jag trodde det var ett mjukvarufel men har snarare fått inse att det är ett hårdvarufel eller rentav en tillverkningsmiss någonstans.
    Det som sker är att jag tänder skärmen ifrån mörkt, drar över skärmen för att få fram lösenordsfönstret men det är här telefonen har ballat ur alltid. Det är som att den tror jag släpper fingret från skärmen lika kvickt som jag börjar dra så det blir en "rubberband" effekt på det hela. Sjukt störigt att försöka låsa upp en telefon 8-15 ggr innan det lyckas.

Så... jag har en reklamation på den liggandes men tänkte först kolla om det är nåt som går att fixa själv utan att behöva skicka iväg luren i x antal veckor.

Förslag på åtgärder?
    mvh Niclas

2. Niccokick
    Honeycomb Feb 14, 2020

Niccokick , Feb 14, 2020 :
    Lite update.

Har telefonen kvar fortfarande och det har blivit bättre med uppdateringar, men inte perfekt.
    Låsskärmen är fortfarande konstig, man drar att låsa upp och skärmen reagerar som att man har släppt fingret från skärmen halvvägs så den inte låser upp. Gör så allt ifrån 3-8 ggr innan den slutligen låser upp och gör så, har gjort så sedan den införskaffades.

3. Liehjan
    Lollipop Feb 14, 2020

Liehjan , Feb 14, 2020 :
    Har du OOS9.0.10 installerat? Om du haft problem i över ett år så gör en fabriksåterställning :)