4
Other

[GEBRUIKERS] problemen/bugs en oplossingen.

1. MasterCow Gingerbread Jul 3, 2014

MasterCow, Jul 3, 2014 :
    Ik dacht misschien is het wel makkelijk om een topic aan te maken voor mensen die al wel een OPO hebben.
    En elkaar daar wat te helpen met eventuele problemen, en die dan misschien met elkaar op te lossen.

Ik ben namelijk al tegen een probleem aangelopen.... :p

Probleem 1

Ik gebruik altijd de upc horizon app als ik nog op bed lig. Op mijn SGS3 werkte dit altijd probleemloos. Nu op mijn OPO kan ik de app gewoon opstarten, maar zodra ik op een tv kanaal klik en die dan opstart sluit de app helemaal af.

2. Plenkske Dutch POC Assistant Head Moderator Jul 3, 2014

Plenkske, Jul 3, 2014 :
    Heeft die upc app zijn eigen video player?
    Probeer anders MX Player en daarna ook MX Player Codec ARMv7 NEON te installeren.

heh120472 likes this.
  3. MasterCow Gingerbread Jul 3, 2014

MasterCow, Jul 3, 2014 :
    Ja hij speelt in app af.

MX Player heb ik er al op, maar ga voor de zekerheid die ARMv7 versie er ook ff opzetten.

edit: niet geholpen.

heh120472 likes this.
  4. Seijmo Lollipop Community Expert Jul 3, 2014

Seijmo, Jul 3, 2014 :
    @MasterCow Goed dat je het zegt, zal die Ziggo app eens installeren, meen me te herinneren dat @Tadango daar ook steeds problemen mee had met zijn Ziggo app. Misschien zit dezelfde software erachter...

heh120472 and MasterCow like this.
  5. Plenkske Dutch POC Assistant Head Moderator Jul 3, 2014

Plenkske, Jul 3, 2014 :
    Hebben die apps uberhaupt al ondersteuning voor android 4.4 ? Zou ook nog kunnen

heh120472, ovinomis and MasterCow like this.
  6. TeunvdEinden Ice Cream Sandwich Jul 3, 2014

7. Seijmo Lollipop Community Expert Jul 3, 2014

Seijmo, Jul 3, 2014 :
    Kan in elk geval zeggen dat de Ziggo app ook afsluit als ik TV wil kijken. Zit dus inderdaad nog ergens een kink in de kabel.

8. MasterCow Gingerbread Jul 3, 2014

MasterCow, Jul 3, 2014 :
    Idd ff uitzoeken of ze 4.4 ook ondersteunen!

Van de upc site:

Overzicht geschikte apparaten voor Horizon TV-App

Apple

• iPhone 4 en hoger, iOS 5.0 of nieuwer.
    • iPad 2 en hoger, iOS 5.0 of nieuwer.

Android

• Apparaten met Android 4.0 of nieuwer.

UPC ondersteunt en garandeert geen optimale werking op beta versies van besturingssystemen of versies die afwijken van de genoemde lijsten hierboven.

Mijn Android tablet en/of smartphone valt niet binnen de opgegeven specificaties?

Het kan zijn dat een bepaald apparaat hier niet bij staat en niet getest is toch volledig functioneert. Dit omdat de totale werking van de Horizon App voor Android afhankelijk is van een aantal componenten.

• De versie van het Android besturingssysteem op het apparaat (4.0 en hoger).
    • De (scherm)resolutie en/of chipset van het apparaat.

Ook kan het voorkomen dat apparaten door specifieke wijzigingen of veranderingen van deze eigenschappen helaas toch niet werken. Dit is helaas niet voorspelbaar en zal pas blijken indien het daadwerkelijk wordt geprobeerd.

DarrinWolfs likes this.
  9. ovinomis Ice Cream Sandwich Jul 3, 2014

ovinomis, Jul 3, 2014 :
    Datzelfde heb ik ook op mijn S3 met Cyanogen(CM11 laatste nightly android 4.4.4.).. Hmm, toevallig.. Zal dan toch iets in Cyanogen zijn.. Zal mogelijk iets met DRM te maken hebben

DarrinWolfs, Plenkske and MasterCow like this.
  10. MasterCow Gingerbread Jul 3, 2014

11. Maximus Decimus Meridius Marshmallow Senior Moderator Jul 3, 2014

Maximus Decimus Meridius, Jul 3, 2014 :
    Het is idd iets met Cyanogen. Mensen met een iPhone hebben dit probleem ook met een jailbreak.

http://tweakers.net/nieuws/93731/zi...-videos-kan-afspelen-op-goedkope-tablets.html

Geldt trouwens ook voor de UPC app en telenet(nog-wat) app. Verder meen ik mij te herinneren dat er ook een manier was om het te omzeilen. Kan je een app "laten denken" dat er dus geen root/mod/jailbreak aanwezig is.

MasterCow likes this.
  12. ovinomis Ice Cream Sandwich Jul 3, 2014

ovinomis, Jul 3, 2014 :
    Heb trouwens nog een andere S3(don't ask ;)) met 4.3.1 Vanir rom waar de app wel werk.. Misschien doet ie het wel gewoon niet op 4.4 (nog niet) maar inderdaad, UPC is niet 1 van de snelste...

13. Bub389 Ice Cream Sandwich Jul 3, 2014

Bub389, Jul 3, 2014 :
    Zou wel enorm balen zijn moest Yelo-tv (die telenet app die jij bedoelt) niet werken. Is er eentje die ik enorm vaak zou gebruiken.

14. ovinomis Ice Cream Sandwich Jul 3, 2014

ovinomis, Jul 3, 2014 :
    Alleen is het rare dat ie op mijn andere S3 die ook geroot is + custom rom (en ook Asus infinity trouwens die ook geroot is en custom rom) dus wel werkt.. Die draaien niet op 4.4 dus waarschijnlijk ligt het toch daar ergens

15. MasterCow Gingerbread Jul 3, 2014

ebaars likes this.
  16. ebaars Honeycomb Jul 3, 2014

ebaars, Jul 3, 2014 :
    dan moeten ze het wel anders verwoorden denk ik, anders kan OPO ze aanklagen waarschijnlijk. die hebben het woord soon inmiddels wel geclaimed

MasterCow likes this.
  17. koenteeuwen Cupcake Jul 3, 2014

koenteeuwen, Jul 3, 2014 :
    Ja ik gebruik Xposed Framework met de Root Cloak module, zo kun je gewoon Ziggo TV Kijken. Voor UPC Horizon weet ik niet.

18. webpatrick Honeycomb Jul 3, 2014

webpatrick, Jul 3, 2014 :
    wat zeggen de Reviewers van die Apps in de PlayStore??? Zal er vast vaker staan dat het niet werkt op 4.4 ofzo

19. Bub389 Ice Cream Sandwich Jul 3, 2014

Bub389, Jul 3, 2014 :
    Begrijp ik het verkeerd dat de OPO ondertussen draait op 4.4.4?

20. Plenkske Dutch POC Assistant Head Moderator Jul 3, 2014

Plenkske, Jul 3, 2014 :
    Ja, het is nog steeds 4.4.2