1

Geen ringtone bij inkomend gesprek

1. Revolised Gingerbread Jun 19, 2016

Revolised, Jun 19, 2016 :
    Hoi OP3 eigenaren en experts, ik heb een vreemd probleem, wellicht heeft 1 van jullie dit ook en opgelost, of is het hier voorbij gekomen.

Toestel vrijdag binnen gekomen, bootloader unlocked, TWRP recovery geïnstalleerd, geroot. Verder stock. Geen probleem, alles gaat goed. Totdat ik ineens telefoontjes gemist heb. Ik dacht dat is raar, want volume staat max en ringtone is Old Telephone.

Het probleem is dus geen ringtone bij normale GSM telefoontjes... Het rare is, als ik via whatsapp gebeld wordt, doet de ringtone het gewoon. Notificaties (whatsapp, mail, whatever) gaan prima. Trilmotor is een beetje zwak, maar dat was ik wel gewend bij de OPO.

Uiteraard heb ik het volume gecontroleerd, uiteraard heb ik het schuifje aan de linker kant geprobeerd. Op alle standen van het schuifje geen ringtone...

Iemand een idee? Is toch wel redelijke essentieel dat een telefoon geluid maakt als je gebeld wordt. Ik hoop niet dat ik iets basaals over het hoofd zie... maar het zou kunnen natuurlijk. Alvast bedankt!

Ann74 likes this.
  2. Revolised Gingerbread Jun 19, 2016

Revolised, Jun 19, 2016 :
    Het lijkt opgelost. Gevonden in het Oxygen 3.1.2 bugs draadje op het forum van oneplus...

Slider in Priority stand zetten. Dan naar Instellingen --> Schuifregelaar meldingen --> Prioriteitsinstellingen --> Berichten veranderen naar Van Iedereen & Oproepen veranderen naar Van iedereen.

Er wordt nog wat getest, maar lijkt opgelost.

Rare bug... Maar goed, behalve dit euvel zeer tevreden.

Song12 and Plenkske like this.
  3. stoerebink Froyo Jun 23, 2016

stoerebink, Jun 23, 2016 :
    Dank, ik had deze bug ook.
    Probleem met deze oplossing is dat je nu "priority" eigenlijk helemaal uitschakelt.

Bij mij werkt het ook door de slider (na opstarten) even omhoog en weer omlaag te doen, dan komen de belletjes weer door. Of beter gezegd: dan rinkelt ie weer (want de belletjes kwamen al door)

4. hoppie floppie Cupcake Aug 21, 2016

5. Song12 Gingerbread Aug 27, 2016

Song12, Aug 27, 2016 :
    Hier met een Oneplus 2, ook dezelfde problemen. Slider op en neer lijkt niet te werken. Oplossing van Revolised lijkt vooralsnog wel te werken.
    Bedankt Forum :)

6. Ann74 Cupcake Aug 30, 2016

Ann74, Aug 30, 2016 :
    Ik heb nog steeds last dat ik gewoon niks hoor als ik gebeld word. Heb alle geluiden vol aan staan. Wat kan ik hier aan doen?

7. rudy schonewille Cupcake Nov 15, 2016

8. Q1517859055368 Cupcake Jul 29, 2019

Q1517859055368, Jul 29, 2019 :
    Heb een one plus 7 PRO de slider van beltoon werkt niet ! Blijft op trillen staan . Hoor geen belletjes meer , steeds meer gemiste oproepen! Wie kan helpen ?