12
#GlobalTutorial Tuto Gaming Mode 3.0 (Français Québécois)

1. MichAssel92
    Gingerbread Jan 8, 2019

MichAssel92 , Jan 8, 2019 :

Voici mon didacticiel vidéo sur le Mode Gaming

Très belle expérience de faire cette vidéo et première vraie participation à la Communauté.

Merci d'avance pour avoir regardé la vidéo et merci à OnePlus de nous proposer ce concours. Filmé avec OnePlus 6T.

Jamais régler Ahahah

Michael du Québec, Canada

Mise à jour du 10/01/2019:

Voici la traduction pour les "non-français":

Bonjour, je m'appelle Michael Asselin et je réalise cette vidéo dans le cadre du concours "Tutoriel mondial" de la communauté Oneplus.

Parce que je suis un vrai joueur, je vais vous montrer comment utiliser le mode de jeu. Fondamentalement, pour utiliser le mode de jeu sur vos applications préférées, vous devez aller dans Paramètres-> Utilitaires-> Mode de jeu ... Et vous ajoutez simplement l'application dans le mode et l'appareil optimisera instantanément les performances dès que vous ouvrez le jeu. Ensuite, vous pouvez modifier les paramètres tels que "Recevoir des appels via un haut-parleur", "Optimiser le réseau" ou "Recevoir des appels par notifications", etc. parce que vous pouvez le découvrir vous-même. Enfin, il est très utile pour ceux qui détestent être dérangés en jouant. (Les deux en raison de mauvaises performances et de notifications non désirées).

I think that's all for the moment. Thank you for watching the video and I hope to have helped you with the gaming mode.

Goodbye!! Good game !!

Last edited: Jan 11, 2019

piejan, OceaneSxm, eye842 and 9 others like this.
  2. Ruby G.
    NA Community Manager Jan 16, 2019

Stickied Post

3. cdnfarmer
    Photography Expert Community Expert Jan 8, 2019

cdnfarmer , Jan 8, 2019 :
    Bienvenu à la communauté. C'est bien de voir d'autre Québecois! J'ai aimée que ton vidéo est à point. Bonne chance

4. Ruby G.
    NA Community Manager Jan 10, 2019

Ruby G. , Jan 10, 2019 :
    ah thanks for your awesome entry! While I do not speak French, I appreciated how your video was set up very well. Best of luck in the competition :)

5. MichAssel92
    Gingerbread Jan 10, 2019

MichAssel92 , Jan 10, 2019 :
    [QUOTE = "Ruby G., message: 19794490, membre: 903103"] ah merci pour votre entrée géniale! Bien que je ne parle pas français, j’apprécie le montage de votre vidéo. Bonne chance au concours :)[/ QUOTE]
    Je vous remercie Ruby G.
    I updated my thread and added a traduction if you want.

Ruby G. likes this.
  6. B.yashaswi
    Ice Cream Sandwich Jan 14, 2019

B.yashaswi , Jan 14, 2019 :
    [QUOTE = "MichAssel92, post: 19784128, member: 1840752"] [MEDIA = youtube] UJeauiUShW4 [/ MEDIA]

Here is my video tutorial on Gaming Mode

Very nice experience to make this video and first real participation in the Community.

Thank you in advance for watching the video and thanks to OnePlus for giving us this contest. Filmed with OnePlus 6T.

Never settle Ahahah

Michael from Quebec, Canada

Update of the 10/01/2019:

Here is the translation for "non-French":

Hi, my name is Michael Asselin and I make this video as part of the Oneplus community's "Global Tutorial" contest.

Because I'm a real gamer, I'm going to show you how to use the game mode. Basically, to use the game mode on your favorite apps, you have to go to Settings-> Utilities-> Game Mode ... And you simply add the app to the mode and the device will instantly optimize performance as soon as you open the game. Then you can change settings such as "Receive calls via a speaker", "Optimize network" or " Receive calls by notifications ", etc. because you can discover it yourself. Finally, it is very useful for those who hate to be disturbed while playing. (Both due to poor performance and unwanted notifications).

I think that's all for the moment. I hope to help you with the gaming mode.

Good-bye!! Good game !! [/ QUOTE]
    All the best.

Trista W. and MichAssel92 like this.
  7. R1543364461970
    Donut Jan 14, 2019

8. MichAssel92
    Gingerbread Jan 14, 2019

9. Y1537540350852
    Gingerbread Jan 14, 2019

10. F_Cool_Yyc_OCvx
    Cupcake Jan 14, 2019

11. MichAssel92