0
Google Play-tjänster har tyvärr stoppats...

1. Lehto
    Froyo May 25, 2015

Lehto , May 25, 2015 :
    Hej...

Ännu ett problem med den här j*kla COS12, börjar faktiskt bli väldigt trött på den här telefonen och alla buggar man får dras med.
    Det senaste nu är att jag hela tiden får meddelandet: "Google Play-tjänster har tyvärr stoppats..." och jag kan välja rapportera eller ok. Den poppar upp helatiden minst 1 gång i minuten oftast fler gånger, och nu imorse så ringde inte mitt alarm eftersom "Google Play-tjänster har tyvärr stoppats..." och på något sätt så blockerade det larmet...

Finns det någon lösning på detta, någon som vet något? Telefonen är ju typ oanvändbar just nu... Är så jäkla trött på alla dessa buggar, hade det inte varit för att min gamla Nexus 4a bara har 16GB minne så hade jag bytt tillbaks till den för länge sedan...

Tack på förhand för tips.
    //Lehto

2. J0han
    KitKat May 26, 2015

J0han , May 26, 2015 :
    Hej!

Använder du integritetsskyddet för att blockera någon funktion i Google Play-tjänster? Ta i så fall bort denna blockering och prova igen.

Google släppte en uppdatering till Google Play-tjänster i förrgår och precis som vanligt så känns det tyvärr som att dessa uppdateringar skapar mer problem än de gör nytta...

Den naturliga lösningen på ett fel som detta är att gå till inställningar -> appar -> scrolla ner till "Google Play-tjänster" och sedan rensa datan samt cacheminnet på appen. Nästa steg hade varit att installera den föregående versionen av appen, men eftersom appen uppdateras automatiskt kan detta i många fall ses som lönlöst.

Jag tror tyvärr inte att rensa data och cache för appen kommer hjälpa dig i ditt fall. Strul med integritetsskyddet är dock högst troligt. Som en alternativ lösning skulle jag vilja att du provar följande:

Inställningar -> appar -> klicka på menyknappen/de tre prickarna högst upp i högra hörnet -> välj "återställ inställningarna".

Vad exakt detta återställer kommer ett popup-meddelande tala om för dig, men kort sagt kommer det inte ta bort någon data från dina appar utan enbart återställa vilken app som startas för vad (standardapp).

3. Busjen
    Ice Cream Sandwich May 27, 2015

Busjen , May 27, 2015 :
    Jag kör OxygenOS och har inget problem med google play tjänster, men det senaste dagarna har min batteritid blivit bra igen, samtidigt som de som kör cm12 fått problem med google play tjänster.

4. mattias73
    Cupcake May 28, 2015

mattias73 , May 28, 2015 :
    Har / har haft samma problem. Gick för ett tag sedan in och trixade i google play services integritetsjänster. Tycker normalt sett inte om att göra så, men då batteritiden på senare tid var så pass mycket sämre så "föll" jag för förslagen att lösa det problemet med diverse inställningar.

Nu fick man sota för det. Skall ta bort dessa integritetsinställningar helt och se om det fungerar bättre då.

Sen återstår bara problem med video som låser sig, kamera-view-finder som låser sig...

Håller med trådstartaren - förra versionen av CM för opo var så mycket stabilare. Och hade minst flera saker jag saknar i den nya versionen, men få saker jag tycker tillkommit av värde...

5. eduenlamer
    Donut May 29, 2015

eduenlamer , May 29, 2015 :
    Nej, det enda hittills jag gillat i 12 är väl den nya temamotorn, tangentbordet och att man spräckte 50k i Antutu benchmark.
    Annars upplever jag att i princip allt är sämre.
    Så jag valde att gå tillbaka till cm11s istället.
    Vilket jag oftast gör efter en dag eller två med en annan rom.
    Frånsett Oxygen då, den klarade jag högst 15 minuter med.

6. Zo3Gas
    Cupcake Nov 22, 2015

Zo3Gas , Nov 22, 2015 :
    Jag fick detta problem när jag slog på gpsen. Slog av gpsen så slutade den klaga..

7. Onioni
    Cupcake Dec 6, 2016

Onioni , Dec 6, 2016 :
    Hej

Min dotter har en OneplusX där texten "Google play-tjänster har tyvärr stoppats", hela tiden håller på att ploppa upp. sjukt irriterande. Stänger ner play-butiken direkt, så det går inte att uppdatera någon app. Har provat tipsen från JOhan, vilket inte hjälpte. Dock inte...

"Använder du integritetsskyddet för att blockera någon funktion i Google Play-tjänster? Ta i så fall bort denna blockering och prova igen."

Fattar inte vart jag ska gå in, för att ändra på det.

Problemet började efter senaste uppdateringen. Tacksam för hjälp.

//Mattias

8. Itunesstillsucks
    Cupcake Jul 10, 2017

Itunesstillsucks , Jul 10, 2017 :
    Hej!
    Tack, fungerar kalas med återställning av appar
    Jönsson