22
[GUIDE] Forumguide & Regelement

1. Seijmo
    Community Veteran Sep 9, 2014

Seijmo , Sep 9, 2014 :
    Welkom in de Nederlandstalige sectie van het OnePlus forum. Deze thread bestaat uit een guide die je enigszins wegwijs probeert te maken binnen het forum. Daarnaast kent het forum ook enkele Forumregels, de belangrijkste regels worden hier uitgelicht. Tot slot wordt er nog besproken hoe het alert systeem werkt en hoe je het beste een thread kan aanmaken.

Het Nederlandstalige forum bestaat uit 4 categorieën;

1. Nederlands Algemeen: Alles wat met de OnePlus te maken heeft mag hier geplaatst worden. Denk dan aan reviews, hardware, software, accessoires.
    2. Nederlands Invites: Niet alleen alles omtrent invites, ook zaken als levertijd en betalingsissues kunnen prima in dit kopje geplaatst worden. Het is tenslotte het verlengde van een invite.
    3. Nederlands Off Topic: Alles wat niet direct met OnePlus te maken heeft kan hier worden geplaatst.
    4. Nederlands Support: Gebruikersproblemen kunnen in deze categorie worden geplaatst.

Daarnaast zijn er een x aantal interessante threads die hieronder worden uitgelicht:

De Nederlandstalige Chat! >klik hier<
    De naam zegt het al, hier kan je lekker off-topic met elkaar chatten.

PayPal
    >klik hier<
    Voor wie hier weinig of geen ervaring mee heeft is er een handige beginnersguide gemaakt.

Het DNA Invite Topic!
    >klik hier<
    Mocht je op zoek zijn naar een invite kan je je ook inschrijven bij "De Nederlandstalige Alliantie". Voor meer informatie dien je de startpost van desbetreffende thread door te nemen.

Status Leveringen OnePlus
    >klik hier<
    Deze thread is bedoeld om ervaringen met elkaar uit te wisselen omtrent levertermijnen en dergelijke

Interessante threads voor de OnePlus One

[REVIEW] Mijn One Ervaringen De naam zegt het al, een gebruikerservaring gemaakt door @Plenkske.
    [GUIDE] OnePlus One Rooten Handleiding voor wie graag de One wil rooten.
    [GUIDE] Custom ROM op je One Handleiding voor als je een andere ROM wilt installeren.
    [GUIDE] Multirom Installeren Uitleg voor als je meerdere ROM's wilt installeren.
    [SOFTWARE] Cyanogen OS Informatie over de huidige officiële ROM van de One.

[​IMG] Interessante threads voor de OnePlus 2

[REVIEW] OnePlus 2 Smartphone & Covers Heldere review gemaakt door @jeffreya93.
    [SOFTWARE] Oxygen OS Informatie over de huidige ROM en aanstaande updates.
    [GUIDE] Rooten OnePlus 2 + Tips Handleiding voor wie van plan is de 2 te rooten

Interessante threads voor de OnePlus X

Suggestie? Meld het mij!

Providers Nederland en België
    Problemen met je netwerk of instellingen? Stel je vraag in de juiste thread of doorloop deze, het kan namelijk zo zijn dat deze al is behandeld.

Vodafone NL; T-Mobile NL; KPN/Hi NL; Tele 2 NL; Telfort NL; Ziggo Mobiel NL; Simyo NL; Hollands Nieuwe NL; Base BE; Proxiumus BE; Mobile Vikings BE; Mobistar BE; Telenet BE

Last edited: Nov 20, 2015

Snooky092, jojothomas, Pinar and 19 others like this.
  2. Seijmo

Seijmo , Sep 9, 2014 :
    FORUMREGELEMENT

Zoals elk forum kent ook dit forum enkele regels. In een notendop zal ik ze hier benoemen.
    Het is niet toegestaan...
    • threads aan te maken waarin om invites wordt "gebedeld";
    • het forum vol te spammen met dezelfde mededeling/vraag;
    • links naar resellers/scalpers binnen het forum te plaatsen;
    • je invites (via het forum) te verkopen;
    • je eigen smartphone of accessoires te koop aanbieden, met of zonder winstbejag;
    • te linken naar acties en/of wedstrijden die niet door OnePlus worden georganiseerd;
    • om te bedelen naar likes.
    Moderators hebben het recht hiervoor officiële waarschuwingen te geven!

"Het OnePlus Forum is een geweldige plek om op de hoogte te blijven door middel van officiële aankondigingen, of door vragen te stellen en opmerkingen te delen met technologieliefhebbers, OnePlus fans en medewerkers.

Wij willen dat onze members zich, samen met anderen, vrij voelen om te discussiëren over OnePlus of verwante onderwerpen die smartphone gebruikers, Android fans en technologie liefhebbers kunnen interesseren.
    Om het forum relevant en beheersbaar te houden voor ons team (staff members en moderators) vragen we je onderstaande regels door te nemen en deze na te leven.
    Members die de regels niet respecteren en/of deze schenden kunnen een tijdelijke schorsing worden opgelegd of in het ergste geval wordt de persoon permanent verbannen van het forum.

1. Netiquette

1.1 Threadnaam
    De naam van uw thread moet leesbaar, informatief en relevant zijn met betrekking tot de inhoud. Verder verzoeken wij alles met betrekking op de One aan te geven met [OPO] en voor de OnePlus 2 met [OP2]. Ook termen als [REVIEW] en [SOFTWARE] zijn toegestaan.

1.2 Keuze van het subforum
    Plaats uw thread in een relevant subforum. Vraag jezelf af "als ik op zoek zou zijn naar deze thread, is dit dan de eerste plek waar ik zou gaan zoeken?".

1.3 Zinloos & off-topic

Bespreek het onderwerp, zoals gedefinieerd in het oorspronkelijke bericht. Posts als "oké", "eerste", "gereserveerd" en vallen onder meer onder nutteloze posts.

1.4 Geen advertenties
    Het OnePlus forum is geen marktplaats dus producten of diensten aanbieden is niet geoorloofd. Berichten in de vorm van voorgaande strekking zullen dan ook worden verwijderd. Meerdere overtredingen in een korte periode wordt beschouwd als spamming en onderworpen aan tijdelijk of een permanent verbod.

Als je iets weg wilt geven, contacteer dan eerst een moderator om toestemming te vragen. In zijn algemeenheid, als de community er profijt van heeft dan hebben we geen bezwaar - als je er zelf alleen beter van wordt, dan wel.

2. Gedragscode

Members behoren berichten zo te formuleren dat ze niet beledigend zijn voor anderen. De volgende acties niet toegestaan op het OnePlus Forum :

• Ongepast taalgebruik , waaronder seksueel getint, gewelddadig en aanstootgevende inhoud.
    • Toont een gebrek aan respect en tolerantie ten opzichte van andere members.
    • Members op basis van religie, ras, politieke overtuiging of andere aanstootgevende redenen aanvallen.
    • Dreigen om persoonlijke gegevens van andere gebruikers te onthullen. U wordt geadviseerd persoonlijke informatie voor uzelf te houden en niet met anderen binnen het forum te delen.
    • Het plaatsen van malware/phishing websites en andere schadelijke content.
    Members die bovenstaand genoemde gedragscode niet respecteren kunnen sancties opgelegd krijgen of worden verbannen van het OnePlus forum waarbij hun geposte contect permanent zal worden verwijderd.

(onderstaande wordt nog vertaald)

3. Search similar threads before posting or creating a new discussion
    New joiners are strongly advised to use search function before starting a new discussion. Other members may have already shared about the specific subject or addressed the question you are about to ask. If you post a thread that is very similar to already posted ones, it may get merged or closed by the moderation team.

4. Writing guidelines
    Threads should be clear and include appropriate and descriptive subjects in order to provide more understanding to fellow members. The OnePlus Forums is an English speaking community in general, so members are asked to post only in English. However, if you prefer a language that is not English, feel free to discuss in our regional sub-forums.

5. Editing / Closing / Deleting Threads
    The moderation team reserves the right to edit, merge, close or delete any thread at any time in case a post breaks guidelines. You will receive a notification explaining the reason why a thread has been modified or closed. If you are unhappy with decisions made by moderators, firstly seek out the moderator responsible for an explanation. If that discussion is not fruitful, refer to an administrator. Their decision will be final.

Warnings
    Warning points are given for certain infractions detailed above. The point of a warning is to alert you to the fact that you broke the rules, but to allow you to continue to post. If you accumulate 5 warning points, you will be temporarily banned for 1 day. At 10 points, you will be banned for a week. At 20 it’s a month and at 30 we will ban you permanently. Warning points expire two months after they have been awarded.

Never Settle"

Plenkske, onemattijsone, barb and 5 others like this.
  3. Seijmo

Seijmo , Sep 9, 2014 :
    Het Alert Systeem

OnePlus werkt met XenForo forumsoftware. Een handige tool in deze sofware is het alert systeem. Dit zijn dat lampje en het envelopje wat zich rechts bovenin bevindt. Zoals je in onderstaand voorbeeld ziet heeft de persoon 1 alert en 1 ongelezen PM. Maar hoe werkt het, en hoe niet? Een korte uitleg.

Naamloos.png

Wat is Taggen? Taggen is dat je iemand in een post vermeldt zodat de persoon daar een notificatie (alert) van krijgt. Een voorbeeld hiervan is @Plenkske. Je dient ten alle tijden een @ voor de naam te plaatsen, anders krijgt de persoon er geen melding van.

Als je achteraf een post bewerkt (edit) en je dan alsnog iemand wil taggen werkt het alert systeem helaas niet meer. Belangrijk dus om dit meteen goed te doen.

Wat is Quoten? Als je een post citeert (reply) ben je aan het quoten. Je neemt letterlijk de post over en reageert hier op. De persoon krijgt hier ook weer een melding van via het alert systeem.

Het is ook mogelijk om op een deel van een post te reageren. Met de muis selecteer je het tekstgedeelte waar je op wilt reageren. Automatisch krijg je de optie om quoten/replyen. De optie "Insert Quotes..." verschijnt onder je tekstvak.

naamloos3.png

Wat is een PM? Dit is de afkorting voor Private Message oftewel privébericht. Binnen het forum wordt dit Conversations genoemd maar het komt allemaal op hetzelde neer.

Je kan heel gemakkelijk een privébericht beginnen door
    Start a New Conversation te selecteren en daar vervolgens de naam waar je een bericht heen wilt sturen te plaatsen. De persoon zal hiervan een melding (alert) krijgen.

Een andere manier is om op de naam van een persoon te klikken, er verschijnt een popup waar onder ander de optie Start a Conversation staat.

Last edited: Aug 19, 2015

4. Plenkske
    Assistant Head Moderator Assistant Head Moderator Sep 9, 2014

Plenkske , Sep 9, 2014 :
    @yourenotmytype als je dat gaat maken ben je wel even bezig, lijkt wel een boek wat je dan gaat schrijven :D :p Lijkt mij te veel van het goede.
    Verder vind ik de opmaak nu al goed hoor...

@Seijmo ander belangrijk klusje ?

5. Argo9999
    Froyo Sep 9, 2014

6. barb
    Nougat Sep 9, 2014

barb , Sep 9, 2014 :

Dit ziet er al strak uit:
    Mag ik in het kort nog even iets vragen/opmerken:
    Forumreglement: Ik zou de officiële Terms and Rules van het forum als reglement laten gelden.

Komt er bij veel gestelde vragen ook een indeling zodat dit overzichtelijk is en niet keer op keer dezelfde vragen gesteld moeten worden?

Komt er zoiets ook in :
    https://forums.oneplus.net/threads/guide-how-to-find-the-information-you-seek.7641/ ?
    en deze tips over forum etiquette in het Nederlands
    https://forums.oneplus.net/threads/take-a-look-a-few-tips-on-forum-etiquette.2206/
    en deze vertaald en aangepast,
    https://forums.oneplus.net/threads/guide-the-proper-way-to-make-a-new-thread.5617/
    https://forums.oneplus.net/threads/checklist-before-posting-a-new-thread.104690/
    en persoonlijk vind ik deze handig:
    https://forums.oneplus.net/threads/...estions-including-carrier-compatibility.7195/

7. Seijmo

Seijmo , Sep 9, 2014 :
    Oke dan laat ik het zo, @yourenotmytype moet niet zo zeuren.. ;) :p

Jaa ben bezig een geocache te maken met een NFC tag er in verwerkt (een zeer korte multi). Had vernomen dat er nog een kaper op de kust is die die techniek wil introduceren in deze regio en ik wil natuurlijk wel de eerste zijn. Haast geboden dus... :D

@rno1975 and Plenkske like this.
  8. Seijmo

Seijmo , Sep 9, 2014 :
    Ik zal er op een later tijdstip naar kijken. Veelgestelde vragen bedoel je denk ik de FAQ, daarvoor moet je bij @Plenkske zijn.

9. Maximus Decimus Meridius
    Moderator Moderator Sep 9, 2014

Maximus Decimus Meridius , Sep 9, 2014 :
    Ha, nou lekker dan… Jullie hebben mijn disclaimer niet gelezen. Vind t namelijk al best hoor :0 :)

Plenkske likes this.
  10. Roykej
    Ice Cream Sandwich Sep 9, 2014

11. fistfull95
    Ice Cream Sandwich Sep 10, 2014

12. KeV493
    Cupcake Sep 10, 2014

13. Dasilva0902
    Gingerbread Sep 10, 2014

Dasilva0902 , Sep 10, 2014 :
    Hoi, Ik was even weg dus had niet meer gereageerd maar waarom maak je het zo moeilijk?

als ik op het Opo forum kom wil ik in 1 oogopslag zien waar ik heen moet.

Opo-Forum-Nederland- ...........

en niet Opo-Forum-Nederland- Guide nieuw members en dan pas .......... waarom die extra stap
    als noob denk ik dat een guide new members niks anders is dan bla bla bla uitleg over wat wel en niet is toegestaan.
    waarom zo onoverzichtelijk?

onderstaande is toch veel beter?

1 Welkom (slowchat)
    2 Invites
    3 Bestellen (levering dhp dhl) alles over duur enzo
    4 Betalen (de paypall guide)
    5 Mijn ervaringen
    6 Problemen (gele waas,retour,geld terugpaypal
    7 Officiele aankondigingen
    8 Rooten
    9 Software CyanogenMod
    10 Hoesjes en bescherming

Je komt op de nederland pagina en je ziet dit.
    dan weet je meteen waar je heen moet! want 95% valt binnen de eerste 10 groepen

Purrincess and leiremmers like this.
  14. Plenkske
    Assistant Head Moderator Assistant Head Moderator Sep 11, 2014

Plenkske , Sep 11, 2014 :
    Dus je wilt al die 10 threads als sticky op gewoon Nederlands pagina ? We hebben ooit eerder meer stickies gehad en het bleek dat dit niet fijn werkte...
    Er is niet voor niets een Invites subforum waar je punt 2,3 en 4 kunt plaatsen. En verder hoeft lang niet alles een sticky te zijn.

15. barb
    Nougat Sep 11, 2014

barb , Sep 11, 2014 :
    duim_omhoog.jpg
    t is wel veel werk voor jullie om alles te herindelen en te updaten.
    Mijn complimenten voor jullie.

Plenkske likes this.
  16. barb
    Nougat Sep 11, 2014

barb , Sep 11, 2014 :
    Is het wenselijk om bij de invites een sticky te maken over oplichters, kopen op een ander zijn account, fake oneplus invites, en waarschuwing voor bots en andere invite code zoekmachines?

17. @rno1975
    Gingerbread Sep 11, 2014

18. crazydriver17
    Honeycomb Sep 11, 2014

1plus1is11 likes this.
  19. Thewishbone
    Cupcake Sep 11, 2014

Thewishbone , Sep 11, 2014 :
    Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier. Kan iemand mij een link of een pb sturen met uitleg wat de bedoeling is om aan een OPO te komen?

Alvast bedankt!

20. Plenkske
    Assistant Head Moderator Assistant Head Moderator Sep 12, 2014

Plenkske , Sep 12, 2014 :
    Begin maar eens bij de FAQ :)