111
[GUIDE] OnePlus 3T: How to Unlock Bootloader | Flash TWRP | Root | Nandroid & EFS Backup and More !!

1. Cervantes Lollipop Moderator Sep 6, 2018

Cervantes, Sep 6, 2018 :
    You have the guide in the first post
    this thread is for root questions
    Thread merged

matthu.2711 likes this.
  2. Dhiren Velari Gingerbread Oct 26, 2018

Dhiren Velari, Oct 26, 2018 :
    I've read all the pages in this thread and one thing is still not clear to me: do I need to flash the no-verity-opt-encrypt zip if I don't intend to root and only want to install a custom ROM? I assume you can install a custom ROM without having to root your device.

3. Dhiren Velari Gingerbread Oct 27, 2018

Dhiren Velari, Oct 27, 2018 :
    For people like me who are flashing a custom ROM for the first time and referring to this guide:
    1. You don't need to flash the no-verity-opt-encrypt zip if you don't want to root your device
    2. Yes, it's possible to install a custom ROM without having to root your device

Hope this helps.

harshalpohare5 and matej997 like this.
  4. Roni10000 Cupcake Nov 15, 2018

5. eugene5525 Cupcake Dec 12, 2018

eugene5525, Dec 12, 2018 :
    Hi there, tried to follow the guide to root my Oneplus 3 on OOS 5.0.6 with twrp 3.2.1-1, no verity 6.0 and SuperSu 2.8.2. Now my phone is stucked in the boot animation(spinning circle). Tried to flash stock rom from recovery but doesn't not work(same outcome). Need help!!!

6. Paschfire Jelly Bean Dec 15, 2018

Paschfire, Dec 15, 2018 :
    The links provided within the above guide are way out-of-date.

You should be using TWRP version 3.2.3-0> or newer and for a root solution use Magisk 18.0> or newer.

A simple Google search should be more than adequate to find links to both.

7. panampshah Eclair Mar 3, 2019

8. Praty_28 Jelly Bean Mar 3, 2019

Praty_28, Mar 3, 2019 :
    Yes, only it will get unrooted after update you need to flash root again.

panampshah likes this.
  9. thiwanka360 Cupcake Mar 4, 2019

thiwanka360, Mar 4, 2019 :
    I was able to successfully installed custom TWRP recovery, and then flash no dm verty and then super su, but after restart my phone is stuck on Boot logo white color oneplus logo and Powered by android on bottom for almost 30 minutes, Can someone help?

10. zvczv Eclair Mar 17, 2019

zvczv, Mar 17, 2019 :
    Can't unlock the bootloader. I'm on W10 and my laptop doesn't recognize my phone when fastboot mode. I runned the adb setup 1.4.3 Does anyone know how to fix it? I was able to do it months ago but I was on Linux. I don't want to change my OS just for that. Please, help!

11. mort_ Gingerbread Mar 18, 2019

mort_, Mar 18, 2019 :
    Do have an functional adb connection when running android?

There is a tool to remove all stored usb drivers from formerly connected devices. I can post its name later or someone else can. This may help a lot with installing working adb drivers.

PS: run is an irregular english verb

Praty_28 likes this.
  12. mort_ Gingerbread Mar 20, 2019

mort_, Mar 20, 2019 :
    This recommendable USB tool is called USBDeview, with its help you should remove all older smartphone and adb drivers before reinstalling a fresh adb set.

13. I1553237671634 Froyo Mar 22, 2019

mort_ likes this.
  14. G1554079064508 Cupcake Apr 10, 2019

G1554079064508, Apr 10, 2019 :
    [QUOTE = "Funk Wizard, post: 15444274, member: 218434"] Antes de prosseguir, por favor, OTA até 3.5.3, já que o TWRP tem um problema com o Decryption no 3.5.1

DESCRIPTAO QUE NÃO TRABALHA?

Se o seu dispositivo não está descrito no TWRP, é necessário que ele tenha o antigo formato de chave de criptografia do firmware de lançamento da versão 3.5.1.

Você pode resolver isso atualizando para 3.5.3 e alterando sua senha de direção nas configurações do sistema operacional do seu dispositivo.

Quando sua mudança for atualizada para 3.5.3 ou mais recente, o seu sistema operacional será reescrever sua chave de criptografia para ser compatível com o TWRP.

You are livre for desabilitar sua senha depois disso, se não quiser, o TWRP será descriptografado com a senha padrão.
    [CITAR]
    [QUOTE = "Assistente do Funk, post: 15407086, membro: 218434"]
    Configuração, preparação e pré-requisitos

Tarefas básicas que podem ser mencionadas em todo este guia:

• Abra o prompt de comando - Pressione Shift + Clique com o botão direito em qualquer lugar da tela e selecione Abrir janela de comando aqui /
    • Entre no modo fastboot - Desligue o telefone. Mantenha o volume + energia até a tela "fastboot" aparecer. [Como alternativa, se a opção Reinicialização avançada estiver ativada, você poderá pressionar Reinicializar -> Gerenciador de inicialização no menu de energia.]
    • Entre no modo de recuperação - Desligue o telefone. Mantenha o volume pressionado + energia até a tela "OnePlus Logo" aparecer. [Como alternativa, se a reinicialização avançada estiver ativada, você poderá pressionar Reiniciar -> Recuperação no menu de energia.]

Instalação do ADB e Fastboot
    1. Baixe o ADB para Windows aqui: - https://drive.google.com/open?id=0B0MKgCbUM0itNVB1elljU2NPR0k

Ou você pode encontrar uma ferramenta ADB & Fastboot universal aqui

Ou você pode atualizar manualmente os binários do Fastboot e do ADB aqui

2. Execute o arquivo .exe baixado acima como Administrador.
    3. Pressione 'Y' toda vez que o instalador solicitar.
    4. Continue a instalação do driver.

Agora, ADB e Fastboot foram instalados no seu PC. Ótimo !

Algumas coisas importantes

• Mostrar extensões de arquivo - Abra uma janela de prompt de comando e execute "Pastas de controle" (sem as aspas). Vá para a guia Exibir e desmarque a opção "Ocultar extensões para tipos de arquivo conhecidos". Isso ajudará a evitar confusão ao renomear arquivos.
    • Bateria - Certifique-se de que seu telefone tenha pelo menos 60% de carga restante e que seu PC esteja conectado e não desligue espontaneamente durante o processo. O procedimento não demora muito, mas é melhor ter carga suficiente para o caso de algo dar errado.
    • Backup (opcional) - Desbloquear o bootloader irá / deve limpar completamente todos os dados do dispositivo . Isso inclui aplicativos, configurações e até mesmo o conteúdo do cartão SD interno (fotos, músicas, etc.). Copie todos os arquivos importantes do telefone para um PC ou carregue-os em uma nuvem.
    • Depuração USB - Em seu telefone, vá para Configurações> Sobre o telefone> Toque em Construir número 7 vezes. Isso ativará as opções do desenvolvedor. Agora volte para Configurações> Opções do desenvolvedor> Ativar a depuração USB
    • Ativar Desbloqueio OEM - Em seu telefone, vá para Configurações> Opções do desenvolvedor. Em seguida, ative a opção "OEM Unlocking". Além disso, um aconselhamento gratuito, certifique-se de que, a partir de agora, a opção de desbloqueio de OEM está ativada antes de você reiniciar. Às vezes, pode ficar desativado em si.
    • Ativar Reinicialização Avançada - No seu telefone, vá para Configurações> Opções do desenvolvedor. Em seguida, ative a opção 'Reinicialização avançada'.
    [/CITAR]
    Oi cara, você pode me ajudar? Meu OP3T está em OOS 3.5.1 agora e eu gostaria de fazer root para usar aplicativos e jogos que não foram atualizados para a versão Nougat Eu não gostaria de atualizar para Nougat me entende. Eu usei o Toolkit 4.5u para desbloquear o bootloader porque o 5.0U não funcionava com o meu dispositivo em oos3.5.1 (OnePlus3 & 3T-ToolKit-v4.5U-By-@ahmed_radaideh) meu OP3T já tem o bootloader desbloqueado. Se houver uma solução para isso no oos 3.5.1, você poderia me ajudar?
    Hi man, can you help me? My OP3T is in OOS 3.5.1 now and I would like to do root to use applications and games that have not been upgraded to the Nougat version I would not like to upgrade to Nougat understands me. I used the Toolkit 4.5u to unlock the bootloader because the 5.0U did not work with my device in oos3.5.1 (OnePlus3 & 3T-ToolKit-v4.5U-By-@ahmed_radaideh) my OP3T already has the bootloader unlocked. If there is a solution to this in oos 3.5.1 could you help me?

15. Bennedikt_Hyoudou Cupcake May 9, 2019

Bennedikt_Hyoudou, May 9, 2019 :
    Hello can somebody help me?
    After i can't upload the files to my device i want to reset everyting.
    Now my phone always go into fastboot mode and won't start as usally.
    Can somebody help me?

edit:
    I dont know how, but i wiped my OS.
    I my mtp is not working, any other ideas?

Last edited: May 9, 2019

16. Paschfire Jelly Bean May 16, 2019 at 5:04 PM

Paschfire, May 16, 2019 at 5:04 PM :
    Uploaded what files?
    Use ADB sideload via PC to install the OS.

Or you'll need to get MTP working in order to transfer OOS ROM onto your device internal storage so to allow flashing it.

Performing a simple Google search on the topic should return numerous guides on how to do so.

17. O1558150611301 Cupcake May 18, 2019 at 4:44 AM

O1558150611301, May 18, 2019 at 4:44 AM :
    Rooting this device is actually quite a simple and easy process. Before you begin, it is recommended that you at least try to understand what each part of the process will do. Although this guide will elongate each step in order to show all of the details, the method used can be broken up into 3 main steps:

1. Unlocking the Bootloader
    2. Installing a Custom Recovery
    3. Gaining Root Access

word cookies answers