2
[GUIDE] OnePlus One rooten (Geen Reset)(Windows)

1. GeertBerkers
    Lollipop Sep 10, 2014

GeertBerkers , Sep 10, 2014 :
    Beste mede-forum gebruikers.

Ik kwam op XDA een HOW TO tegen om je OnePlus One te rooten zonder dat je de bootloader hoeft te unlocken.
    Dit betekent dat je geen data verliest na het rooten van de OnePlus One, dit komt doordat als je de bootloader unlockt, je toestel automatisch een wipe doet.

Ik leg hier alleen uit hoe dat je dit kunt doen, ik ( @GeertBerkers ) ben verder niet verantwoordelijk voor als er iets fout gaat, want dan heb je het zelf dus niet goed gedaan.

Deze methode werkt alleen met de versies: XNPH22Q & XNPH25R.
    Voor de nieuwste versie moet je helaas wel je bootloader unlocken en dus ook een reset!
    Verder ben je na een OTA update, je root wel weer verloren.

Zorg ten eerste dat je altijd een goede backup hebt, voor als er iets fout MOCHT gaan.
    Ik ga ervanuit als je deze GUIDE goed volgt, dat er niets mis kan gaan.

Het lijkt misschien veel, maar dat is het niet.
    Het duurt ongeveer 10 minuutjes als je alles rustig doorneemt.

Stap 1: Download Android SDK
    1. Download de Android SDK.
    2. Maak een map op de C:/ schijf genaamd Android
    3. Ga naar deze map, en pak hier de .zip uit.
    4. Dubbelklik en start SDK Manager.exe
    5. Deselecteer alles behalve Android SDK Tools en Android SDK Platform-tools
    6. Klik op de 'Install xx Packages'-knop
    Stap 2: Download SuperSU en TWRP.
    1. Download de laatste OnePlus TWRP.
    2. Zet deze in de volgende folder: C:\Android\Android_SDK\sdk\platform-tools
    3. Download de laatste SuperSU.zip.
    4. Zet de SuperSU.zip ergens op je interne geheugen waar hij makkelijk terug te vinden is.
    Stap 3: Zet je telefoon in fastboot mode.
    1. Zet de telefoon uit.
    2. Zet de telefoon aan via de volume up + home toets tegelijkertijd in te drukken.
    3. Je ziet nu een cyanogen gezichtje dat lacht.
    4. Sluit je usb-kabel aan.
    Stap 4: Gebruik Opdrachtpomp
    1. Open CommandPrompt(Opdrachtpomp / CMD) via start -> zoeken -> type 'cmd'(zonder '') enter
    2. Type nu: 'cd C:\Android\Android_SDK\sdk\platform-tools'(zonder ' ') en druk enter
    3. Type nu: fastboot devices
    Je moet nu alle apparaten zien die via de muis zijn verbonden.
    Als dit niet is, haal dan de USB-Kabel er even uit en doe hem er opnieuw in.
    Als het goed is gaat het programma dan automatisch iets runnen. Dit hoort zo.
    Als dit niet zo is, is er waarschijnlijk iets met je drivers aan de hand.
    Volg dan deze tutorial: https://forums.oneplus.net/threads/install-adb-drivers-for-windows-8-1-64-bits.51264/

Stap 5: Boot with TWRP en Flash
    1. Als stap 4 is gelukt, type dan: 'fastboot boot recovery.img'(zonder ' ')
    2. Als dit gelukt is start je telefoon automatisch opnieuw op, dit hoort zo.
    3. Druk op 'Install' en selecteer nu SuperSU.zip (Vanaf de plek waar je hem zelf hebt neer gezet)
    4. Slide de slider naar rechts om te bevestigen.
    Nu is je toestel geroot, zonder dat je de bootloader hebt unlockt of er een wipe is plaatsgevonden.

Stap 6: Controleren of je toestel geroot is.
    1. Installeer Root Checker vanuit de Play Store
    2. Open de app en klik op Verify Root.
    3. Als het goed is moet je nu eerst op toestaan klikken, komt deze niet meteen, start dan de app nog een keer opnieuw op.
    4. Screenshot van mijn telefoon:
    Rooted.png

Last edited: Sep 25, 2015

biep and InviterOnePlus like this.
  2. gwie
    Jelly Bean Sep 10, 2014

gwie , Sep 10, 2014 :
    Hoi, erg mooi stappenplan dat je overgenomen en vertaald hebt. Dit is volgens mij al meerdere malen langsgekomen op het Nederlandse forum, maar voor deze manier was er nog geen stappenplan gemaakt.

Ik vraag me alleen af hoe nuttig dit nog is aangezien deze methode niet meer werkt na de laatste update, omdat de bootloader gelockt is.

3. GeertBerkers
    Lollipop Sep 10, 2014

GeertBerkers , Sep 10, 2014 :
    Owja, bedankt voor het melden. Werkt niet op de laatste versie. Wel op de voorgaande.

Ik weet dat er al een aantal stappenplannen waren. Maar dit was de eerste die ik tegen ben gekomen zonder dat er gereset word.
    Daarom dacht ik laat ik er maar een GUIDE van maken.

4. gwie
    Jelly Bean Sep 10, 2014

gwie , Sep 10, 2014 :
    How about no.....
    Het is niet de bedoeling om random in allerlei threads om invites te vragen. Lees eerst de guide eens.