42
[GUIDE] Optimera batteriförbrukningen.

1. Daumier
    Eclair Aug 20, 2014

Daumier , Aug 20, 2014 :
    Tack för tipsen! Har i dagsläget bara sett till att Google Maps inte kan väcka eller hålla telefonen igång. Av någon anledning har Maps alltid legat högst upp i batteriförbrukningslistan sedan jag fick telefonen, trots att jag stängt av position osv. Försvann direkt och bättre batteritid!

2. freetical
    Jelly Bean Sep 8, 2014

NickeD and Hellstrm like this.
  3. ekdahl
    Cupcake Sep 11, 2014

4. sarton
    Cupcake Sep 13, 2014

5. mexterio
    Cupcake Sep 17, 2014

mexterio , Sep 17, 2014 :
    Finns det möjlighet att byta batteri eller köpa ett kraftigare, det vore guld.

6. Psicosis
    Marshmallow Sep 17, 2014

Psicosis , Sep 17, 2014 :
    Nej, du kan inte byta batteri. Tyvärr.

7. Hellstrm
    Lollipop Sep 17, 2014

Hellstrm , Sep 17, 2014 :
    Bättre batteritid på g vid nästa uppdatering!

8. mexterio
    Cupcake Sep 17, 2014

mexterio , Sep 17, 2014 :
    Okej, synd :/ Hur är batteritiden för er som har den? jag har kört cm på min s2a sedan way back och den håller minst 3 dagar med genomsnittligt användande. Har ett batteri som är cirka 40% större än det som är standard men det är fortfarande gammalt. Den utökade batteritiden kom med cm.

9. FluXeN385
    Gingerbread Sep 17, 2014

FluXeN385 , Sep 17, 2014 :
    jag har problem med att ''Android system'' och ''Mobilens viloläge'' drar mycket batteri... det är något som hindrar processorn från att gå in i viloläge tror jag... finns det någon bra app till att tillåta den att göra det?

dessutom en annan grej jag tyckte såg lite skumt ut var att under Android system så stod det att appen radio hade dragit batteriet men jag hittar ingen radio i mobilen?

Batteriet droppar typ 9% över en natt när den ligger vilket jag tycker är illa.

10. svenix
    Honeycomb Sep 17, 2014

svenix , Sep 17, 2014 :
    I 33R är det ganska normalt att batteriet droppar c:a 1% per timme i viloläge.
    Det är en bugg som förhoppningsvis åtgärdas i nästa update.

11. Hellstrm
    Lollipop Sep 17, 2014

Hellstrm , Sep 17, 2014 :
    Radio borde ha att göra med din täckning, Det har varit problem med den för flera användare och jag vet att bla. @timebandit flashade in Radiomodemet från 25r och fick mycket bättre täckning + batteritid :)
    Men borde inte dröja alltför länge innan nya uppdateringen kommer så stå ut några dagar!

timebandit and FluXeN385 like this.
  12. timebandit
    Oreo Sep 18, 2014

timebandit , Sep 18, 2014 :
    Var länge sedan jag tittade in i denna tråden tyvärr :(

Det stämmer bra det. 30/33R radiomodemet är helt kasst för mig. Den från 25R är mycket bättre, MYCKET! :)
    Kräver att man har upplåst bootloader och custom recovery för att flasha in annan radiomodem dessvärre.
    OTA'n är på väg men frågan är när den kommer... Dessa problemen är åtgärdade redan i CM Nightlies. Jag kör även med Franco kernel och det fungerar klockrent. Han implementerar en hel del från CM Nightlies.
    Efter 5h skärmtid så har jag 25% kvar. Ger jag fan i att spela på mobilen så klarar jag lätt 3 arbetsdagar på 1 laddning.

Hellstrm likes this.
  13. kool-g-rap
    Cupcake May 19, 2015

kool-g-rap , May 19, 2015 :
    vad är problemet med min telefon? På bilden i guiden är det skärmen som använder mest batteri på 38% vilket verkar logiskt.

På min lur brukar skärmen ligga på 4e eller 5e plats, både Crome , Operativsystemet Android, Appen google sök ligger alltid före. Är de så för er också?

14. J0han
    KitKat May 19, 2015

J0han , May 19, 2015 :
    Om du kollar under inställningar -> batteri -> klicka på grafen, så kommer du i ditt fall se att telefonen hålls vaken alldeles för mycket. Dvs. att stapeln för "aktiv" är betydligt mycket mer ifylld än den för "skärm på". Har man alla synkroniseringstjänster avstängda bör stapeln för "aktiv" nämligen enbart tändas när skärmen är påslagen.

Att bli drabbad av att enheten vaknar när den egentligen borde sova djupt och gott kallas för "wakelock". Anledningarna kan vara många, men eftersom du skrivit i den här tråden kommer jag inte förklara mer då det mesta redan står i det första meddelandet.

För att lösa problemet måste jag först och främst veta vad du har för Androidversion på telefonen o dyl. Kör du till exempel en custom ROM med ett lite äldre Google Apps-paket ligger problemet i Google Play Tjänster.

Använder du dig av senaste COS 12 (version 12.0-YNG1TAS17L - du kan se detta under inställningar -> om telefonen -> Cyanogen OS-version om du är osäker) kan problemet vara lite lurigare att lösa. Jag skulle i så fall rekommendera dig att börja med att avaktivera "identifiering av "OK Google" i Google Now om du har det installerat.

NickeD likes this.
  15. ronii10
    Honeycomb May 22, 2015

ronii10 , May 22, 2015 :
    Nice!

timebandit likes this.
  16. AndroidEater
    KitKat May 23, 2015

timebandit likes this.
  17. timebandit
    Oreo May 24, 2015

timebandit , May 24, 2015 :
    :D
    Kul att tråden hålls vid liv.
    Trots att den är gammal så stämmer ändå nästan allt idag :)

AndroidEater, NickeD and J0han like this.
  18. AndroidEater
    KitKat May 26, 2015

AndroidEater , May 26, 2015 :
    :D

timebandit likes this.
  19. NickeD
    Pie Jun 7, 2018

AzuriaN likes this.
  20. NickeD
    Pie Jun 7, 2018