0
Hemknappen är död

1. linusloquist
    Froyo Feb 4, 2016

linusloquist , Feb 4, 2016 :
    Sedan julen har jag märkt av att min OP2 har bettet sig märkligt och något som blivit värre med tiden trots Hard Reset, flashning osv.

För någon vecka sedan fick min hemknapp helt sonika för sig att lägga av. OnePlus-supporten är helt värdelös just nu så u försöker jag lösa detta själv och undrar om någon har lyckats lösa liknande problem eller vet något?

Jag har testat ett par alternativ men inget verkar funka.

2. Psicosis
    Marshmallow Feb 4, 2016

Psicosis , Feb 4, 2016 :
    Du får nog helt enkelt vara ihärdig med att jaga supporten tyvärr...

AzuriaN likes this.
  3. linusloquist
    Froyo Feb 4, 2016

4. staffeman
    Eclair Feb 5, 2016

5. linusloquist
    Froyo Feb 5, 2016

linusloquist , Feb 5, 2016 :
    Fy f#n. Av någon anledning känns det som att jag kommer få vänta ännu längre då det snart har gått 3 veckor och det är helt tyst från dem. :(

Det känns som att man inte har några rättigheter.

6. Psicosis
    Marshmallow Feb 5, 2016

Psicosis , Feb 5, 2016 :
    Nu vet jag inte om det hjälper överhuvudtaget, har hört både det ena och det andra om deras support-chatt, men har du testat att gå den vägen också eller har du bara skickat in en "ticket"?

7. linusloquist
    Froyo Feb 5, 2016

8. Psicosis
    Marshmallow Feb 5, 2016

Psicosis , Feb 5, 2016 :
    Det är bara att ligga i då, fortsätt terrorisera chatten tills nötterna ger sig.

NickeD likes this.
  9. timebandit
    Oreo Feb 6, 2016

timebandit , Feb 6, 2016 :
    Ja. Ge inte upp! Gäller att få rätt servicekille/tjej tror jag. Alla är nog inte så insatta tyvärr :(
    Kämpa på!

Prova live chatten också!

NickeD likes this.
  10. bogusm
    Gingerbread Feb 8, 2016

bogusm , Feb 8, 2016 :
    Vilket mörker. Min fd OPO, som sonen övertog, bara tickar och går. Min OPT med sämre OS är trög som sirap, hänger sig och jag bävar inför att hemknappen nu ska lägga av. Det händer även mig att den inte svarar. :(

11. linusloquist
    Froyo Feb 9, 2016

linusloquist , Feb 9, 2016 :
    Ännu ingen hjälp har man fått trots både mail och chatt. Det här känns hopplöst. Vad gör man om man inte får hjälp? Kan man anmäla eller är det helt enkelt pengarna i sjön?

12. sugose
    Donut Mar 23, 2016

sugose , Mar 23, 2016 :
    Följande fick min Homeknapp att börja funka igen ...

Gå till Settings -> Apps -> All -> com.oneplus.fingerprint.service. Gör Force Stop och Clear Cache. Boots om OPT:n.

Bob's your uncle (åtminstone är han min)