41
Het DNA Invite Topic - OnePlus X!

1. Moerasgast
    Froyo Oct 10, 2015

Moerasgast , Oct 10, 2015 :
    Goede "morgen" allemaal!
    Lekker brak na een gezellige aflsuiting van de avonddienstn gisteren hihi

barb likes this.
  2. TaskerLover
    Ice Cream Sandwich Oct 10, 2015

Ovdgraaf and LaurenM like this.
  3. coenenr
    Cupcake Oct 10, 2015

coenenr , Oct 10, 2015 :
    Vraagje over Paypal, als ik binnenkort de kans krijg om een oneplus2 te kopen en er staat niks op mijn Paypal maar er is wel een visa gekoppeld. Kan dan de transactie doorgaan of niet?

4. ucsdcom
    Honeycomb Oct 10, 2015

ucsdcom , Oct 10, 2015 :
    Ook Goedemorgen!

Even een update. Zoals jullie eerder van mij hoorden maakte ik mij voor de aankoop wat zorgen dat deze OP2 geen 4G plus ondersteuning heeft. Ik was bang dat het het enige toestel van dit jaar zonder 4Gplus zou worden. Gelukkig valt dat mee. Er komen stapels toestellen langs die het ook niet ondersteunen. Bijgaand na wat testen mijn ervaringen in de praktijk met 4G en om een voorschot te nemen op de conclusie: die vallen mee!

4G is lekker snel. Ik heb laatst speedtesten gedaan onderweg met een collega die een Samsung S6 had met 4G+ ondersteuning. We hebben beiden getest op het KPN en het Vodafone netwerk. Bij KPN haalde hij de hoogste snelheden, maar toch viel het aantal plaatsen waar de Samsung 4Gplus ontving tegen. Eigenlijk waren er 2 plaatsen waar de Samsung aanmerkelijk meer gas gaf dan de OP2: de Samsung haalde daar een indrukwekkende 144 Mbps, terwijl de OP2 de 70 Mbps net aantikte. Op andere plaatsen waar 4Gplus was scheelde het maximaal 12 tot 20 Mbps in de praktijk. Dat is tijdesn gebruik door de toch al goede 4G snelheden nauwelijks merkbaar in het gebruik op een smartphone.

Vervolgens op de OP2 via het menu de dataverbinding overgezet naar de Vodafone simkaart en in de S6 de simkaart met gepriegel verwisseld voor een Vodafone simkaart. Resultaat: Vodafone heeft heel weinig 4Gplus, dus waren de meetresultaten nagenoeg identiek. Op 4Gplus scheelde het maximaal 12Mbps, waarbij de S6 dan dus iets sneller was. Ook hier in het gebruik geen verschil in ervaring. 4G voelde op beide toestellen supersnel. Op de huidige snelheden is 12 Mbps niet zoveel verschil, maar als je nagaat dat we zo'n 2 en een half jaar geleden nog voornamelijk 3G als mobiel breedband hadden....daar haalde ik doorgaans 7 Mbps op tot zo'n 14 Mbps buiten de spits. Alleen Vodafone had toen een paar locaties waarop 3G sneller ging.

Kortom: 4G is echt voldoende snelheid. 4G plus is in de praktijk nog veel minder een bruikbaar voordeel dan de marketeers op dit moment willen laten geloven. Het blijkt dat je ver weg blijft van de theoretische download snelheden als je in de praktijk test. Heel tevreden dus.

5. RvdG71
    Eclair Oct 10, 2015

ivokroeze and barb like this.
  6. OnnoStehouwer
    Froyo Oct 10, 2015

OnnoStehouwer , Oct 10, 2015 :
    Ja, ik heb de mijne gelinkt aan mijn bankaccount en dat werkt prima.

coenenr likes this.
  7. coenenr
    Cupcake Oct 10, 2015

coenenr , Oct 10, 2015 :
    Ooooh thanks god! You made my day! Ik hoop dat ik deze maandag eindelijk mijn kans kan wagen :) :) :)

OnnoStehouwer likes this.
  8. barb
    Nougat Oct 10, 2015

biep and Ovdgraaf like this.
  9. bobhobelman
    Gingerbread Oct 10, 2015

bobhobelman , Oct 10, 2015 :
    Welke storm? Ik denk dat mensen genieten van dit mooie zonnetje vandaag. En ik geniet van de OPT. Wat lekker die extra ruimte tov 16 Gb en de extra snelheid :)

10. ucsdcom
    Honeycomb Oct 10, 2015

ucsdcom , Oct 10, 2015 :
    Goedemorgen!

Even een update over het gebruik na een eerste week Oneplus2 gebruik: het is echt een fijn toestel en de houten backcover zorgt voor leuke gesprekken. De een vind dit geweldig en de beste vervanger voor kunstof of glas als achterkant. De ander vind het nogal kitscherig en ongeloofwaardig om een high-tech smartphone van hout te hebben. Ik geniet ervan, vindt de houten rosewood achterkant mooi en prettig in de hand liggen. Ik zou er bij het bestellen van het toestel altijd een extra achterkant van hout bijbestellen

Klopt het dat het een heel erg dun laagje echt hout fineer is? Zo toont het namelijk wel. Het hout is mooi dof in vergelijking tot plastic "hout".

Ik speel geen zware spellen en ervaar ook nooit een extreme hitte ontwikkeling of iets dergelijks bij de snapdragon 810 processor heb ik nog niet gemerkt.

De dualsimoplossing was ik het meest nieuwsgierig naar. De rechter simkaart in de simtray wordt sim 1 de linker sim 2. Bij het installeren krijg je de keuze wat je primaire sim is voor 3 opties: bellen, sms en mobiel internet. Gesprekken en sms ontvang je natuurlijk wel op beide simkaarten. De keuze die je maakt is dus puur voor de simkaart waarop je uitgaande gesprekken wilt voeren of waarop je de uitgaande sms-jes gaat versturen. Met sms is het wel zo dat een sms die op de abdere simkaart binnenkomt ook standaard via die andere sim beantwoord wordt. Zelf heb ik hem op de optie gezet dat je telkens de keuze krijgt voorgelegd welke sim je gebruikt. Ook als ik op sim2 dus een sms binnenkrijg, kan je nog steeds er voor kiezen dit antwoord via sim 1 te sturen ipv via sim 2.

Het enige wat vast staat is je keuze voor internet. Wil je internet op de andere simkaart gebruiken, dan moet je even snel het toestel menu in en de andere simkaart selecteren.

Wat mij onverwacht ook goed bevalt is de USB-C aansluiting. Ik kom er nu pas achter dat het bij mijn andere toestellen toch minder handig was dat je telkens moest kijken hoe je de micro USB kabel inplugde om niet het risico te lopen om je aansluiting kapot te duwen. Boj de OP2 is het klik en klaar.

De vingerafdruksensor werkte direct na het instellen super. In het dagelijks gebruik merk ik nu toch helaas ook dat hij de eerste keer vaak hapert. Het lijkt met name mis te gaan als het toestel een tijd op standby heeft gestaan. Dan vaak geen herkenning alsof de sensor er nog niet klaar voor was. Wat ook opvalt is dat je veel betere herkenning hebt als je je vinger er losjes oplegt. Druk je te hard, dan zal geen herkenning volgen. Bij bijvoorbeeld een Iphone moet je juist steviger je vinger erop leggen, omdat je ook meteen de homeknop indrukt om het toestel uit zijn waaktoestand te halen. Maar niet onoverkomelijk.

De accu valt mij mee, maar misschien ook wel omdat ik wifi thuis en op het werk gebruik. Ik kon er met beperkt gebruik meerdere dagen mee halen. Bij intensief gebruik gaat het voor mijn gevoel wel harder dan op andere Androids, maar die redden het dan weer in standby niet zo lang. Wel heb ik de eerste keer 24 uur lang doorgeladen om de accu goed te activeren. De eerste 3 keer laden even wat langer doorladen maakt dat de accuduur er meekbaar op vooruit gaat. Daarna is dit trouwens niet meer aan te raden. Als je te lang doorlaadt als je smartphoneaccu vol is, dan slijt je accu harder. Ook je accu tot nul opmaken is trouwens slecht voor je acccu! Volgens testen in bijvoorbeeld Computerbild en Connect houden smartphone accu's het jaren vol als ze tussen de 20% en 80% geladen worden gehouden. Tussen de 80 en 100% is er een moment dat je accu overladen kan raken. Dat is op den duur schadelijk. Onder de 10 tot 20% kan een accu diepontladen raken, wat nog schadelijker is voor de levensduur dan overladen. Doe je voordeel hiermee. Het blijft toch een vastingebouwde niet te verwisselen accu.

Ik vind het voor de prijs een topper. Voor wie nog wacht: nog even volhouden of as. Maandag toeslaan als hij een uurtje zonder invite te koop is.

bashaagsma, Rbv1993, Raffytje and 2 others like this.
  11. barb
    Nougat Oct 10, 2015

barb , Oct 10, 2015 :
    Het vrije verkoop uurtje

biep and bobhobelman like this.
  12. bobhobelman
    Gingerbread Oct 10, 2015

bobhobelman , Oct 10, 2015 :
    Dan zal het wel heeeeeel stil zijn op het forum ;) Dus zeker geen storm :)

13. jandekkers126
    Ice Cream Sandwich Oct 10, 2015

jandekkers126 , Oct 10, 2015 :
    Een interessant artikel op android authority.
    http://www.androidauthority.com/oneplus-done-647895/
    Uit eigen ervaring, gelegd naast de ervaringen met de OPO, trek ik ook voorlopig toch de conclusie dat de OPT niet de flagshipkiller van 2016 genoemd kan worden. De verschillen tussen deze twee toestellen vind ik niet spectaculair. In vergelijking met de concurrentie steken ze met de OPT ook niet met kop en schouders boven de rest uit, zoals dat met de OPO wel het geval was.
    Ik ben benieuwd waar OnePlus in de toekomst nog mee gaat komen. Wil men overleven, dan zullen ze toch beter hun best moeten doen m.b.t. marketing, levering, kwaliteit en vernieuwingsdrang van hun organisatie en produkten. Anders ga ik toch stevig naar de concurrentie kijken.:)

14. mattyvar
    Gingerbread Oct 10, 2015

mattyvar , Oct 10, 2015 :
    Beste mede-DNA'ers op vrijdag 9/10 heb ik mijn OPT ontvangen!! Ben er tot nu toe zeer tevreden over!

barb, Raffytje and blefke like this.
  15. dinjesk
    KitKat Oct 10, 2015

dinjesk , Oct 10, 2015 :
    Niet helemaal waar wat je zegt

16. Ovdgraaf
    Honeycomb Oct 10, 2015

Ovdgraaf , Oct 10, 2015 :
    Thx voor dit filmpje.

TaskerLover likes this.
  17. Ovdgraaf
    Honeycomb Oct 10, 2015

Ik zal dan zeker offline zijn. Al in het bezit van de OP2

Rogier123, dinjesk and barb like this.
  18. dinjesk
    KitKat Oct 10, 2015

dinjesk , Oct 10, 2015 :
    heb gelukkig de mijne ook.
    Was anders gwn aan het werk geweest

19. Codenaam
    Gingerbread Oct 10, 2015

Codenaam , Oct 10, 2015 :
    wat een druk dagje weer, hier opvallend rustig. Mijn OPT nog niet volledig in gebruik, ze wilde zakelijk sim niet knippen en mochten hem niet vervangen in de winkel. We wachten dus maar tot de ICT afdeling zover is.

20. Ovdgraaf
    Honeycomb Oct 10, 2015

Maandag is mijn enige vrije dag de rest van de week incl zondag gewoon aan het werk. Maar dan zeker even offline voor het gemak.