0
Hey Google werkt niet bij vergrendelde of ontgrendelde OP6

1. Jempie
    Donut Jan 25, 2021

Jempie , Jan 25, 2021 :
    Heeft er soms iemand nog dit probleem: Hey Google (spraak) werkt niet bij vergrendelde of ontgrendelde OP6. Wanneer ik de instellingen bekijk staat alles correct, voice match staat ook aan. Mijn OP6 staat wel volledig in het nederlands, zowel de taal van mijn OP6 als de taal van de assistant, zou het daar aan kunnen liggen, misschien taal van OP6 in het Engels zetten. Met de home knop een paar seconden in te houden gaat de assistant wel open. Wanneer ik op de app van de assistant klik, gaat de app niet open. Ik heb Android 10.3.7 op mijn OP6.

2. Bobbie63
    Marshmallow Jan 25, 2021

Bobbie63 , Jan 25, 2021 :
    Ik heb meer mensen hier over zien klagen ook op de OP7. Ik heb een Nord en kan de assistant app niet eens openen door de shortcut aan te klikken. Alleen swipen van links-of rechts onder werkt nog. Ook het gebruik van de mic in het Lock Screen werk niet, geeft bij mij een wit scherm en gaat dan naar het unlock scherm.

het beste is een bug te rapporteren in de feedback sectie:

https://forums.oneplus.com/feedback/

Tokolozi and Jempie like this.
  3. Jempie
    Donut Jan 25, 2021

Jempie , Jan 25, 2021 :
    Ik heb mijn OP6 taal eens in het Engels US gezet, zuiver om te proberen, maar assitant (Oproep spraak: Hey Google) werkt op deze manier ook niet.

4. Jempie
    Donut Jan 26, 2021

Jempie , Jan 26, 2021 :
    Ik heb het probleem voorgelegd bij OnePlus België via mail, ik zou binnen de 48 uur antwoord moeten krijgen. Ik hou jullie op de hoogte.

5. Bobbie63
    Marshmallow Jan 26, 2021

Bobbie63 , Jan 26, 2021 :
    Ik heb een bugmelding in de feedback sectie geplaatst. Echter sinds vanmorgen werken bij mij de voice commands weer. (Heb via de App Store Android system webview ge-update maar weet niet of dit de reden is dat het weer werkt om eerlijk te zijn)

de shortcut voor de assistent werkt bij echter nog steeds niet, zowel de shortcut noch in de app drawer.

6. Jempie
    Donut Jan 26, 2021

Jempie , Jan 26, 2021 :
    Is bij mij ook geupdated, maar problemen zijn nog steeds hetzelfde.

7. Bobbie63
    Marshmallow Jan 26, 2021

Bobbie63 , Jan 26, 2021 :
    Het is een beetje vreemd want het werkte bij mij ook niet op een oude Samsung Tablet en sinds vanmorgen weer wel. Op mijn oude OP3 heb ik het nog niet aan de gang gekregen. Begin bijna te geloven dat het ergens bij Google zit.

8. Jempie
    Donut Jan 26, 2021

Jempie , Jan 26, 2021 :
    Ik ga afwachten wat ze reageren bij OnePlus België, ik hou je op de hoogte.

Bobbie63 likes this.
  9. Jempie
    Donut Jan 27, 2021

Jempie , Jan 27, 2021 :
    Ik heb een mailtje gestuurd naar Google support ook met de uitleg van mijn probleem.

Bobbie63 likes this.
  10. Jempie
    Donut Jan 27, 2021

Jempie , Jan 27, 2021 :
    Volgende mail van OnePlus ontvangen. Ik had al die stappen al meermaals uitgevoerd, zonder resultaat. Heb hen dat ook medegedeeld, wacht op antwoord.

De meest voor de hand liggende oplossing is het opnieuw aanzetten van je toestel en daarna controleren of de
    Google Assistent weer werkt. Wellicht is er op de achtergrond iets gebeurt waardoor de stemhulp niet meer werkt.

Ook is het natuurlijk altijd verstandig om de nieuwste versie van de stemhulp te downloaden,
    of de Google Assistent helemaal opnieuw te activeren.

Ook kan het zijn dat de microfoon van je toestel misschien niet goed functioneert.

Ook moet je natuurlijk verbonden zijn met het internet, want anders werkt de Google Assistent niet.
    Zorg er dus voor dat je niet per ongeluk de vliegtuigmodus aan hebt staan.
    Een andere mogelijke oplossing is het uitschakelen van andere stemassistenten, zoals Cortana van Microsoft.
    Verwijder deze app en probeer vervolgens of de Google Assistent wel werkt.

Tot slot kan het helpen om even je Google-instellingen in te duiken. De Assistent werkt bijvoorbeeld beter wanneer je web- en app-activiteit aan hebt staan. Dit controleer je zo

Open de Google-app op je Android-smartphone;

Tik op je account rechtsboven en kies ‘Je Google-account beheren’;
    Ga naar het derde tabblad, ‘Gegevens en personalisatie’;
    Scrol naar beneden en tik op ‘Web- en app-activiteit’;
    Zorg ervoor dat de optie is ingeschakeld en het vakje blauw kleurt.
    (myaccount.google.com) en ga naar Mijn activiteit > Activiteitscontroles > Web- & app-activiteit
    controleer of deze is ingeschakeld (voor Google Apps-accounts staan soortgelijke instellingen in de domeinbeheerconsole).

Ook heb ik op het web een leuke site met Tips hierover ontdekt misschien dat je daar ook wel tips uit kunt halen.
    https://nl.joecomp.com/ok-google-not-working

Succes

Hopelijk ben je zo voldoende geïnformeerd.

Bobbie63 likes this.
  11. Bobbie63
    Marshmallow Jan 27, 2021

Bobbie63 , Jan 27, 2021 :
    Ik geloof niet dat ze het helamaal begrepen hebben. Krijg het idee dat ze denken dat de "assistent" helemaal niet werkt. Maar bij mij is het probleem, en als ik het goed lees bij jou ook, dat je hem niet kunt activeren met je stem, noch door de App aan te klikken. Bij mij werkt inmiddels de stemactivatie weer maar niet het aanklikken van de App. Ik weet niet of "Google Assistant" bij jou als "systeem App" is gekomen of dat je hem nadien gedownload hebt. Je zou kunnen kijken of je hem kunt verwijderen en opnieuw downloaden om te kijken of dat een verschil maakt. (ik kan hem op mijn Nord niet verwijderen omdat hij met de OS kwam)

12. Jempie
    Donut Jan 27, 2021

Jempie , Jan 27, 2021 :
    Bij mij werkt er nog geen van beiden, stemactivatie en app. Ik heb de assistent app gedownlad via play en heb hem inmiddels al meermaals afgesmeten en opnieuw gedownload.

Bobbie63 likes this.
  13. Jempie
    Donut Jan 27, 2021

Jempie , Jan 27, 2021 :
    Uit volgende ontvangen mail, blijkt dat ze bij OnePlus wel degelijk op de hoogte van het probleem zijn, maar is zo wat gehakketak tussen hen en Google.

Dat het probleem bekend is is inderdaad geen geheim.
    Maar dat Google het probleem opschuift onze richting is wel nieuw.

Wat wij je adviseren te doen in deze is te wachten op de volgende update en het probleem op ons forum te melden.
    Intern zullen we hier ook melding van doen.

Hopelijk ben je zo voldoende geïnformeerd.
    Vriendelijke groeten
    Johan
    OnePlus Nederland
    #NeverSettle

Bobbie63 likes this.
  14. Bobbie63
    Marshmallow Jan 29, 2021

Bobbie63 , Jan 29, 2021 :
    Ik had eerder deze week een "bug report" in de feedback sectie geplaatst, daar heb ik onderstaand antwoord op gekregen:

Screenshot_20210129-183911.jpg

Nou is dit om eerlijk te zijn een standaard antwoord en verwacht niet echt dat hier nog verder op gereageerd gaat worden, maar laten we maar het beste hopen dat het op een of andere manier wordt opgelost.

15. Jempie
    Donut Jan 29, 2021

Jempie , Jan 29, 2021 :
    Idd, dat zal het enige zijn wat we kunnen doen, afwachten. Heb gisteren ergens gelezen dat OnePlus volop bezig is met de uitrol van Android 11. Volgens OP zal mijn model de OP6 ook nog bijhoren, hopelijk is het dan opgelost.

Bobbie63 likes this.
  16. Bobbie63
    Marshmallow Feb 6, 2021

Bobbie63 , Feb 6, 2021 :
    Ok heb vandaag de shortcut voor Google assistant weer eens geprobeerd
    en nu werkt hij weer, hoe zit het bij jou?

Vraag me niet hoe het komt, het kan zijn dat het weer werkt nadat ik een update heb gehad van de Google app. Ik heb gistenwAndroid we view en de Google app geüpdatet.

Last edited: Feb 6, 2021

17. Jempie
    Donut Feb 19, 2021

18. Bobbie63
    Marshmallow Feb 19, 2021

Bobbie63 , Feb 19, 2021 :
    Er zouden toch meer mensen hier last van moeten hebben eigenlijk, maar het begint erop te lijken dat er maar een paar zijn waarbij dit optreedt? Het enige wat ik nog kan voorstellen en wat overigens geen garantie is, is een factory reset (na natuurlijk een Backup van alle belangrijke data) en het toestel als nieuw te installeren. Als het dan wel werkt kun je altijd nogmaals resetten en vanuit je Backup alles terugzetten.

Anders zou ik het ook niet meer weten. :(

19. Bobbie63
    Marshmallow Feb 19, 2021

Bobbie63 , Feb 19, 2021 :
    Oh wat ik vergeten ben te vragen, heb je de assistent al eens in safe mode geprobeerd?

20. Jempie
    Donut Feb 19, 2021

Jempie , Feb 19, 2021 :
    Ik heb het forum er is op uitgepluist en het probleem wordt enorm veel gemeld. Ik ga gewoon wachten tot Android 11 uitkomt voor mijn OP6. Ik begrijp niet dat OP zelf niet met een oplossing komt. Ik heb OP en Google reeds gecontacteerd en ze steken het telkens op elkaar.

Bobbie63 likes this.