0
Hur bra fungerar dual-sim på Oneplus Two

1. spode
    Ice Cream Sandwich Jan 29, 2016

spode , Jan 29, 2016 :
    Hej!

Var aktiv här på forumet hösten 2014 då jag hade en OPO, antagligen den bästa telefon jag haft om ser till pris vs funktion.

Jag blev dock trött på att bära på tre telefoner, en för Sverige, Finland och jobb. Enligt den information jag då kunde uppbringa var Microsofts telefoner extremt bra på Dual-Sim så jag köpte en Lumia 640XL med Dual-Sim. I denna har jag mina sim från SWE och FIN. Jag är mycket nöjd med hur enkelt och felfritt det fungerar med två simkort i denna telefon, varje sim har egna ikoner för ring och sms/mms.

Nu är det dock dags för ny telefon och jag väljer just nu mellan Lumia 950 och OPT. Lutade mot en OPT tills jag började läsa på och många verkar ha stora problem med dual sim funktionaliteten i denna telefon. Därav den konkreta frågan:

Har ni problem med Dual Sim funktionerna i eran OPT? Vilka slags problem i sådant fall?

Ett strot tack på förhand,

Jan

2. Lagergren
    Cupcake Dec 26, 2016

Lagergren , Dec 26, 2016 :
    Eftersom jag är ny på forumet så får jag ej skapa ett nytt ämne, men jag är ute efter Dual Sim funktionen.

Jag har beställt en oneplus 3t och funderar på vad för abonnemang jag skall skaffa privat.
    Min arbetstelefon är Telenor, är det då att föredra samma operatör på mitt privata abonnemang?
    Om inte vilka abonnemang fungerar bäst med Telenor?

3. cskarlsson
    Cupcake Jan 20, 2017

cskarlsson , Jan 20, 2017 :
    Jag har Tele2 privat och Telia från jobbet. För min del har det inte varit några märkbara problem att ha två olika operatörer.
    // Stefan