0
Køb uden moms?

1. Shanti Cupcake Jul 25, 2014

Shanti, Jul 25, 2014 :
    Hej jeg er moms reg. virksomhed,kan jeg køb uden moms,som hvis jeg betal moms 1st det er umuligt at få tilbage,når det er sent fra et EU land.
    Der stå ingen moms/vat når jeg er på checkout jeg har 12 timer til find ud :)
    Tak for hjælp

2. Martin Honeycomb Jul 25, 2014

Vinkel likes this.
  3. 2+2=5 Ice Cream Sandwich Jul 25, 2014

2+2=5, Jul 25, 2014 :
    Som EU-borger skal man også betale MOMS når man handler med firmaer uden for EU, som f.eks. Kina.
    Hvis MOMS ikke er med i prisen så skal man selv betale dansk MOMS. Bliver den stoppet i tolden så kan man riskiere en efterrening på MOMS, told og toldbehandlingsgebyr, hvis den ikke er købt af et EU firma, hvor tolden allerede er inkluderet i prisen. Selv fragt skal man betale dansk MOMS af når man handler med ikke-EU firmaer.

Beer02-3 likes this.
  4. Martin Honeycomb Jul 25, 2014

Martin, Jul 25, 2014 :
    Ikke når vi har forud betalt momsen. Det er påkrævet når vi importere til vores EU varehus. Så moms og told er betalt af os. Vi kan dog ikke give en regning med moms da vi ikke er et EU firma.

Vinkel likes this.
  5. 2+2=5 Ice Cream Sandwich Jul 25, 2014

2+2=5, Jul 25, 2014 :
    Ja det kan bedre passe, men du skrev "Vi er ikke et EU firma så du køber allerede uden moms" hvilket ikke er tilfældet. Han køber allerede med moms. Det er nok også derfor telefonerne er dyrere i EU en på jeres amerikanske side.

6. Martin Honeycomb Jul 25, 2014

Martin, Jul 25, 2014 :
    Fair nok, jeg mente bare han ikke kan få en regning med moms. Men ja kunne have været mere præcis, godt det ikke er mit område at sørge for importen. :D

Vinkel likes this.
  7. Shanti Cupcake Jul 25, 2014

Shanti, Jul 25, 2014 :
    Men den firm (i Tyskland) som har importeret OnePlus og videresalg må har et reg. # og Være vat reg hvis salg er over et bestemt beløb. ....50k in DK for ex.
    Hvis jeg træk den fra mit firma regnskab jeg har problemer jeg tror. For jeg skal ikke betale moms med EU køb..

Så i reality det er ikke så billig, når jeg kan få et Samsung galaxy note 3 for DKK 2990, ex moms :(

Mod edit: har sammenflettet dine to sidste posts, da du kunne have brugt edit knappen. Vh Vinkel

Last edited by a moderator: Jul 25, 2014

8. Martin Honeycomb Jul 26, 2014

Martin, Jul 26, 2014 :
    De importerer den ikke, de sørger for vores logistik. De er et varehus, ikke en importør.

9. muggisan Cupcake Oct 21, 2014

muggisan, Oct 21, 2014 :
    Men burde I ikke kunne lave en faktura der fortæller hvad momsen udgør ?
    Så man evt. kan trække momsen ud af det, hvis det er til firma.
    Om det så er tysk moms eller Uk moms eller hvad moms det nu er :confused:

10. muggisan Cupcake Oct 21, 2014

muggisan, Oct 21, 2014 :
    kan ikke umiddelbart edit min post*

Men kan se I skriver "Vi kan dog ikke give en regning med moms da vi ikke er et EU firma."
    Er det jeres system der ikke er sat op til/kan udskrive en faktura, der indeholder indeholder en linie der feks siger:
    Momsbeløb xx % xxx,xx kr
    eller
    VAT included xx % xxx,xx

Undre mig bare :)

11. dkscan Honeycomb Oct 21, 2014

dkscan, Oct 21, 2014 :
    Du skal være opmærksom på, at hvis du handler som erhvervsdrivende med lande i EU, så skal du selv indberette 25% moms af fakturabeløbet for det du køber. Derfor skal sælgeren undlade at opkræve moms ellers kommer du til at betale både EU-moms og dansk moms. Sidstnævnte kan så normalt trækkes fra igen som købsmoms. Så det er ikke nok, at de angiver momsbeløbet på fakturaen, de skal helt undlade at opkræve den og det er OnePlus næppe gearet til.

12. rayy18 Eclair Oct 21, 2014

rayy18, Oct 21, 2014 :
    Denmark is a very beautiful country. i have been there for 3 years. I love it

13. fckzus Eclair Oct 21, 2014

fckzus, Oct 21, 2014 :
    Der er ikke moms i OnePlus faktura, men det vil der heller ikke altid være ved køb i Danmark.

Fra 1. juli 2014 er der nye regler, hvad angår køb af elektronik (mobiltelefon, tablet, bærbar computer m.m.) i Danmark mellem erhvervsdrivende. Der gælder såkaldt reverse charge (omvendt betalingspligt), dvs køber en erhvervsdrivende en mobiltelefon hos en sælger med mere end 50% erhvervssalg, feks TDC Erhverv, skal fakturaen være uden moms og køber skal angive momsen som salgsmoms og trække momsen fra igen som købsmoms, HVIS mobiltelefonen bruges 100 % erhvervsmæssigt, bruges telefonen kun 50% erhvervsmæssigt, er der kun 50% fradrag for købsmoms.

Se alt om de nye regler vedr elektronikkøb for erhvervsdrivende her i Skats styresignal - https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2161804&vId=0

14. yoakim Cupcake Sep 11, 2017

yoakim, Sep 11, 2017 :
    Hvad er konklusionen her, hvad er proceduren hvis man ønsker en OnePlus som firma telefon? Jeg har et budget på 3600 ex. Moms

15. kaihp Jelly Bean Sep 11, 2017

kaihp, Sep 11, 2017 :
    Hvis du køber en OP5 hos 3 så kan du få den til 3040Kr ex moms. link.
    Det er ikke klart for mig hvordan momsen bliver håndteret ved firma-køb hos oneplus.dk direkte. Jeg vil gætte på at de siger at websiden kun er for private, ikke for firmaer, men spørg dog endeligt.
    Og husk at opdatere os andre så vi bliver klogere også :p

Edit: tagger lige @Reivon Choccoli og @inffy som måske kan hjælpe med at svare

16. yoakim Cupcake Sep 20, 2017

yoakim, Sep 20, 2017 :
    Tak for tippet, valgte at købe igennem 3, da jeg umiddelbart ikke kan få moms specificeret på kvittering via OnePlus.net

kaihp likes this.