0

Kuntosali

1. Viljanteri Honeycomb Jul 9, 2014

Viljanteri, Jul 9, 2014 :
    Ajattelin avata ketjua, missä voisimme keskustella kuntosaliharrastuksesta yleisesti. Löytyykö muita saliharrastajia?

Kaipaisin vinkkejä Itä-Vantaan kuntosalitarjonnasta. Itse treenannut säännöllisesti nyt neljä vuotta samalla salilla, ja alkaa kypsyttämään ns. trendisalin meininki. Aina saa jonottaa kyykkäämään, aina saa jonottaa smithiin, suorituspaikkoja liian vähän ja käviöitä ihan hirmuisesti. Melkein sama mihin aikaan siellä käy, niin aina on hirveät jonot ja muutenkin paikkana nykyään vähän mjeh.

2. Rytkonen Honeycomb Jul 9, 2014

Rytkonen, Jul 9, 2014 :
    10 kuukautta on nyt tullut harrastettua ensimmäistä kertaa ns. "oikeasti". Onhan sitä aikaisemmin aina jaksanut pari kuukautta käydä jotain hauista tekemässä, mutta nyt homma on iskenyt todella lujaa.

Tuloksiakin on tullut ihan mukavasti. Talvella tuli "bulkattua" hieman jolloin paino nousi marraskuu 85kg --> helmikuu 93kg. Nyt sitten tiputellut kesäksi hieman vähentämällä pastan syöntiä ja syönyt yhden lautasellisen ruokaa entisen kahden sijaan. Nyt ollaan menossa siinä 82-83kg hujakoilla. Syyskuussa on tarkoitus aloittaa voimaharjoittelu 5x5 -ohjelmalla.

Tavoitteena on ollut tehdä niin sanottu pysyvä elämäntaparemontti, missä kiinnitän enemmän huomiota ruoan laatuun ja liikunnan määrään. Miksikään niuhoksi en silti aio ruveta, joten kaljaa juon kyllä edelleen silloin kun siltä tuntuu. Elämä on liian lyhyt johonkin tuommoiseen ihmeelliseen nipottamiseen. :)

jomb3, sorkka and Corvus like this.
  3. arvola Ice Cream Sandwich Jul 9, 2014

arvola, Jul 9, 2014 :
    Pari kolme vuotta meni aika aktiivisella (1-4 krt viikossa) salilla käynnillä. Pienokaisten tultua maailmaa ei aikaa tunnu enää riittävän. Ehkä sitä taas kohta pystyy aloittamaan.

4. DonJarppi Honeycomb Jul 9, 2014

DonJarppi, Jul 9, 2014 :
    Pari vuotta sitten tuli harrastettua itsekin enemmän fitness/crossfit linjalla mutta homma vaihtui brasilian jujutsuun, aika ei vain riittänyt kumpaankin ja bjj oli kivempaa. Nyt on viimeaikoina herännyt mielenkiinto voimamies tyylistä treenaamista kohtaan jos mustakin tulis vielä iso poika ennen kun täytän 30v. :D

5. mcgangsta Honeycomb Jul 9, 2014

mcgangsta, Jul 9, 2014 :
    Ite käyn 3-5krt /viikko kuntosalilla, mutta nyt loman jäljiltä paluu arkeen on ollut suht vaivalloista ja huomenna olisi tarkoitus pitkästä aikaa salille mennä.

Kokemusta itä-vantaan saleista ei juurikaan ole, vaikka siellä ghetossa olenkin asunut. Itse olen Fressin asiakas, lähinnä siksi että duunin kautta jäsenyyden hinta on kohtuullinen ja sali on duunipaikan kanssa samassa rakennuksessa :)

Fressillä näyttää nykyisin olevan Tikkurilassa SATS:lta ostettu kuntosali.

6. Viljanteri Honeycomb Jul 9, 2014

Viljanteri, Jul 9, 2014 :
    Rupesin miettimään, kun olen tänne juuri muuttanut töiden perässä, että eihän tämä Itä-Vantaata olekkaan :D. Kyseessä siis lentokentän ympäristö, eli onko nyt sitten Keski-Vantaata :D?

Firman kautta Elixialle sopimushinta. Siksi käyn siellä.

7. mcgangsta Honeycomb Jul 9, 2014

mcgangsta, Jul 9, 2014 :
    En tiiä onko sille mitään järkevää nimitystä, mutta varmaan siinä Pakkalan/Veromiehen tms alueella siis. It's called "jumbon hoodit" =D

Elixiasta mulla ei ole kokemuksia ja Fressikin on ensimmäinen kuntosali missä olen ollut jäsenenä, mutta eipä ole tuosta pahaa sanottavaa. Välillä kyllä harkinnut muitakin vaihtoehtoja, mutta tuo on niin helppo kun voi töihin tullessa tai lähtiessä käydä.

8. Zeik Donut Jul 9, 2014

Zeik, Jul 9, 2014 :
    kohta 12kk käyty ja on jo tullu lihasta jonkin verran (jos verrataan 15v pojankloppiin jolloin alotin salilla käynnin) ja ei täällä Oulun suunnalla ole mitään ongelmaa että saisiko jonottaa, kun käy klo 21 niin salilla on joku 3-4 mun ja isän lisäksi.

9. jmm Eclair Jul 11, 2014

jmm, Jul 11, 2014 :
    Suosittelen! Kannattaa vaan alkuun muistaa, että aloittaa tosiaankin tangolla, vaikka kuin kova olo oliskin aikaisemmista reenilöistä. Suoritustapa hioutuu hyväks ja kyllä se nopeasti rankemmaks muuttuu. Parin kuukauden päästä huomaa, ettei muuta tarttekaan enää...

10. Rytkonen Honeycomb Jul 11, 2014

Rytkonen, Jul 11, 2014 :
    Joo, olenkin jo tuota 5x5 tekniikkaa soveltanut kyykyssä, penkissä ja pystypunnerruksessa aina joka toisella kerralla. Syksyllä alkaa sitten tosissaan tuo ohjelman käyttö. :)

11. jmm Eclair Jul 11, 2014

jmm, Jul 11, 2014 :
    No sithän se on heleppo alotus. Kannattaa kokeilla ennen alotusta low barin ja high barin eroa kyykyssä, kumpi tuntuu mukavammalle. Pääseepä heti alkuun mukavaan rytmiin...

Rytkonen likes this.
  12. jomb3 Eclair Jul 19, 2014

jomb3, Jul 19, 2014 :
    Kyllä se kun meet jonnekkin kaupungin kuntosalille, esim urheilutalolle nii saat joskus ettiä paikkaas jonkun aikaa. Ei auta kun alkaa kyseleen josko ois mahollista tehdä vuorotellen settejä, ellei sitte kaverilla oo jotain 300kg tangossa :D

Tosiaan itellä nyt taas parin vuoden salilla käynnin jälkeen alko kiinnostaan enemmän nuo kehonpainolla tehtävät voimisteluliikkeet, joten niitä tässä parisen kuukautta tahkonnut. Mukavaa vaihtelua välillä :)

Zeik likes this.
  13. kingi929 Honeycomb Jul 19, 2014

kingi929, Jul 19, 2014 :
    Itsellä kaikki salilla käynnit ja lenkkeilyt jääneet 2 vuotta sitten. Motivaatiota löytyy moneen asiaan, mutta se touhu jääkin sitten siihen, että yksinkertaisesti kukaan ei lähde mukaan. Kaveri lakkasi käymästä kanssani salilla/lenkillä, koska muutti toiselle paikkakunnalle, ja melko yksinäistä touhua siitä tuli. Muutaman viikon kävin yksin, mutta ei se sitten ollut enää niin mukavaa. Ja tosiaan sali on melko pieni, eikä siellä käy paljoa väkeä, niin olisi hieman epämukavaa ottaa 100kg tankoon ja tiputtaa se rinnan päälle :D Eli myös turvallisuus tulee ongelmaksi.

Täälläpäin on myös hyvä käydä lenkillä, koska metsiin rakennettu paljon latuja. Tuossa kuukausi takaperin kävin erään toisen kaverin kanssa sitten lenkillä, ja tuli aivan helvetin hieno fiilis. Ja tietenkin koska kaverini on sellainen saatanan datapallo, se riitti hänelle. Loppui siis sekin hupi hyvin lyhyeen. Ja metsät täynnä karhuja, joten ei oikein riitä pokka mennä sinne yksin juoksentelemaan. Mutta siis yksinäisyys se suurin ongelma tässäkin.

Vituttaa asua tälläisessa paikkaa, jossa jokainen ihminen valittaa "ei oo rahaa" "maksaa" vaikka olisi koko lysti ilmaista o_O Aina sama virsi kun voisi jotain porukalla harrastaa. Vitun läskit.

14. jomb3 Eclair Jul 19, 2014

jomb3, Jul 19, 2014 :
    Itse oon tehnyt käytännössä pääasiassa yksin kaikki treenit, eikä ole koskaan päässyt innostus loppumaan. Aina välillä tietysti tekee mieli vähän vaihtelua (kehonpainoharjottelu, bodaus, kahvakuulat jne.), mutta tekeminen on aina säilynyt.

Motivaatio tekemiseen lähtee aina sisältä päin ja se on se "voima" joka myös itseäni ajaa eteenpäin.

15. mcgangsta Honeycomb Jul 19, 2014

mcgangsta, Jul 19, 2014 :
    Itse olen tuollainen datapallo. Vartta löytyy yli 190cm, joten se ylipaino ei ole näkynyt ihan samoissa mittakaavoissa, kun parikyt senttiä lyhkäsemmillä.

Painoin parhaimmillaan n. 115kg ja laskin opiskelujen aikana n. 85kiloon, mutta myöhemmin tullut valtaosa takaisin.

Aloitin salilla käynnin viime lokakuussa, painoa tuolloin 107kg. Salilla tulee käytyä 3-5krt/vko, mutta välillä on pidempiä taukoja (lomat yms).

Maanantaina vaaka näytti hitusen alle 94kg ja alaspäin olisi tarkoitus mennä. Mitään himobodaria musta ei saa, mutta yleiskunnon ja -jaksamisen kannalta salilla tulee käytyä.

Oon kuitenkin vasta 26, mutta haluan olla näkemässä lasteni ja niiden lapset kasvamassa... Siinä on tarpeeksi motivaatiota. Kaveri salilla on pääsääntöisesti musiikki :)

jomb3 likes this.
  16. kingi929 Honeycomb Jul 19, 2014

kingi929, Jul 19, 2014 :
    Olen itse 10cm lyhyempi ja 2 kiloa laihempi, joten älä suotta stressaa "ylipainosta" :D Toisaalta, painoindeksi alkaa kusemaan heti, jos on vähänkin lihasta. Itsellä on periaatteessa 13-14kg ylipainoa, mutta ei se näy kovin paljoa. Tuli aikoinaan sen verran salia harrastettua, että osa ylipainosta on lihasmassassa. 5 kiloa kun pudottaisi, niin alkaisi olemaan aika lähellä totuutta :)

mcgangsta likes this.
  17. jomb3 Eclair Jul 20, 2014

jomb3, Jul 20, 2014 :
    Eikö painoindeksi oo ennemminki lapsille suunniteltu? Tuossa mielenkiinnosta laskin, nii oli 26,6 eli lievä ylipaino vaikka rasvaprosentti on ollu viimese kolme vuotta alle 15%. Vartta siis adaut 182cm ja painoa tänään aamulla 88kg...

18. mcgangsta Honeycomb Jul 20, 2014

mcgangsta, Jul 20, 2014 :
    Mä en niinkään seuraa sitä mitä joku indeksi sanoo, vaan sitä mitä peili näyttää :) There's still work to be done.

19. Rytkonen Honeycomb Jul 28, 2014

Rytkonen, Jul 28, 2014 :
    On. Aikuisella ihmisellä jolla on vähänkään lihasta, ainoa järkevä painoindeksi on kehon rasvaprosentti ja peili.

jomb3 likes this.
  20. niilociika Froyo Jul 28, 2014

Last edited: Feb 15, 2015