6
Kysymykset jotka eivät tarvitse omaa aihetta.

1. Marxme
    Cupcake Aug 31, 2014

Marxme , Aug 31, 2014 :
    Ei kukaan kehtaisi ottaa kuvaa oneplussan microusb-liittimestä. Ei ollut puhelin latautunut yöllä ja ei ole muistikuvaa miten usbi oli paketista ottaessa. Voisi vertailla onko liitin lähtenyt liikenteeseen.

2. larsu
    Gingerbread Aug 31, 2014

larsu , Aug 31, 2014 :
    Oletko kokeillut eri laturilla? (eiks siihen käy nää normi-sampan laturit?) kun tuolla yhden toisella huomasin jolla oli kans jotain pientä häikkää laturin kanssa et latas vasta kun käsillä paino sitä laturia sisään jatkuvalla paineella.. ei tietenkään liian kovaa, mut sillai voi kokeilla vähän jos on kosketusongelmia tai menny vaikka leivänmuru tai juusto-kokkare niihin liittimien eteen.. (taskulampulla oot kattonut sisään et on puhdas jne..=

3. aatee
    Cupcake Aug 31, 2014

aatee , Aug 31, 2014 :
    ^
    Kaikki normilaturit käyvät Opoon, pikkaisen hitaammin vaan saattavat ladata.

4. larsu
    Gingerbread Aug 31, 2014

larsu , Aug 31, 2014 :
    On mulla näitä 2A latureita millä tabletteja ladataan.. ei se paljoa häviä OPO:n 2.1A laturille (pöydältä löyty yks 1A .. mut kyl mä muistan nähneeni ainakin 1.5A tai 2A .. noi peruslaturit on noita 0.5A-0.7A jotka noihin vanhempiin (mm. android 2.3) käyvät.. niissä on plussaa et on pidempi se johto, mut pidempään lataa vaikka ei se haittaa jos yöllä lataa näyttö kiinni jne.. vai tietääkö joku et onko haittaa jos lataa usein liian hitaasti akkua?

(Täs mun autolaturi joka menee suoraan tupakansytyttimeen, niin löytyy 2.1A ((2 USB liitäntää kyl)) mut tää on sellanen 1e ihme, etten tällä juurikaan yli 10e puhelimia uskalla ladata. Vaikka onkin Ipad/iPhone latureita niin ei niis oo muuta kuin toi virta mitä se antaa enemmälti .. toinen kiinan euron ihme on kyl kanssa 1A laturi mut siin on 1 USB liitin)

edit: mun nexus 7 Flo laturi antaa 5.1v ja 1.35A .. et harvassa on kyl 2A laturit vaikka luulin niitä yleisemmäksi.

5. Evoluxione
    Ice Cream Sandwich Aug 31, 2014

Evoluxione , Aug 31, 2014 :
    Muistakaa myös että se johto vaikuttaa paljonkin lataamiseen. Eli hommatkaa samanlainen johto kuin puhelimen kanssa tuli.

Last edited by a moderator: Aug 31, 2014

6. larsu
    Gingerbread Aug 31, 2014

larsu , Aug 31, 2014 :
    Joo, tuolla oli joku mitannut sellasella virta-mittarilla erillaisilla tablettien latureilla.. vaikka oli opo:ssakin se 2.1A niin siitä meni vain 1.9A .. ja ja ainut oli sellanen samsung-klooni-laturi joka anto vain 0.8A ja 0.8A (oli kahdet arvot näyttö päällä ja näyttö pois päältä) .. tais antaa näyttö päällä opo:n laturilla ja muilla vastaavilla 1.46A sitä latausvirtaa läpi.

yks tärkeä seikka että se lataa nopeammin jos laite on päällä mutta näyttö pois päältä.. en tiedä miksi, mutta kaipa se elektroniikka on silloin hereillä ja osaa tarkkailla lämpöjä jne.. et pystyy sammuttamaan latauksen jos ylilämpenee..

Multicharger test:
    https://forums.oneplus.net/threads/multi-charger-test.87612/

Last edited: Aug 31, 2014

7. Citykani
    Gingerbread Aug 31, 2014

Citykani , Aug 31, 2014 :
    Huomasin verkkokauppa.comin myyvän erittäin saman näköisiä kaapeleita muutaman euron halvemmalla, kuin vihjailemasi kauppa. Ei tosin punaista ole valikoimissa ja 1+ logo puuttuu, mutta 20cm olisi pituutta enemmän.

Last edited by a moderator: Aug 31, 2014

Evoluxione likes this.
  8. Viljanteri
    Honeycomb Aug 31, 2014

Viljanteri , Aug 31, 2014 :
    Muistakaa tämä hyvät naiset ja herrat, mikäli mainostat epävirallista myyntipaikka puhelimelle tai sen osille, oli kyseessä yritys tai yksityinen, saat siitä varoituksen. Asiaa on turha kierrellä kiertoilmaisuilla yms. Tätä siistimistä tehdään sen vuoksi, ettei kukaan asiakas tulisi huijatuksi.

Evoluxione likes this.
  9. larsu
    Gingerbread Aug 31, 2014

larsu , Aug 31, 2014 :
    Tuolla kyllä mainostetaan ja kovasti noita eri suojia tuolla jenkki-puolella, onko suomi-foorumilla omat säännöt? Vai onko tässä joku juttu joka multa menee nyt ohi? (ei, en vittuile)

10. Viljanteri
    Honeycomb Aug 31, 2014

Viljanteri , Aug 31, 2014 :
    Eri asia mainostella lisävarusteita, kuin mainostella Oneplus tuotetta myytävänä toisella sivustolla. Esim. Puhelin, laturi, kaapeli. Täällä meidän suomi-foorumilla samat säännöt, tosin toistaiseksi työkuorma pienempi kuin globaalilla puolella, siksi näihin voi puuttua herkemmin.

Yllä olleessa siivotussa viestissä mainostettiin nimenomaan Oneplussan tuotetta eikä tarvikelisävarustetta.

11. atteme
    Cupcake Sep 1, 2014

atteme , Sep 1, 2014 :
    Kauan latasitte opoa ennenkuin käynnistitte ekan kerran? Et täytyyks se ladata ekalla kerralla täyteen vai riittääkö jos vähän lataa? T. Malttamaton :oops:

12. Citykani
    Gingerbread Sep 1, 2014

Citykani , Sep 1, 2014 :
    Ei nykyään tarvi latailla ennen käynnistystä. Laturi kiinni ja puhelin päälle

13. larsu
    Gingerbread Sep 1, 2014

larsu , Sep 1, 2014 :
    Ainakin kaikissa muissa puhelimissa mitä nykyään on ollut, niin siinä on aina tietty pohja-lataus ja kunhan sen jossain vaiheessa käy sen syklin läpi et lataa täyteen ja kuluttaa täysin tyhjiin.

edit: Sanokaa nyt joku etten mä väärässä ole, kun huomenna kerkeen just hakee luurin ennen töiden alkua että sen voi heti ottaa käyttöön ilman mitään ongelmia..?

Last edited: Sep 1, 2014

14. inffy
    KitKat Sep 1, 2014

inffy , Sep 1, 2014 :
    Akkua ei saisi päästään kokonaan tyhjäksi ikinä. Tekee tuhoja sille akulle.

15. larsu
    Gingerbread Sep 1, 2014

larsu , Sep 1, 2014 :
    Oho. Toi oli uusi tieto mulle kyllä.. onneks aika harvoin jaksan edes mitään laitetta ihan 0:lle kuluttaa, meinaa aina siinä 3-15% kohdalla laittaa yleensä laturiin.. pari kertaa olen ehkä kokeillut kuluttaa sillai et vehje sammuu, mut en tiedä kuluttaako se akun loppuun vai vetääkö se ittensä kiinni ennenkuin menee se viimeinenkin tippa tankista.. (pelkkää spekulointia) Kun yleensä puhelin menee vielä hetkeksi päälle kun se sammuu virran puutteesta.. mut ei juuri pääse aloitus-ruutua pidemmälle..

16. Evoluxione
    Ice Cream Sandwich Sep 1, 2014

Evoluxione , Sep 1, 2014 :
    Tänään tuli tuo uusi SIM minkä Saunalahti lähetti minulle ja äsken laitoin sen puhelimeen kiinni ja aktivoin. Ei ainakaan vielä muutosta nopeuksien suhteen ja putoilua en ole ehtinyt tässä ajassa huomata.

Yksi mielenkiintoinen asia minkä huomasin oli SIM-korttien ero. Tuon uuden SIMin siru oli huomattavasti pienempi kuin edellisen jonka hain muutamia viikkoja sitten.

Pitää jäädä odottelemaan lisätietoa Saunalahdelta kunhan soittavat minulle torstaina.

IMG_20140901_210841.jpg

17. Dobr
    Gingerbread Sep 1, 2014

Dobr , Sep 1, 2014 :
    Sama kävi itselle pariin kertaan mukaan lukien ensimmäinen yö. :D Kai ei ollut vain kiinni kunnolla, ei ollut tapahtunut koskaan ennen millään micro-usb-laitteella. Nyt skulaa kun aina varmistaa, että tulee tärinä piuhaan kytkettäessä. (en muista onko värähdys oletuksena päällä vai pitääkö laittaa asetuksista)

18. JoniS
    Gingerbread Sep 2, 2014

JoniS , Sep 2, 2014 :
    Hoi ystävät hyvät, miten oli puhelin pakattu kun tuli? (Kirje, laatikko, yms.)

Oma kun hukkui matkalle niin tuo tieto auttaisi dhl paikantamaan minun paketin jos siitä on esim. Rahtikirjat tippunut ja sen takia mennyt sivuun.

19. Kotivalo
    Froyo Sep 2, 2014

Kotivalo , Sep 2, 2014 :
    Se on pakattu karkeasti >=A4:n kokoiseen paksuun vaalean/kellanruskeaan pehmustettuun kirjekuoreen ja sen sisällä on kaksi laatikkoa - laturin pieni neliskanttinen ja puhelimen isompi (ehkä A3) litteä paketti.

JoniS likes this.
  20. larsu
    Gingerbread Sep 2, 2014

larsu , Sep 2, 2014 :
    @JoniS

Mulla oli ihan sellainen perus pahvin värinen/ruskeahko posti-pussi-paketti jossa taisi olla niitä ilmakuplamuovia sisällä, jonka sisällä oli vasta nämä:

(pimeässä otetut kuvat, eikä ole One:lla otettu sitten!)

vasemmalta 1,2,3
    1. Paketti jonka sisällä itse puhelin on joka on paketissa nro 2.
    3. Laturin paketti, joka oli posti-pussi-paketin seassa, eli jos jostain tunnistaa niin laturi on erillään / näkyvissä ellei ole kaikki vielä oman pussin sisällä.. (joka on taas kuljetuksesta/firmasta kiinni.. sellainen dhl:n mitäänsanomattoman näköinen pussi-paketti oli mulla ainakin..)

one_plus_one-pkg.jpg

JoniS likes this.