1
Lagar ni era egna telefoner?

1. TheDoor
    Ice Cream Sandwich Aug 8, 2014

TheDoor , Aug 8, 2014 :
    Efter att min Nexus 4 gled i golvet skruvade jag isär den för att byta allt själv, men när jag väl insåg hur illa däran den var och priset på hela skärmkittet så blev det inte ekonomiskt försvarbart för min 8G version.

Men det var roligt att försöka :)

Har lagat 2 ipod mini en Ipod Colour, och lite annat skoj, men just dessa med Digitizers kan vara dyra/svåra :)

Men försöka själv måste man ju :)

2. Hobbex
    Cupcake Sep 29, 2017

Hobbex , Sep 29, 2017 :
    Var köper ni reservdelar? Ebay? Alibaba? Tradera?

Är på jakt efter en LCD till en Oneplus 3T, men det verkar vara svårt att hitta i Sverige. Behöver den snarast och kan inte vänta 1 månad för att beställa från Kina.

Priset ligger på ca 1000kr från Kina och 1300-1600 i Sverige (dock för Oneplus 3).

Egentligen behöver jag bara byta glaset då skärmen fungerar, men jag har ännu inte hittat endast glaset, så det finns nog inte / går inte att byta.

3. Awestruck
    Froyo Apr 14, 2018

Awestruck , Apr 14, 2018 :
    Ordentlig återupplivning av tråd, men är det eventuellt så att någon av er skärmbytarmästare skulle kunna tänka sig att hjälpa en stackare i kris? Spräckt skärmen på min OP3, fick en OP3 av en kompis som jag tänkte lyfta över skärmen ifrån. Har gett mig på en herrans massa skärmbyten tidigare men aldrig lyckats till fullo. Någon som kan ställa upp för en peng? <3