170
Malaysia OnePlus Fan Club

  1. EvolutionR81
    Honeycomb Aug 5, 2014

    EvolutionR81 , Aug 5, 2014 :
    Here's some facebook comment from other ppl / witness...
    Gidong Linog: cerita sebenar mengenai kejadian di inanam...
    Begini ceritanya
    Pada hari tersebut ternyata cuaca agak panas maklumlah musim tak menentu kebelakangan ini. Saya baru sahaja selesai makan bersama teman istimewa ku di upperstat suria sabah. Hmmm sedap sungguh makanan itu. Apatah lagi ianya dibayar oleh temanku.
    Dipendekkan cerita, kami sedang bergerak ke arah inanam. Ya inanam. Inanam merupakan sebuah pekan yang pesat membangun di kota kinabalu sabah malaysia. Kami melintasi deretan kedai lama di inanam termasuklah kedai mee woo, restoran kapin dan juga syarikat hari hari jadi.
    Laluan di hadapan adalah sebuah roundabout di mana kejadian ini berlaku.
    Saya memberhentikan kereta kerana dihadapan berlaku adegan yang agak kurang menyerlah.
    Sebuah kancil yang dipandu oleh lelaki berasal dari kl ( saya x nak cakap bangsa apa senab tak nak timbul racism nanti ) telah terlanggar motosikal betul2 di roundabout tersebut. Penunggang motosikal itu mengalami kecederaan ringam dan terjatuh akibat momentum m= va oleh kancil tersebut.
    Belum sempat penunggang motosikal itu bangun, driver kancil dah kluar kreta lalu memarahi penunggang moto itu tanpa belas kasihan. Maki hamun dengan style kl gangster beb. Oh aku pun teringat muvie kl gangster. Saya sungguh minat dengan kata2 anak yusof haslam tu. Ada style. Orang ramai pada ketika itu cuba menolong penunggang moto dan ternyata beliau adalah salah seorang anggota inanam yg disegani.
    Penunggang moto x ingin bergaduh kerana ternyata dia masih terkejut dengan impak itu. Sebenarnya driver kancil itu boleh dikatakan salah kerana motor datang dari arah kanannya di roundabout.
    Sebagai seorang pemandu tanpa pelekat p seharusnya tahu yang kenderaan dari arah kanan harus diberi keutamaan.
    Orang ramai cuba menyatakan kesalahan driver itu tetapi ternyata teknik teguran mereka x berkesan malah mengubah emosi driver kepad hulk. Dia bertukar menjadi bengis dan garang. Temanku mengajak untuk berganjak dari tempat tu. Oh sabar kataku.. muvie free kita mesti tgk kejap...
    Driver kl itu malah menengkimg orang ramai yang cuba masuk campur hal antara mereka. Kamu orang kampung x tahu undang2 ke? Orang sabah memang lah.... orang ramai hanya bersabar dan melihat kejadian itu.
    Driver itu meningkatkam aura kemarahan kerana sedar yang orang sabah x pandai melawan hanya mengannguk dan takut pada kl gangster.
    Lalu memecahkan keretanya sendiri di bahagian cermin belakang dan juga rear window. Oh sungguh macho beliau dengan kaca2 bertebaran di atas jalan seperti pasir di tepi lautan.
    Saya tak takut la dengan orang sabah.. huh? Tercabar juga semangat kesukanan aku waktu tu. Biasala memang org mcm tu.nasib baik saya panjang sabar.
    Ketika itu makin ramai yg datang di sana melihat kejadian itu. Mereka terdiri daripada warga inanam yakni cina, melayu, bumiputra sabah, india, suluk, bugis, murut.
    Mereka saling berkata kata dan berbisik2 antara satu sama lain untuk menenangkan keadaan itu.
    Mereka sebenarnya sudah menelefon pokis untuk selesaikan masalah.
    Kemuncak kejadian adalah ketika driver itu memarahi penunggang motosikal dan orang ramai di sana dan juga melanggar kereta myvi di belakangnya. Kereta myvi itu langsung tak bersalah dipandu oleh gadia cantik sabahan.
    Apa lagi pemuda lelaki sabahan pun teransang untuk beraksi.
    Mereka bersatu padu semua suku kaum bersatu padu menggunakan prinsip 1 malaysia yg disarankan oleh pm. I love pm.
    Driver itu dihantak sehingga koma ok. Bukan alang2. Tapi video sengaja dipendekkan kerana mengandungi unsur 18 sg.
    Driver itu koma. Syukurlah sabahan bertimbang rasa dan membiarkannya masih bernyawa. Hanya KOMA saja bah...
    Sekian. Untuk maklumat lanjut boleh tanya ya
     

  2. huei92
    Honeycomb Aug 5, 2014

    huei92 , Aug 5, 2014 :
    summary needed:p
     

    EvolutionR81 likes this.
  3. nicklimwj
    Jelly Bean Aug 5, 2014

    nicklimwj , Aug 5, 2014 :
    Batch 2 Buyer! Please Dont PM me for when will deliver~ i just got it by today, and just finished run sorting. will let you know when deliver~
     

    ediafzan, pgneo, fmohd75 and 2 others like this.
  4. huei92
    Honeycomb Aug 5, 2014

    huei92 , Aug 5, 2014 :
    almost did that, luckily i didn't
     

  5. Kenz78
    KitKat Aug 5, 2014

    Kenz78 , Aug 5, 2014 :
    Looks really nice! If only the corner screw part can be smaller.
     

  6. EvolutionR81
    Honeycomb Aug 5, 2014


  7. huei92
    Honeycomb Aug 5, 2014


  8. EvolutionR81
    Honeycomb Aug 5, 2014


  9. Kenz78
    KitKat Aug 5, 2014


  10. Kenz78
    KitKat Aug 5, 2014

    Kenz78 , Aug 5, 2014 :
    That one i order also. Mikey I order also for my frens as well. Should be be nice to have some extra, low cost changeable physical button. :)
     

    huei92 likes this.
  11. revilo1314
    Gingerbread Aug 5, 2014

    revilo1314 , Aug 5, 2014 :
    Nick~ I filled in form for TPU grey case too! Update pls :p
     

  12. DukeJester
    Honeycomb Aug 5, 2014


  13. EvolutionR81
    Honeycomb Aug 5, 2014

    EvolutionR81 , Aug 5, 2014 :
    Here's another comment from the 抵制myfm...

    Video ini dirakam di Inanam Sabah. Seorang pemandu Kancil terlanggar kereta orang, tapi...pemandu ini mengamok lalu memecahkan cermin kereta sendiri ( mungkin nak tunjuk lagak lahhh). Lepas itu, dia ingin undur keretanya, mungkin sebab masih nak tunjuk lagak, dia terlanggar sebuah kereta lagi. Kali ini dia pula dibelasah teruk oleh orang ramai.
     

  14. Kenz78
    KitKat Aug 5, 2014

    Kenz78 , Aug 5, 2014 :
    A small pin that plug into ur headphone port that acts as a button. U can set what the button do with huge selection of combination of long or short press and numbers of press
     

    jeehinwong and EvolutionR81 like this.
  15. revilo1314
    Gingerbread Aug 5, 2014

    revilo1314 , Aug 5, 2014 :
    Got back home from Malacca yesterday & met my baby for the first time.
    I was enchanted to meet her <3.

    Here are photos.. ;

    Back view
    [​IMG]

    Comparison with my 4 yr/o HTC Desire HD as temp. cell
    [​IMG]

    Overall
    Satisfied customer, now an official proud owner of international OPO!
    Fortunately, no yellow tint issue.
    Anddddd, to keep the trend alive.. refer to avatar. :oops: @xoxojun
     
    Last edited: Aug 6, 2014

    cybreed, xoxojun, tedmonium and 5 others like this.
  16. fmohd75
    Jelly Bean Aug 5, 2014

    fmohd75 , Aug 5, 2014 :
    I think this saturday night he will do personal delivery to @LemonKar 's house... :p
     

    xoxojun likes this.
  17. weikang2753
    KitKat Aug 5, 2014

    Last edited: Oct 9, 2014

    wangsm, hwlee84, saucy and 13 others like this.
  18. Kenz78
    KitKat Aug 5, 2014

    Kenz78 , Aug 5, 2014 :
    HL Express (M) Sdn. Bhd.
    Level 27, Menara TM
    Off Jalan Pantai Baharu
    50672 Kuala Lumpur
    Fax: 03-2240 9896/9679
    Hotline: 1-800 888 388

    Opening hours
    Mon-Fri 08:30-17:30
    Sat 08:30-13:00
    Sun Closed
    Holidays Closed
    This info can easily google
     

    tankq86 likes this.
  19. EvolutionR81
    Honeycomb Aug 5, 2014

    EvolutionR81 , Aug 5, 2014 :
    Did you kena Siriam or tax?

     

  20. TimeFlies7
    Ice Cream Sandwich Aug 5, 2014

    TimeFlies7 , Aug 5, 2014 :
    Agreed!