0
Min telefon blir varm

1. larpet04
    Cupcake Oct 6, 2015

2. Psicosis
    Marshmallow Oct 7, 2015

Psicosis , Oct 7, 2015 :
    Jaha...? Hur varm och vart då?

AzuriaN, NickeD and pbv302 like this.
  3. larpet04
    Cupcake Oct 7, 2015

larpet04 , Oct 7, 2015 :
    Den blir varm bredvid kameran. Temp ligger uppåt 60 C och verkar ha med någon kombination WiFi bluetuth att göra. Full laddad telefon sugs ur på några timmar.//Peter

4. Psicosis
    Marshmallow Oct 7, 2015

Psicosis , Oct 7, 2015 :
    Vad är det som drar batteri då?

NickeD likes this.
  5. larpet04
    Cupcake Oct 7, 2015

6. Psicosis
    Marshmallow Oct 7, 2015

7. larpet04
    Cupcake Oct 7, 2015

8. AzuriaN
    Lollipop Oct 7, 2015

9. Psicosis
    Marshmallow Oct 7, 2015

Psicosis , Oct 7, 2015 :
    Är det något du absolut behöver? Provat att stänga av det? Eller att kolla närmare på vade exakt i "google-tjänster" det är som drar batteri? Det vore lite enklare om du kunde bistå med så mycket information som möjligt istället för 1-2 ord i stöten.

10. juiceef
    Gingerbread Oct 7, 2015

juiceef , Oct 7, 2015 :
    Detta känns som en typiskt gissningslek.
    Ungefär som att jag skulle säga "Jag har problem med min bil".
    Det är omöjligt att hjälpa någon om man ger så lite information.

Ge så mycket information som möjligt, det kan vara hur ofta den kollar mailen.
    Vad du har för GPS inställningar, t.ex hur exakt den ska kolla.
    Det kan vara en specifik app eller process som drar massa CPU.

Så för att göra det enklare för alla här inne, ge detaljerat med information.

AzuriaN and MikeyMakes like this.
  11. Psicosis
    Marshmallow Oct 7, 2015

Psicosis , Oct 7, 2015 :
    Tyvärr är detta något man stött på mer än en gång här inne.. Till s lut tryter tålamodet både för den som ber om hjälp och de som faktiskt försöker hjälpa.. Det borde egentligen vara ganska självklart att om man vill ha hjälp så delar man med sig av all information man har att tillgå direkt. Exemplet med bilen är passande tycker jag.

AzuriaN likes this.
  12. larpet04
    Cupcake Oct 8, 2015

larpet04 , Oct 8, 2015 :
    Hej Igen, Hittade en app som drog mycket. blockdroid. Tog bort den. Behöver tid för att se om det var den som gjorde telefonen varm. Ser att Googletjänster är på 14% och batteritiden ligger på mindre än ett dygn nu. Vad jag kommer i håg från bara ett halv år sedan var att jag låg på två dygn i batteri tid. information om förbrukning på googletjänster hittar jag mobilradio som är på 3h 32 m. vet inte om det är intressant. Har du förslag på något? Vill inte skapa gissningslek. Jag gör ett test till i morgon och ser om det blev bättre.//Peter

13. soulpeter
    Gingerbread Oct 8, 2015

soulpeter , Oct 8, 2015 :
    För drygt 2v hade jag också problem med att min lur blev tokvarm och batteriet bara slukades. Kunde inte lokalisera någon app som orsakade det, det som rapporterade högst förbrukning när jag kollade i Gsam battery monitor var Android systemet. Så något var bara galet. Lyckades hitta något online om att det kunde vara appen för Kontakter som blev tokig och försökte synka dem hela tiden mot diverse tjänster. Men kunde aldrig få det bekräftat.

Jag gjorde en blåsning av luren och återställning. Lät google och cyanogen återställa allt som gick från de backup funktioner som finns där och problemet återkom. Så då bestämde jag mig för att tömma alla former av online backuper från dem och sedan blåsa luren igen och installera om den helt clean och istället installera om alla appar och annat manuellt. Efter det har den uppfört sig normalt igen och blir inte varm. Sjukt mycket jobb men värt det i slutändan.

14. Volkan85
    Cupcake Oct 22, 2015