2
Mobilanpassade webbsidor

1. flurka
    Jelly Bean Jun 10, 2016

flurka , Jun 10, 2016 :
    Kan man på något sätt spärra eller ställa in något på sin smartphone så man slipper mobilanpassade hemsidor?

Besöker man webbsidor så är det ofta en sida anpassad för mobiltelefoner. Eller så får man välja själv. Jag vill inte detta, jag vill nästan uteslutande alltid komma till den "riktiga" sidan. Känns som mycket av informationen prioriteras bort för att få bättre format på just mobila enheter.

LeffeK and NickeD like this.
  2. NickeD
    Pie Jun 10, 2016

NickeD , Jun 10, 2016 :
    I Chrome... Tryck på dom 3 prickarna i övre högra hörnet... Välj: Begär skrivbordsversion :)

flurka likes this.
  3. flurka
    Jelly Bean Jun 10, 2016

flurka , Jun 10, 2016 :
    Jodå, det används flitigt men ofta går det inte. Och jag vill slippa bli dirigerad till anpassade sidor permanent ;)

NickeD likes this.
  4. NickeD
    Pie Jun 11, 2016

NickeD , Jun 11, 2016 :
    Jag vet inte hur man gör för att den inställningen ska gälla alla sidor :( Jag väljer det på vissa sidor och då förblir det så när jag går tillbaka senare :)

flurka likes this.
  5. flurka
    Jelly Bean Jun 11, 2016

flurka , Jun 11, 2016 :
    Oki, lite olika beroende på sidan man är inne på.
    Vill att desktop versionen ska vara default på min webbläsare. Måste väl vara något som identifierar vad jag surfar på för enhet som meddelar detta till servern och dirigerar mig därefter. Är dålig på sånt här men om man ändrar den identifieringen eller hindrar den permanent så borde det bli desktop som default och jag vore en lite lyckligare kille ;)

Ingen som har en idé?

Har sökt på google men inte kommit någon vart. Formulerar nog sökningen lite galet då jag inte vet riktigt vad det är jag söker, kanske en app rent av..
    Vore ju med en sådan mod till exposed frameworks :)

NickeD likes this.
  6. timebandit
    Oreo Jun 11, 2016

timebandit , Jun 11, 2016 :
    Borde finnas med Xposed(behöver root) iaf. Får kolla på detta imorgon å se om jag hittar något :D
    För jag har själv irriterad mig på detta. Ibland behövs skrivbordsversionen för vissa saker/funktioner på vissa hemsidor...

NickeD likes this.
  7. timebandit
    Oreo Jun 11, 2016

NickeD likes this.
  8. timebandit
    Oreo Jun 11, 2016

NickeD likes this.
  9. NickeD
    Pie Jun 12, 2016

NickeD , Jun 12, 2016 :
    Me too :p

timebandit likes this.