0
Någon som kommer inskaffa sig Oppo Find 7 också?

1. K.Run
    Honeycomb Jul 13, 2014

K.Run , Jul 13, 2014 :
    Jag upplever också att mitt batteri håller kapaciteten bättre efter mina 1.5 veckor med mobilen.
    Får dock inte ut massiv skärmtid men med tanke på att jag använt den rätt mycket utomhus (full ljusstyrka) och en hel del 4g användning så tycker jag ändå 3h30min-4h skärmtid är bra. Ska prova köra genom en cykel med lägre ljusstyrka och endast Wifi för att se hur stor skillnaden blir!

Är för övrigt supernöjd både med telefonen och med ColorOS. Hörlurarna är makalöst bra också.
    På hemskärmen kan man dra ner aktivitetsfältet efter höger eller vänster kant i valfri höjd på skärmen, skönt att inte måsta dra den från toppen av skärmen, det känns som en genomtänkt detalj :).

aswe likes this.
  2. aswe
    Jelly Bean Jul 13, 2014

aswe , Jul 13, 2014 :
    Har alltid wifi på jobb så det hjälper nog min batteri tid en del. Srn har jag auto på ljusstyrkan, men vanligtvis ligger den på max eller nära max. Vad gäller color OS näste jag hålla med dig. Känner inget behov av att köra cyanogenmod ännu. Det kommer väl kanske om några veckor eller så. Bättre än touchwiz är det definitivt :)

K.Run likes this.
  3. Deactivated User
    Jul 14, 2014

4. aswe
    Jelly Bean Jul 14, 2014

aswe , Jul 14, 2014 :
    Är nog det första jag stänger av. Speciellt den nät nab måste kolla på skärmen annars pusas video o sånt...

5. Itson
    Ice Cream Sandwich Jul 14, 2014

Itson , Jul 14, 2014 :
    Ja, låter sjukt jobbigt och batterikrävnde. Det finns en power knapp. Använd den. :)

Birdii1980 likes this.
  6. eric.engsander
    Froyo Jul 15, 2014

eric.engsander , Jul 15, 2014 :
    Om det skulle vara så att någon här i tråden sitter och tvekar om man ska slå till på en OPPO eller inte så tycker jag helt klart att man ska slå till.

Har haft min i några dagar nu och är galet nöjd!
    Jag var lite orolig över den stora skärmen men det går faktiskt att hantera telefonen med en hand (även om man helt klart helst använder två).
    Att skärmen är så pass stor gör det också till en fröjd att surfa och se på video på mobilen.

Ångrar inte en sekund att jag slog till på OPPO istället för att vänta på invite från one+

K.Run and svedbergjoel like this.
  7. svedbergjoel
    Froyo Jul 15, 2014

svedbergjoel , Jul 15, 2014 :
    Håller med helt och hållet! Ju mer jag använder desto nöjdare blir jag med mitt köp. Och ser så många fördelar med denna telefon jämfört med one+; QHD, plats för minneskort, utbytbart batteri. Skärmens storlek passar mig perfekt. Min iPad har sedan min OPPO kom blivit liggandes. Storleken på skärmen gör den perfekt även till youtube/film.

K.Run likes this.
  8. Deactivated User
    Jul 15, 2014

9. emppanorling
    Cupcake Jul 21, 2014

emppanorling , Jul 21, 2014 :
    Sitter och väljer mellan en OPPO find 7 och en 1+1, har fått en studentrabatt på oppon och kommer ju ha möjlighet att få den snabbare än 1+1, dessutom till nästintill samma pris..
    Sitter just nu med en samsung galaxy mini då min s3a är helt ****.. orkar inte vänta länge och efter att ha läst era posts här så kanske det bara är att beställa en oppo?
    Det enda jag ser som fördel med 1+1 är att den har cyangenmod redan, vet inte om jag klarar av att göra det själv nämligen..
    men vad tycker ni ? Vänta på 1+1 inv eller beställa en oppo direkt?

10. aswe
    Jelly Bean Jul 21, 2014

aswe , Jul 21, 2014 :
    Jag är inte ett dugg missnöjd med oppo find 7. Ett tips bara, uppdatera inte telefonen om du vill kunna roota den enklare och lägga in cyanogenmod :)

K.Run likes this.
  11. bumbumx
    Froyo Jul 21, 2014

bumbumx , Jul 21, 2014 :
    Får ja bara fråga vad de är för studentrabatt du har? Är nämligen också sugen på en Oppo :cool: Me le student too

12. Crill1
    Eclair Jul 22, 2014

Crill1 , Jul 22, 2014 :
    Undrar samma sak!
    Största fördelen jag ser med OPO är 3gb. Cyanogenmod är galet lätt att ordna själv. Batteri går att få tag på från find 7, dvs det blir likvärdigt som OPO.

13. aswe
    Jelly Bean Jul 22, 2014

aswe , Jul 22, 2014 :
    studentrabatten från man genom att maila in till deras support med en bild på ditt studentkort eller maila från en skolmail adress. står på deras hemsida nånstans

EDIT: super mega anvacerad googling på orden: "oppo student discount"
    https://www.google.se/webhp?sourcei...pv=2&es_th=1&ie=UTF-8#q=oppo student discount

;)

Psicosis and sideline like this.
  14. Jesper1230
    KitKat Jul 22, 2014

15. aswe
    Jelly Bean Jul 22, 2014

aswe , Jul 22, 2014 :
    Är sjukt nöjd med min. har precis rootat och lagt in CM 11. får se om det gör någon större skillnad på batteritiden

Jesper1230 likes this.
  16. Crill1
    Eclair Jul 22, 2014

Crill1 , Jul 22, 2014 :
    Haha, hittade det i efterhand. Skumt att jag inte såg det första gången.. Tack för länken hur som!
    Fan vilket svårt val.

aswe likes this.
  17. emppanorling
    Cupcake Jul 23, 2014

emppanorling , Jul 23, 2014 :
    En oppo find 7 beställd! Väntar spänningsfullt! Behöver en svensk sida som förklarar hur man rootar och lägger in Cyanogenmod, nån som vet?

18. aswe
    Jelly Bean Jul 23, 2014

aswe , Jul 23, 2014 :
    vet ej om det finns nån svensk. swedroid kanske? men vad är det för fel på de engelska? roota min igår utan problem

19. SilentBot
    Gingerbread Jul 23, 2014

SilentBot , Jul 23, 2014 :
    En vän till mig köpte Oppo Find 7a. Han är sjukt nöjd med den. Förra veckan fick han en invite till OnePlus of köpte den med tanken att återsälja en av lurarna. Han tycker att OnePlus känns bettre i handen än Oppo Find 7a.

Kan själv inte setta min egen mening i och med att jag inte har någon erfarenhet av dessa enheterna.

20. svedbergjoel
    Froyo Jul 24, 2014

svedbergjoel , Jul 24, 2014 :
    Vad använde du för guide?