0
Någon som kommer inskaffa sig Oppo Find 7 också?

1. Louba
    Froyo Jul 24, 2014

Louba , Jul 24, 2014 :
    Till den som är intresserad, jag säljer en tre veckor gammal Oppo 7.
    Jag har den på swedroid med.
    Jag köpte den igår, av en annan medlem på swedroid, kommer med posten idag men fick under tiden en invite till att köpa oneplus one. Så jag köpte en oneplus one istället

Säljer min Oppo 7 för 3500:- inkl frakt.

Skicka pm eller hör av dig till nollsjutrenio-474849

Mvh
    Louba

2. aswe
    Jelly Bean Jul 24, 2014

aswe , Jul 24, 2014 :
    Kommer inte ihåg. Tror det va den på oppos forum. Men kolla vilken version du har på mjukvaran innan du börjar

3. J0han
    KitKat Jul 24, 2014

NickeD likes this.
  4. ernt
    Honeycomb Jul 24, 2014

ernt , Jul 24, 2014 :
    Jag var helt övertygad om att köpa en Oppo7, var trots allt nöjd med min Oppo5(förutom med batteritiden). Nu när jag sitter med min OpO så är jag supernöjd, vilken lur.... Men jag är även övertygad om att ni som köper en 7:a kommer bli nöjda.

Louba and NickeD like this.
  5. svedbergjoel
    Froyo Jul 24, 2014

svedbergjoel , Jul 24, 2014 :
    Fixat CM jag med nu. Riktigt nöjd! :)

aswe likes this.
  6. aswe
    Jelly Bean Jul 24, 2014

aswe , Jul 24, 2014 :
    CM går aldrig fel!

svedbergjoel likes this.
  7. lasse_hedlund
    Froyo Aug 11, 2014

lasse_hedlund , Aug 11, 2014 :
    I och med att jag är låst till Telia och bor på landet. (Har mitt abonnemang genom jobbet)
    Så om jag förstått rätt så stödjer inte OPO 800mhz bandet så jag kommer för det mesta vara låst till 3G nätet.
    Så jag har börjat titta lite på OPPO Find 7.
    Så jag tänkte höra lite med er som har den är det svårt att flasha till CM11 eller är Color OS bra ?
    Hur presterar telefonen ? Vilka är bristerna fördelarna jämtemot OPO ?
    Är det värt extra pengarna att köpa Find 7 istället för Find 7a ? (Money is not the problem :))
    Nu är det inte så att jag är super beroende av 4g har bara 3g idag på min mobil men om man byter upp sig vill man ju gärna kunna köra 4g.
    Och nu har kärringen börjat tjata om att jag ska vänta på iphone 6.... Suck I-Lands problem :)
    Helst vill jag ju ha en OPO men om Find 7 är jävligt bra så är det helt klart ett alternativ.

8. aswe
    Jelly Bean Aug 11, 2014

aswe , Aug 11, 2014 :
    Vad gäller Color OS så är det ok, inget superbra men inte det sämsta jag testat. Körde det i ca 2 veckor innan jag flashade CM. Inget svårt att fixa CM på luren, finns bra guider och tog väl 5 min nått sånt. Har varit lite buggar i CM i början men de flesta verkar ha blivit fixade (vad jag har märkt iaf). I början va de tex en bugg som gjorde att om telefonen blev för varm så kunde färgerna bli helt fel och när man stängde skärmen och startade igen så var den bara svart. Funkade att starta om luren, men detta är löst sen den 25/7 eller nått sånt. Är supernöjd med min Find 7 (QHD) och har faktiskt bättre batteritid på den än vad jag hade på min GS4.

9. lasse_hedlund
    Froyo Aug 11, 2014

lasse_hedlund , Aug 11, 2014 :
    Ok tacksam för svaret börjar luta mer och mer åt find 7.
    Men jag avvaktar iaf augusti ut om inte min Acro S ger upp helt börjar gå varm somfan...