0
Nån mer som upplever att den blir varm?

1. f0u
    Donut Aug 16, 2014

f0u , Aug 16, 2014 :
    Fick min i fredags och lyckan är total! Verkar vara en väldigt sjysst lur på alla sätt o vis. En fundering utan att ha googlat runt allt för mycket är om någon mer upplever att den blir skålande varm i vissa lägen?.

Har iof inte använt den överdrivet mycket men fick koppla över på handsfree när den blev lite för varm under dagen.

2. patchiee
    Cupcake Aug 16, 2014

f0u likes this.
  3. f0u
    Donut Aug 16, 2014

f0u , Aug 16, 2014 :
    Tackar patchiee! Verkar ju slående likt de problem jag upplevde. Detta blir ju även charmen med hela Cyanogenmod, att problematiken och buggar osv kan diskuteras så öppet direkt med utvecklarna och att det hela tiden händer saker.

4. Zippeer
    Honeycomb Aug 17, 2014

Zippeer , Aug 17, 2014 :
    Så det är inte bara jag som tycker den drar mycket batteri alltså.. Dragit 23% sedan kl 11 i morse och jag har inte ens rört den och den började verkligen sluka batteri samma dag som jag uppdaterade den.

5. f0u
    Donut Aug 17, 2014

6. erikmasterboy
    Gingerbread Aug 17, 2014

erikmasterboy , Aug 17, 2014 :
    själv tycker man att den har en fantstisk standby tid men när man väl använder den och låter jobba blir den uppe vid kameran förjävla varm

7. Gurky
    Gingerbread Aug 18, 2014

Gurky , Aug 18, 2014 :
    Jag har inte märkt någon temperaturökning på min OPO då jag använder den. Använder kanske inte de mest krävande apparna dock.
    S3an jag hade blev däremot väldigt varm bara man surfade en stund.

8. Shaktani
    Froyo Aug 18, 2014

9. KlaWa
    Donut Aug 18, 2014

Nangi and AzuriaN like this.
  10. jk22bb
    Gingerbread Aug 19, 2014

jk22bb , Aug 19, 2014 :
    Ska bli intressant när jag får min OPO i hand, kör just nu en S3 också. Den tycker jag blir varm när jag kör tex Storytel samtidigt som Waze.

11. ITPiraten
    Gingerbread Aug 19, 2014

ITPiraten , Aug 19, 2014 :
    Det är inte ovanligt att dagens flaggskepp blir varma som s-tan vid speciella tillfällen. Min f.d Z2:a blev vansinnigt varm vid benchmarks och annat. Då menar jag skrämmande varm. Min S5:a blir inte lika varm, men nog hettar det när processorkärnorna får arbeta, vilket är normalt.

Den värmeutveckling du känner beror på en bugg som jag trodde var åtgärdad redan(?), dock kommer det en fix strax så du behöver inte vara orolig.

12. Lindstrom
    Cupcake Sep 30, 2014

Lindstrom , Sep 30, 2014 :
    Jag fick min OPO igår och använde den batteritid som fanns tills jag skulle gå och lägga mig. Jag hade telefonen under laddning hela natten (8h) och när jag vaknade var den extremt varm.

Något jag behöver oroa mig för? Vad jag vet så ska samtliga uppdateringar tillgängliga vara installerade.

Tack!

13. ernt
    Honeycomb Sep 30, 2014

ernt , Sep 30, 2014 :
    Jag fick samma "problem" med hetta runt linsen, efter en omstart så sjönk tempen snabbt.