1
Nån som fått invite till OP2

1. Fjuz
    Gingerbread Aug 26, 2015

Fjuz , Aug 26, 2015 :
    Jag håller med. Verkar som ingen i EU/US fått några invites än iaf.

2. skix3m
    Cupcake Aug 26, 2015

skix3m , Aug 26, 2015 :
    Nu får de börja skicka ut invites annars kommer de tappa mängder med kunder.

3. Fjuz
    Gingerbread Aug 26, 2015

Fjuz , Aug 26, 2015 :
    Det är redan jätte många här på hela forumet som redan köp andra mobiler pga av allt väntande

4. J0han
    KitKat Aug 27, 2015

zinokad and NickeD like this.
  5. NickeD
    Pie Aug 27, 2015

6. mellis
    Jelly Bean Aug 27, 2015

mellis , Aug 27, 2015 :
    Jag har medlemsnummer 41601 och har inte fått någon invite än och jag vet hur lång tid det tog för att få OPO. Nu visste jag inte att han låg så högt i Reservationslistan så då är det möjligt. Jag ska själv inte ha OPT då jag är riktigt nöjd med min OPO utan väntar ett år till tills OP3 kanske kommer.

NickeD likes this.
  7. linqan
    Froyo Aug 27, 2015

puppetz, malle00 and NickeD like this.
  8. Fjuz
    Gingerbread Aug 27, 2015

Fjuz , Aug 27, 2015 :
    Konstigt att just till helgen. Varför inte på måndag

9. hampa
    Cupcake Aug 27, 2015

hampa , Aug 27, 2015 :
    Eftersom att många är lediga på helgen och har möjlighet att lägga beställning?

10. Fjuz
    Gingerbread Aug 27, 2015

11. malle00
    Donut Aug 27, 2015

malle00 , Aug 27, 2015 :
    Om jag fattar rätt så lossnar det helgen 5-6/9. Då håller vi tummarna för att det blir så.

12. Fjuz
    Gingerbread Aug 27, 2015

Fjuz , Aug 27, 2015 :
    Y
    Yes sir

malle00 likes this.
  13. skix3m
    Cupcake Aug 27, 2015

skix3m , Aug 27, 2015 :
    Och lossnar det inte så kommer många bli besvikna och då finns det inte mycket trovärdighet kvar.

14. Fjuz
    Gingerbread Aug 27, 2015

Fjuz , Aug 27, 2015 :
    Men ändå om man är på resrervlista typ under 20k så kommer det ta evigheter att få invite. Tror inte många kommer att bara strunta i sina invites

15. timebandit
    Oreo Aug 28, 2015

timebandit , Aug 28, 2015 :
    Jag spår snarare tvärtom. Vi är nog många som inte kommer använda våran Invite som då kommer gå vidare till Reservationslistan. Jag är en av dom. Vet flera här i Svenska delen som också kommer hoppa över OPT.
    Så jag tror Reservationslistan kommer röra på sig ganska så snabbt ändå.

Med tanke på att köparen får vänta 2-3 veckor på att få sina delbara invites så tror jag Reservationslistan ändå går hyfsat snabbt.

Utöver mina gissningar så delar dom dessutom ut Invites i alla 4 "Tiers" samtidigt fast olika många. Så reservationslistan kommer få vanliga utskick av Invites också och inte bara överblivna.
    I samband med att det skulle finnas 30-50x mer producerade telefoner denna gången så BORDE det gå ganska smidigt.

Så ni som vill och kommer köpa OPT, så finns det nog ganska mycket hopp kvar skulle jag vilja påstå.

Fast, man vet aldrig med OP, det har man fått lära sig under året som gått :)

NickeD, Fjuz and Psicosis like this.
  16. Fjuz
    Gingerbread Aug 28, 2015

Fjuz , Aug 28, 2015 :
    är det någon anledning till att du inte kommer att köpa OPT?

17. timebandit
    Oreo Aug 28, 2015

timebandit , Aug 28, 2015 :
    Ja flera.

Orkar inte dra alla men kan ta några...

Droppen som gjorde att bägaren rann över är OP's förmåga att än en gång att aldrig ge information om när, hur, varför osv.
    Tröttnat att bli ljugen rakt upp i ansiktet och dåliga bortförklaringar. Bättre att säga vad som är problemet och vad dom gör för att åtgärda osv så blir man mer tollerant så att säga. Att bara vänta i blindo har jag tröttnat på. Det gick bra förra året då OP och dess produkter var helt nytt men inte nu längre.

Sedan anser jag inte att det är en uppgradering om man har OPO.
    Varmare å sämre färger på skärmen. Endast 1 högtalare i botten och täcker man då det högra högtalargallret så blir ljudet mer eller mindre stoppat helt. Gillar jag inte.
    ColorOS lider av för mycket buggar och för lite funktioner. Gillar CM mycket bättre.
    Tjockare och väger mer. Gör inte jätte mycket men inte trevligt.
    Hemknappen/Fingertrycksgivaren verkar ha jordningsfel, håller man på ramen å trycker med andra handen så börjar problemen. Ligger den på bordet så fungerar det bra. Tveksam att dom löser det med mjukvaruuppdatering.

Sedan har jag läst för mycket om varierande kvalitet på batteriet och värmeproblem. Känns inte tryggt. Speciellt inte då OP faktiskt inte har den bästa supporten. Har haft med dom att göra tidigare så...

Om det visar sig senare till Vintern eller något att det mesta rättats till(om det nu går) så kanske jag köper den.

NickeD and Psicosis like this.
  18. skix3m
    Cupcake Aug 29, 2015

skix3m , Aug 29, 2015 :
    Då kommer det bli svårt att köpa någon telefon för dig för alla lider av de problem du beskriver ovan men inte på alla exemplar precis som opt så lycka till hitta en produkt som ej lider av diverse bekymmer.

19. timebandit
    Oreo Aug 29, 2015

timebandit , Aug 29, 2015 :
    Ja det blir svårt att köpa OPT pga allt detta. Å då tog jag inte upp allt.
    Även OPO hade ju vissa problem men dom var inte lika många/allvarliga och då var det dessutom deras första produkt där man faktiskt förväntade lite småsaker här å var.

Idag borde dom kunna bygga telefoner där det INTE finns jordningsfel å annat i telefonerna. Vad är de för menings med en Fingerprint sensor om den inte fungerar? Då får man ändå använda Powerknappen hela tiden. Det får inte finnas så mycket varierande kvalitet på telefonerna nu. Någon enstaka är ju OK men inte så många som börjar dyka upp.
    Mjukvarubuggar går ju alltid att lösa så dom avgör aldrig något val för man byter ändå alltid ROM ändå i slutändan.

Men var och en måste veta vad man kan acceptera och inte acceptera på en telefon. OPT är ändå inte billig. Iom med USB-C så vill man nog köpa 2-3 extra kablar(som dom dessutom har kvalitetsproblem med) och ett skal. Priset hamnar ju då på 4500:- eller mer.
    Tack vare att supporten inte är så bra så tar ju ett RMA ärende lång tid, för lång tid. (Har haft kontakt med dom tidigare så jag vet hur dom fungerar).

Väntar till Vintern 2015 å ser hur dom fått ordning på vissa saker samt vad dom flesta användarna säger om den :)

Dessvärre är jag liiite av en Fanboy av OnePlus och OPO och vill gärna ha OPT men köper ju inget som jag inte vill använda så att säga. Har ju inte hängt med så här länge för inget. OPO är en riktigt jäkla bra telefon, gillar den skarpt.
    Skall bli instressant va det det är OnePlus skall släppa runt Jul också. Annars blir det år 2016 som man köper ny telefon kanske :)

NickeD likes this.
  20. skix3m
    Cupcake Aug 29, 2015

skix3m , Aug 29, 2015 :
    Jag var otydlig alla företag som tillverkar telefoner lider av diverse problem OPT lider inte av fler bekymmer än andra tillverkares produkter