1
Nån som fått invite till OP2

1. jdalnert
    Cupcake Aug 11, 2015

jdalnert , Aug 11, 2015 :
    Aaaaaah, jag är less på att ladda iPhone 5an två gånger om dagen. INVITE HITÅT!!!!!!!

larsson68 likes this.
  2. timebandit
    Oreo Aug 11, 2015

timebandit , Aug 11, 2015 :
    Enkel lösning. Sluta med det då? Ladda bara 1 gång så slipper du den andra laddningen :p :D

Har alla sina egna anledningar till att vilja en en invite vare sig det handlar som trasig telefon eller annat. Sympati när det gäller invite i detta skedet är bara att glömma :)

Patience is a virtue.

Har man inte "tid" att vänta finns det faktiskt flertalet mycket billiga telefoner att köpa för några hundringar och använda under tiden man väntar :)

pbv302, Gugge, larsson68 and 5 others like this.
  3. NickeD
    Pie Aug 11, 2015

NickeD , Aug 11, 2015 :
    YAY Plåtis :D

4. Fjuz
    Gingerbread Aug 11, 2015

5. Psicosis
    Marshmallow Aug 11, 2015

petext, pbv302, AzuriaN and 1 other person like this.
  6. linqan
    Froyo Aug 12, 2015

linqan , Aug 12, 2015 :
    OPO avslöjades i aprill... Det var inte så att den började säljas i aprill... Inviterna och försäljningen startade i Juli. Så väntan på en invite var ingen "väntan" för mig :)

Nissejacke likes this.
  7. icreate
    Gingerbread Aug 12, 2015

icreate , Aug 12, 2015 :
    Du har en poäng där, men den här gången är det iaf väldigt mycket kortare tid mellan lansering och försäljningsstart. Och det lär ju inte behöva ta ett par månader innan man har den i handen.

8. MikeyMakes
    Gingerbread Aug 12, 2015

MikeyMakes , Aug 12, 2015 :
    man får helt enkelt ha is i magen o tänka på att varje svensk som får köpa en op2 få en invite att dela med sig så de gäller väl bara andas lite :)

Last edited: Aug 12, 2015

larsson68 likes this.
  9. Psicosis
    Marshmallow Aug 12, 2015

Psicosis , Aug 12, 2015 :
    Jag hoppas du menar varje Svensk som får köpa en telefon får invite(s)? För om man betalar för en invite (om intäkterna inte går till välgörenhet vill säga) är man redigt blåst hehe.

Du har naturligtvis rätt om att ha is i magen, problemet är att alla som lyckas halka in här inte besitter den egenskapen.

Last edited: Aug 12, 2015

pbv302, AzuriaN, larsson68 and 2 others like this.
  10. hexad
    Froyo Aug 12, 2015

hexad , Aug 12, 2015 :
    Tror inte is i magen är problemet, tyvärr.
    Allt dessa liggande av invites beror nog mer på okunskap kring hur systemet funkar.
    Alltså mer av lathet är det enklare att be om invite än att läsa igenom några sidor info.
    Sen är väl många otåliga på att komma över en telefon, även undertecknad. Men försöker inte tigga invite utan försöker hålla sig uppdaterad på hur utdelningen av invites fortskrider.
    Så sluta be om invite! Blir mindre benägen att dela med mig ju mer som inte läst hur det funkar. Lista kommer så småningom, det finns info om det för alla som orkat läsa :)

Gugge and Psicosis like this.
  11. Psicosis
    Marshmallow Aug 12, 2015

Latheten är ett stort problem det också... För mig är det obegripligt, jag kontrollerar alltid trådar rakt igenom innan jag ställer en fråga för att försäkra mig om att den inte kommit upp i en diskussion tidigare. För mig hör det liksom till god forum etikett...

Som redan nämnts av flertalet här inne: Tagga ner, listan kommer så fort den är klar, tjata inte. Och kolla tidigare poster / trådar innan ni bestämmer er för att skriva oavsett vad det handlar om.

pbv302, NickeD and hexad like this.
  12. hexad
    Froyo Aug 12, 2015

hexad , Aug 12, 2015 :
    Tyvärr är det mer undantag än regel att man gör som du gör. Tänk vad onödiga trådar och kommentarer som skulle slippas.
    Men på internet verkar människor släppa allt som har med vett och etikett att göra.

Blir nog bra så fort det börjar rulla på lite fortare, eller så får man oändligt antal PM av folk som vill ha invite

pbv302 and Psicosis like this.
  13. Psicosis
    Marshmallow Aug 12, 2015

Det lär nog bli ungefär 50/50 kan jag tänka mig. Är i vilket fall som helst glad att jag själv inte jagar en invite denna gång.

NickeD likes this.
  14. linqan
    Froyo Aug 12, 2015

linqan , Aug 12, 2015 :
    Så att gå ut med information som att t.ex. "den 13/08 kommer vi ge invites till dem som är early supporters" är helt orimligt? Och alla som tycker att den infon skulle uppskattas är lata och inkompetenta?

15. yonetmen
    Eclair Aug 12, 2015

HasseY likes this.
  16. hexad
    Froyo Aug 12, 2015

hexad , Aug 12, 2015 :
    Nej det är inte vad jag menade. Nu har du tolkat mitt inlägg helt fel min bäste herre.
    Menade att de personer som bara slänger sig in i en tråd med invite i titeln börjar härja om en inbjudan till telefonen inte kan ha läst vad andra skrivit i tråden.
    Oftast framgår att få eller ingen fått än, även hur detta kan lösas. Åtminstone i svenska delen i form av en lista som kommer dyka upp när den är klar.
    Menar inte att infon från 1+ varit särskilt fyllig, snarare tvärtom, lika tunn som minimjölk

Psicosis likes this.
  17. Psicosis
    Marshmallow Aug 12, 2015

Vad spelar det för roll...?

NickeD likes this.
  18. Psicosis
    Marshmallow Aug 12, 2015

Läs om läs rätt. :)

pbv302 and NickeD like this.
  19. yonetmen
    Eclair Aug 12, 2015

yonetmen , Aug 12, 2015 :
    Känner en annan moderator här som fick sin invite.

j0han blev medlem: "Mar 5, 2014"
    den andra moderator blev medlem: "Jul 21, 2014".

svenska forum har: Discussions: 1,039 Messages: 220,575
    den andra forum har: Discussions: 38 Messages: 18,997

Det känns orättvis om j0han inte fått en invite!

20. Psicosis
    Marshmallow Aug 12, 2015

Jag tror inte det går någon nöd på honom. Gulligt att du bryr dig dock.

NickeD, AzuriaN and timebandit like this.