5
[OFFTOPIC] Hur ser era "lockscreen/hemskärm" ut ?

1. ernt
    Honeycomb Apr 29, 2014

ernt , Apr 29, 2014 :
    Kan vara kul att se allas olika konstellationer på olika telefoner/plattor. Här är mina nuvarande på min Oppo F5(ja, jag gillar Spindelmannen).
    hemskärm.png lockscreen.png

mattiasp, Linus_Coia, everion and 2 others like this.
  2. m1cke
    Jelly Bean Apr 29, 2014

Attached Files:

flurka, Itson and ernt like this.
  3. keke
    Honeycomb Apr 29, 2014

keke , Apr 29, 2014 :
    Ser väldigt högupplöst ut, eller så har du medvetet ställt ner storleken.

4. m1cke
    Jelly Bean Apr 29, 2014

m1cke , Apr 29, 2014 :
    Lg G2 med 340 DPI gillar det så..

flurka likes this.
  5. keke
    Honeycomb Apr 29, 2014

keke , Apr 29, 2014 :
    Ah, förstår, snyggt!

m1cke likes this.
  6. evathompson
    Honeycomb Apr 29, 2014

m1cke likes this.
  7. Gorynytj
    Lollipop Apr 29, 2014

Gorynytj , Apr 29, 2014 :
    Kör ganska enkelt också, en mörk bakgrund som jag byter lite då och då.

Attached Files:

8. ernt
    Honeycomb Apr 29, 2014

ernt , Apr 29, 2014 :
    Snyggt !!

9. J0han
    KitKat Apr 29, 2014

J0han , Apr 29, 2014 :
    Nu ska vi se om det går att skriva i den här tråden... Brukar bli tre stycken hemskärmar, ikoner till höger och widgets till vänster. Blev nyligen nya ikoner och bakgrundsbild men byter nog när jag hittat något lite mer livfullt :D

10. J0han
    KitKat Apr 29, 2014

J0han , Apr 29, 2014 :
    Denna körde jag länge på min Galaxy Nexus. Gillar bilder som tar en någonstans (t ex vägar). Övriga ikoner är från ikonpaketet Blitz. Skulle inte funka med döda vita ikoner över hela gränssnittet.

flurka and m1cke like this.
  11. AzuriaN
    Lollipop Apr 29, 2014

AzuriaN , Apr 29, 2014 :
    Nuvarande hemskärmen och låsskärm. Bild nummer 2 är när jag tryckt under klockan och fått upp popup widget.

Funderat på att ändra, väntar på att jag fått hem 1+1 istället.

[​IMG] [​IMG]

Morwen and ernt like this.
  12. J0han
    KitKat Apr 29, 2014

J0han , Apr 29, 2014 :
    Hur fungerar romen du kör egentligen? Blev inte särskilt imponerad på någon front när jag kollade in den på Youtube. Bortsett från ett par missar LG gjort måste jag ändå säga att de lyckats väldigt bra efter att ha använt telefonen i ungefär en vecka. Vant mig med det mesta men, ja, känner att man saknar root och speciellt recent-knappen ibland. La in den knappen när man befinner sig på huvudhemskärmen och trycker på hemknappen. Märker att jag alltför ofta använder det istället för att vänta in ett långtryck... :p

13. m1cke
    Jelly Bean Apr 29, 2014

m1cke , Apr 29, 2014 :
    Liquidsmooth funkar bra. Ganska avskalad trots att det finns mycket funktioner. Småsaker som att kunna svepa åt sidan när notification är nere för att komma åt snabb-knapparna.
    Kör en nightly så har krashat en gång inne i någon meny, annars bra.
    Testade ett par olika ROM på min S3 men fastnade för Liquidsmooth.

J0han likes this.
  14. m1cke
    Jelly Bean Apr 29, 2014

m1cke , Apr 29, 2014 :

Använder bara en hemskärm. Med Action Launcher kan jag istället dra fram ett fält där jag kan lägga Widgets. Så använder det till Kalender.

Itson likes this.
  15. m1cke
    Jelly Bean Apr 29, 2014

m1cke , Apr 29, 2014 :

Ifall ni inte använt Action Launcher så ser appdrawer ut så här, dras ut från sidan.

JerdaN likes this.
  16. Hampa_D
    Jelly Bean Apr 29, 2014

Hampa_D , Apr 29, 2014 :
    Inget fancy bara den Launcher jag fastnade för eller ja fastnade längst för, Aviate och en animated frame widget

det ligger lite andra widgets här och var beroende på tidpunkter, platser osv tycker den är smidig men snygg? Mjae

17. m1cke
    Jelly Bean Apr 30, 2014

m1cke , Apr 30, 2014 :
    Det är ett bra tänk Aviate, men inte så snyggt och så insåg jag att jag föredrar att ha allt på samma ställe oavsett tid osv.
    Men det är kul att testa lite olika, ofta går man tillbaka.

I början av min Android-karriär så hade jag nog 5 skärmar med widgets och mappar/ikoner, sedan minskade det hela tiden. Hur ofta tittade jag på den där fotowidgeten? Alla widgets till musik, podcast och ljudboksspelare, det räcker ju med den som är aktiv och ligger på låskärm/nofikationsfältet.
    Nu är jag nere på en med klocka, och som visar att jag har mail osv.

18. Hampa_D
    Jelly Bean Apr 30, 2014

Hampa_D , Apr 30, 2014 :
    håller med, började på 5 gick ner till 3 där stannade det tills Jag testade aviate, ljudboks widget finns i drop down under en night kategori, Google music när Jag är utanför hemmet osv. ang foto widgeten så byter den bild varje halvtimme och visar mina döttrar, stirrar mig blind på den gör jag väl inte men man får en glimt av sina hjärtan då och då. Launchern anpassar sig efter ditt användningsmönster så det tar ett par dagar innan den lärt sig allt resten är lättredigerat. jag är iaf nöjd.

19. Mitox
    Ice Cream Sandwich May 10, 2014

Mitox , May 10, 2014 :
    Jag hade totalt missat den här tråden så blev en till tråd som jag råkade starta, sorry för det...
    Men här kommer hemskärmen på min surfplatta iaf!

Ikoner
    Flatro - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ryanmkelly.me.flatro
    Holler! - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.yackovsky.holler.wht

Widgets
    Holler UCCW - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.yackovsky.holler.uccw
    Power Toggles - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.painless.pc

Bakgrund Lights UCCW - http://i.imgur.com/BLjzR5o.jpg

20. Housepainter
    Ice Cream Sandwich May 10, 2014

Housepainter , May 10, 2014 :
    Screenshot_2014-05-10-18-22-30.png
    Jag kör SlimKat på min HOX.
    Nova launcher
    DCiconZ
    Bakgrundsbilden sätts med hjälp av IFTTT till min senaste uppladdade bild på Instagram.

NickeD likes this.