5
[OFFTOPIC] Snus-snack!

1. Silverfisk
    Froyo Aug 24, 2014

Silverfisk , Aug 24, 2014 :
    Då förstår jag...... Hur fan gör du för att klara 3-4 timmar utan.... Önskar att jag snusade som dig.
    Kanske klara 30-60 min utan snus.
    Känner mig inte riktigt hel om jag inte har en snus inne

2. Psicosis
    Marshmallow Aug 24, 2014

Psicosis , Aug 24, 2014 :
    När jag började vänja mig vid nikotinet var det 4 timmars uppehåll som krävdes för att jag skulle känna något när jag tog nästa portion. Det funkade såpass länge att jag vande mig vid det systemet :)

EasyMan, Silverfisk and timebandit like this.
  3. Silverfisk
    Froyo Aug 24, 2014

Silverfisk , Aug 24, 2014 :
    För mig är det bara mentalt, det ska vara något under läppen. Har egentligen inga problem att gå utan snus dagar om det är så att det inte går att få tag på. Men är alltid lika dum som springer och köper en dosa så fort man har möjlighet igen haha.

Psicosis likes this.
  4. mbjornbe
    Donut Aug 27, 2014

Attached Files:

5. gustafgoranson
    Cupcake Aug 28, 2014

gustafgoranson , Aug 28, 2014 :
    Började snus-karriären med Skruf stark, just för den där extra nikotin-kicken.. Numera är det Knekt då den smakar minst och det är bara gott att ha något under läppen.

6. Psicosis
    Marshmallow Aug 28, 2014

EasyMan and mbjornbe like this.
  7. rbrandser
    Gingerbread Aug 31, 2014

rbrandser , Aug 31, 2014 :
    Ah, härligt med en snustråd.
    Sen 2 år tillbaks har jag kört med Prillan portion, det är helt suveränt. 500 prillor räcker ungefär en månad.

Psicosis likes this.
  8. Psicosis
    Marshmallow Sep 1, 2014

Psicosis , Sep 1, 2014 :
    Kör du dom som dom är eller lägger du till någon smak? :)

EasyMan likes this.
  9. rbrandser
    Gingerbread Sep 1, 2014

rbrandser , Sep 1, 2014 :
    Jag blandar i det som följer med. Har testat med lite extra bergamott nån gång, men tycker det funkar hur bra som helst som den är.

10. Psicosis
    Marshmallow Sep 2, 2014

Psicosis , Sep 2, 2014 :
    Titta vad brevbäraren kom med idag :D [​IMG]

Har precis test-kört den. För en annan som inte kan krama för hand är det en gudagåva! Endast 25 spänn dessutom! :D

EasyMan and rbrandser like this.
  11. TheDoor
    Ice Cream Sandwich Sep 2, 2014

TheDoor , Sep 2, 2014 :
    Exets morsa använde en avkapad spruta :)

12. Psicosis
    Marshmallow Sep 2, 2014

Psicosis , Sep 2, 2014 :
    Jag hade en sån också, den gick sönder här om dagen lämpligt nog :) Den här funkar dock mycket bättre för min egen del, du kan trycka in den direkt under läppen eller så gör du som jag gjorde och lägger den i handen så kan man krama den till en boll eller vad man nu vill ha :)

EasyMan likes this.
  13. TheDoor
    Ice Cream Sandwich Sep 2, 2014

TheDoor , Sep 2, 2014 :
    Hehe, kan tänka mig att det är bättre med något som är gjort för ändamålet :)

Psicosis likes this.
  14. rbrandser
    Gingerbread Sep 2, 2014

15. Psicosis
    Marshmallow Sep 2, 2014

Psicosis , Sep 2, 2014 :
    Tyvärr ja, som idé är den lysande. Men smaken/ konsistens är VIDRIG!

16. rbrandser
    Gingerbread Sep 2, 2014

rbrandser , Sep 2, 2014 :
    Exakt, nästan helt smaklöst, och konsistensen är som en blandning av lakrits och gelé. :D

Psicosis likes this.
  17. Psicosis
    Marshmallow Sep 12, 2014

Psicosis , Sep 12, 2014 :
    Blåser lite liv i tråden igen :D Ska köpa nytt lössnus idag. Funderar på att prova GBG Prima fint, är det nåt att ha? :)

18. rbrandser
    Gingerbread Sep 12, 2014

19. aktinium
    Froyo Sep 12, 2014

aktinium , Sep 12, 2014 :
    Absolut första gången jag testade en snus var när jag var liten, kanske 11-12 års åldern.

Min Morbror (allmänt svin) frågade om jag ville testa när jag frågade vad det var han stoppade under läppen, vid det tillfället hade jag nog inte snusen inne i mer än 1 sekund (lös snus) innan jag spydde och sprang iväg.

Spolar vi framåt ganska många år, vid cirka 17-18 års ålder så frågade jag en polare om jag kunde få smaka, vid det tillfället hade jag hängt runt många snusare under längre tid så nyfikenheten tog över.

Första riktiga snusen blev då en General Onyx portion, en snus som jag blev riktigt seg i skallen utav och illamående, hade den väl kanske inne i 1 minut innan jag spottade ut den efterföljt utav rusning ut i det öppna för att få lite frisk luft, illamåendet gick över till **** och that was that.

Jag tror att jag började snusa på riktigt vid kanske 20 års åldern på fyllan då jag köpte en egen dosa för första gången.

Jag har nog testat det mesta inom snus, men fastnade till **** för General extra stark portion samt General onyx, jag gillar verkligen den starka tobaks smaken i General extra stark portion, och onyx för att det ibland fortfarande kan bränna till under läppen som efterföljd utav ett upplägg, vet ej varför just Onyx ger den effekten när i stort sätt ingen annan snus gör det, men jag gillar det.

En helgsnus som jag gillar skarpt är General Smoked oak då den smått påminner om eftersmaken från vissa sorters whisky. (är en riktig whisky lover).

/Martin

20. Psicosis
    Marshmallow Sep 12, 2014

Psicosis , Sep 12, 2014 :
    Onyx brukar jag försöka köpa lagom till nyårsafton varje år, den är riktigt jävla god. Älskar peppar så den är klockren för mig :D Har du prövat Probe nån gång? På tal om whisky :D

EasyMan likes this.