5
[OFFTOPIC] Snus-snack!

1. aktinium
    Froyo Sep 12, 2014

aktinium , Sep 12, 2014 :
    Jo visst har jag provat Probe, det var dock så pass länge sedan att jag inte längre har rätt att uttala mig om den. Men som jag minns den så smakade den riktigt illa vilket är anledningen till att jag inte har testat den igen sedan dess.

Jag kan inte säga att jag minns vad den smakade, men den skärrade mig tydligen. :D

2. Psicosis
    Marshmallow Sep 12, 2014

Psicosis , Sep 12, 2014 :
    Den är väl ingen jätte hit hos mig heller längre, men första gången jag provade den var den awesome. Den är som allt annat "godissnus", kul att ha i rotationen nån gång ibland :)

EasyMan likes this.
  3. aktinium
    Froyo Sep 12, 2014

aktinium , Sep 12, 2014 :
    Jag måste säga att du väckte upp tanken i mig att gå och köpa en igen bara för att testa, lovar att återkomma med en reviderad åsikt angående Probe. Får väl åka och köpa en dosa imorgon.

Jag får väl skölja bort den med en General om skiten träffar fläkten. :D

Psicosis likes this.
  4. mellis
    Jelly Bean Sep 12, 2014

mellis , Sep 12, 2014 :
    Låter ju prima ju

Psicosis likes this.
  5. Psicosis
    Marshmallow Sep 12, 2014

Psicosis , Sep 12, 2014 :
    Får ta den nästa gång, fick en dosa Lacket av tjejen tidigare idag. Mumma! :D

EasyMan likes this.
  6. aktinium
    Froyo Sep 17, 2014

aktinium , Sep 17, 2014 :
    Jag har ännu inte testat Probe så jag får tyvärr erkänna att jag glömde bort att sticka och köpa en dosa.

Ni har inte hört om det ska komma några nya spännande smaker inom kort som kan vara värda att kika på?

Drog ihop värsta listan på iSnus som jag precis beställde hem (inklusive en dosa Probe *korsar fingrarna*) tackar för referensen!

Psicosis likes this.
  7. EmanuelG
    Gingerbread Sep 18, 2014

EmanuelG , Sep 18, 2014 :
    Snus-historier var det ja! Tro det eller ej men när var med klassen på resa i Charleston träffade vi en annan svensk, snart började vi självklart prata om snus. Ha berättade att han hade haft problem när han flyttade dit, att han fick beställa från vänner och familj hemma i sverige. Detta blev dock för dyrt och komplicerat. På något vänster hade han dock lyckats springa in i någon kiosk där han hittade svenskt snus! Det visade sig att General försökte få igång försäljningen utav snus i USA. För att göra detta var det ju Sjuka priser!! en dosa för $1.7 och på 2 av 3 dosor fans det rabattkuponger på klistrat, rabatten på $1.5 för en dosa.

Vi hade ju självklart nästan tomt förråd, och trevlig som han var kom han nästa dag till oss med en stock General som han hade köpt för sådär $5 eller något :)

haha flyttar snart till Charleston!!

aktinium and Psicosis like this.
  8. Psicosis
    Marshmallow Sep 18, 2014

EasyMan likes this.
  9. aktinium
    Froyo Sep 19, 2014

aktinium , Sep 19, 2014 :

Fy fan!

Jag tror jag tar mitt pick&pack och drar kosingen mot Murrica!

Det måste vara som att köpa det där tysk flaket med öl och känna att man har gått plus även om man går back egentligen (fast mindre än vanligt+eufori).

EmanuelG likes this.
  10. aktinium
    Froyo Sep 19, 2014

IMAG0421.jpg
    Okej nu har jag mina nya dosor hemma från isnus.se, riktigt snabbt gick det!

Probe var den första dosan jag öppnade efter mina låvord, den smakade inte som den whisky jag har vant mig vid att gilla, men var en helt okej godis-snus som någon tidigare nämnde (luktar dock skitäckligt).

Något som gav mig en käftsmäll av glädje var Nick&Johnny's Captain Yankee, smakar tamig tusan som den där tablettasken "Viol" som fanns (finns?) när jag var liten.

Någon annan som har smakat den?

Jag har lite andra dosor här med som jag ska gå igenom, blir kul att testa Lab dosorna, får testa fler om det är så att de två sorterna jag beställde hem är goda.

11. Psicosis
    Marshmallow Sep 19, 2014

Psicosis , Sep 19, 2014 :
    Fan du slog på stort ser jag, härligt! Har provat alla N & J utom just Captain Yankee då smak beskrivningen inte var något som föll mig i smaken. Kanske ska ta och köpa en blandad låda nästa gång jag handlar och testa den. Lab serien diggar jag skarpt, har 07:an under läppen i skrivandets stund, funkar fint med en whisky. Dom 2 generalerna jag ser där på bilden, G3, tala gärna om vad du tycker om dom. Har ett par dosor av dess föregångare kvar nämerligen, god snus men påsarna är på tok för hårda/sträva för mig. Får ont i käften efter ett tag. Herrejävlar detta blev en hel novell, nåja. Happy snusing!

EasyMan likes this.
  12. aktinium
    Froyo Sep 19, 2014

Jag kan tyvärr inte uttala mig om föregångaren till G3, men jag kan säga att påsarna både känns och ser ut att vara gjorda utav samma material som de vanliga stora General Extra stark påsarna, jag har än så länge bara testat snusen ur den svarta dosan och påsen sitter bra under läppen och utan skav än så länge.

Hur vidare smaken skiljer sig från vanliga Extra stark portion kan jag inte svara på då jag tycker att smaken är densamma, det enda som verkar skilja vanliga ifrån G3 är påsens format.

EDIT: den börjar inte rinna lika snabbt som vanliga Extra stark portion.

IMAG0424.jpg

Psicosis likes this.
  13. legoknekt
    Cupcake Sep 20, 2014

14. Psicosis
    Marshmallow Sep 20, 2014

Psicosis , Sep 20, 2014 :
    Samma här, tror den är borta faktiskt.

EasyMan likes this.
  15. legoknekt
    Cupcake Sep 20, 2014

legoknekt , Sep 20, 2014 :
    Skräp också. men men får la titta på Smålands igen då.

Psicosis likes this.
  16. thomasanderss
    Eclair Sep 27, 2014

thomasanderss , Sep 27, 2014 :
    Prova Jakobssons Wintergreen, inte lika torra prillor och starkare. Varvar det med General för det blir lite för "jolmigt" i mun efter ett tag.

alealvag likes this.
  17. janikaka
    Cupcake Sep 30, 2014

janikaka , Sep 30, 2014 :
    Började min snusresa med att få en Catch mini lakrits av en kompis, vid maj. Slutade röka helt för två månader sen och snusar helst Skruf stark portion då jag blivit ganska nikotintålig och inget annat ger mig samma kick längre :)

Edit: Hade även en period då jag snusade Lundgrens men det började efter ett tag att smärta i tandköttet så jag la av haha.

thomasanderss and Psicosis like this.
  18. NickeD
    Pie Oct 23, 2014

NickeD , Oct 23, 2014 :
    Jag har nu snart 3 månader varit snusfri :) När jag kom till Thailand 2a augusti hade jag tre prillor kvar i burken efter flygresan. Slängde dom i närmsta skräpkorg innan jag gick ut och mötte fästmön :) Hade inte en tanke på snus den månaden i Thailand och har inte haft sen jag kom hem :)

AndroidEater, mellis and Psicosis like this.
  19. AndroidEater
    KitKat Nov 7, 2014

AndroidEater , Nov 7, 2014 :
    Kanske är på tiden för mig att öppna mig också :)

Allt började när jag började i 1:an på gymnasiet där många snusade/rökte, men en vacker vinter dag fick jag testa Göteborgs rapé lingon av en polare eftersom att det var för kalt för att vara ute och röka och efter den dagen var jag mer eller mindre fast mycket eftersom jag kunde ha det nästa hela tiden :) och det var skönt att inte stå ute och frysa :) dessutom så slutade jag helt med att röka och där med slutade vara en skorsten ;)
    Idag kan jag inte en känna lukten av rök utan att må illa :)

Men idag kör jag bara Göteborg rapé lingon och limé det bästa jag vet :p

Psicosis and NickeD like this.
  20. Dicken1p0
    Cupcake Nov 23, 2014

Dicken1p0 , Nov 23, 2014 :
    Första snusen var nog någon catch historia när mman var runt 10 år och grannen hade stulit en dosa från sin pappa. Kan inte minnas att jag fick nån kick av den direkt.
    Smuttar i skrivande stund på en Generalen smoky oak. Lagom styrka och god smak. I vanliga fall kör jag på Ld vit, rinner inte lika mycket och har en god smak.
    En snus(om det nu kan kallas det) jag vill prova är Gold river. Hittar inte den i Sverige. Någon som vet var man kan köpa den?