21
Oneplus 2 käyttökokemukset

1. cheese112
    Ice Cream Sandwich Sep 3, 2015

cheese112 , Sep 3, 2015 :
    Komppaan foorumin komeinta miestä, eli tosi laadukkaan oloiset nuo Styleswapit. Paljon paksummat kuin Onen kuoret, ja näissä ei ole heikkoja kohtia, kuten esim tuo SIMin kolo, koska tulee vain taakse, ei "kääriydy reunoille asti".
    Lisäksi mielestäni muut kuin valmiiksi kiinni oleva SandstoneBlack ovat vielä hieman paksumpia.
    Itse otin Black Apricotin ja Kevlarin, ja ne kun laittaa luuriin niin ei tule kamera yhtään ulkonevasti takakuoren yli, vaan jää jopa vähän "kuoppaan piiloon" kun taas sandstonen kanssa pullottaa kamera "yli" takakannesta hieman

2. cheese112

Ja prkl miksi saan kokoajan tämmöisen kun yritän postata täällä?!!?
    Sitten kun sulkee ja yrittää uudestaa lähettää viestiä niin tulee se että älä spämmää ja odota 30 sekkaa...

Evoluxione likes this.
  3. Onemies
    Gingerbread Sep 3, 2015

Onemies , Sep 3, 2015 :
    Juu sama tulee minullekin eli vika on joissan One Plussan sivuston syövereissä emmekä me voi vaikuttaa siihen.

4. cheese112

Kuorista koteloihin, enpäs itse ainakaan tiennyt tilatessa, että tuo flip cover, ei olekkaan kotelo enää, johon koko luuri lumpsautetaan, vaan tosiaan on nyt cover, eli tulee luuriin kiinni takakannen tilalle, eli napsutellaan samalla tavalla kiinni kuin nuo styleswapit.

En oikein tiedä mitä tästä ajatella, miinuksena se että ei ole yhtä extrakerrosta luurin ympärilla suojaamassa ja inasen vaikeampi kiinnittää, plussana ohuempi kokonaisuus ja paljon laadukkaampaa materiaalia tällä kertaa. On mukavan karhea tekstuuri, ei ihan yhtä karhea kuin sandstone takakannessa, mutta tuollainen "röpelöinen" Onen flippien sileän sijaan, ja tosiaan tosi paljon laadukkaamman oloinen reunan ompeleineen päivineen. Myös "syvennys tasku" pankkikortille tai henkkarille plussaa.

Niin ja yksi miinus vielä: Alert slideriin käsiksi pääseminen hankalaa, eli ei ole reikää sille vaan pitää avata koko höskä ja käyttää kahta kättä sen operoimiseen, kun ei voi vaan oiken käden etusormella/keskarilla luurin takaa räpeltää, kuten itse ainakin teen ilman läppäkuorta.

Smuvaan likes this.
  5. cheese112

Samaa itse mietin, ei ole täällä Suomi-foorumin puolella vissiin vielä tälle omaa kunnollista ohje threadia, täytynee tuolta englannin puolelta joku tutoriaali kalastaa, kun ei hirveästi ole muistikuvia vuoden takaa kun Onelle tämän teki.

Edit: Sieltähän se taas tuli vastaus viisaammalta ;)

6. Smuvaan
    Froyo Sep 4, 2015

Smuvaan , Sep 4, 2015 :
    Offtopic :
    Breaking Bad nyt viidennen kauden vika jakso menossa, joten lähinnä pelottaa, kun äijällä huumeparoni avatarina ;)

7. Evoluxione
    Ice Cream Sandwich Sep 4, 2015

Evoluxione , Sep 4, 2015 :

Saperi, inffy and Smuvaan like this.
  8. lmlyhm
    Cupcake Sep 4, 2015

lmlyhm , Sep 4, 2015 :
    Millainen on puhelimen runko? Tai siis lähinnä kaipaisin tietoa, jos löytyy vertailukohdetta HTCn vahvaan runkoon. Arvostelujen yms. mukaan on painava ja vahva. Haluaisin päivittää tämän HTC m8 uuteen vain siksi, että kamera on tässä niin susi ja pieni muisti (jonka tottakai saisi laajennettua kortilla ja sellaisenkin omistan, muttakun...:D). Olen vähän kova puhelimen rakastaja ja se tippuu n. kerran päivässä jollekkin kovalle 1-1,5m korkeudesta ja takakuori on sen mukainen, mutta rikki ei ole mennyt eikä näytössä mitään koska sen olen suojannut asianmukaisesti.

9. inffy
    KitKat Sep 4, 2015

inffy , Sep 4, 2015 :
    Kyllähän tämän rakenne on jämäkkä siitä ei pääse mihinkään. Laite myös tuntuu hiukan painavalta, johtuen tuosta metallireunuksesta joka laitetta kiertää.

En kuitenkaan tätä lähtisi tiputtelemaan, koska näyttöhän tuossa saattaa hajota. OPOssa ja OP2:ssa tuo näyttö kun ei ole samalla tasolla kuin itse muu runko vaan näyttö on vähän rungon yläpuolella, vähän kuin olisi erillinen osa joka liitetty itse rungon päälle.

SEn enempää tietämättä tuo voi kyllä aiheuttaa sen että jos laite tippuu niin näyttö kyllä varmasti helposti hajoaa..

10. lmlyhm
    Cupcake Sep 4, 2015

lmlyhm , Sep 4, 2015 :
    Kiitos vastauksesta! Ehkä siis jään miettimään, odotanko m10 vai kutsun ensin niin sen mukaan sitten.. :)

11. cheese112

cheese112 , Sep 4, 2015 :
    Mitähän ihmettä, oma käyttökokemukseni on että huononi tuo sormenjälkilukijan toiminta OTAn jälkeen, alussa toimi ihan joka kerralla jokaisella kolmella sormella mitkä tallensin, ei kertaakaan tarvinnut uudestaan painella, nyt otan jälkeen samat sormet asettanut ja jo pari kertaa uudestaan, ihan samalla tavalla kuin ennen OTAa, ja nyt saa melkein joka toisella kerralla uudestaan tai pariinkin kertaan täppäillä tuota lukijaa...

12. feea13
    Honeycomb Sep 4, 2015

feea13 , Sep 4, 2015 :
    Itse kyllä rakastan tätä kameraa oneen verrattuna, ootan vaan että tulee päivitykset ja enemmän asetuksia sille! Varsinkin videopuolelle. Nythän voi jo lukitsea valotaso ja focus, muutenhan toi focus pomppii edestakaisin kuin hullu. Muistaakseni ei onella ollut exposure lockia

13. youseekyoda
    Honeycomb Sep 4, 2015

youseekyoda , Sep 4, 2015 :
    Onko sulla nyt 2.0.2 sisässä? kokeilitko vaikuttiko eleiden pois otto asiaan?

14. Evoluxione

Minulla on kerran tehnyt sen että ei lukenut sormea ollenkaan vaan värähteli vain. Reboot korjasi. Muuten on toiminut ihan hyvin jokseenkin vähän hitaasti välillä.

Tosin vaatii sen että on samassa kädessä kuin sormi millä avataan. Toimii vaihtelevasti jos on esim pöydällä.

15. walt0
    Gingerbread Sep 4, 2015

walt0 , Sep 4, 2015 :
    Ensikokemukset oikein positiiviset. Tuntuu mukavalta ja käyttäytyy vikkelästi. Kamerassa en kummoista eroa OPOon huomaa. Kamerasovellus ainakin melko minimalistinen. Sormenjälki toimi 75% tarkkuudella, kunnes opetin sen uudelleen. Toisella kertaa myös hieman vainotaan opettaen. Nyt ei ole jättänyt lukematta. Harmi etteivät Oxygeniin saaneet Boxeria mukaan. Oli mahtava sposti-ohjelma COS Romissa OPOssa.
    Tuo perus suoja ei oikein vakuuta. Suojaa lähinnä takakuorta ja kameraa. Muuhun siitä ei ole. Jospa se otterbox tulisi nopeasti.

16. Evoluxione

Hieman akkukestoa. Suht kevyttä käyttöä koko päivä iltaa lukuunottamatta kun tuli pelailtua hieman(kevyehköjä pelejä).

Näytön kirkkaus ollut sillä tasolla että näen ongelmitta kirkkaassa valaistuksessa. Manuaali säädöllä.

Tässä vaiheessa pitää myös antaa propsit kaiuttimelle ja erityisesti MaxxAudiolle(vai mikä lie nyt?). Lähtee tarpeeksi ääntä ja äänenlaatu on omaan korvaan erinomainen ainakin musiikkia toistaessa.
    Screenshot_2015-09-04-23-30-20.png Screenshot_2015-09-04-23-30-44.png

Last edited: Sep 4, 2015

feea13 and Tadessi like this.
  17. youseekyoda
    Honeycomb Sep 5, 2015

18. leira
    Eclair Sep 5, 2015

leira , Sep 5, 2015 :
    Itellä tuntuu kans et sormenjälkilukija toimii huonommin ku ennen 2.0.2 päivitystä. Ja eleet on otettu aikaa sitte pois käytöstä. Pitää varmaan koittaa ajaa sormenjäljet uudelleen koneeseen ku viimeks olin just saanu puhelimen käteen ja innoissani pyörittelin sormia sormenjälkitunnistimella samalla ku söin mäkissä :p

19. cheese112
    Ice Cream Sandwich Sep 5, 2015

cheese112 , Sep 5, 2015 :
    Juu 2.0.2 on nyt, eleet oli ekalla kerralla sillon 2.0.0 myös kun sillon testailin, mitenkäs ne muka tuohon lukijan toimintaan vaikuttaa?

20. youseekyoda
    Honeycomb Sep 5, 2015

youseekyoda , Sep 5, 2015 :
    En tiedä vaikuttaakp, yleisellä puolella vaan oli juttua asiasta.