0
Oneplus One och SIM-kort från Vimla funkar inte

1. bros70
    Eclair Apr 28, 2016

bros70 , Apr 28, 2016 :
    Hej,

Min sambo har en OPO där vi kört Tele2 i ett par år och nu har hon bytt till Vimla på min inrådan men telefonen hittar inte SIM-kortet från Vimla. Någon som varit med om detta förut eller vet vad det kan bero på?

Sätter vi i Tele2-kortet igen så funkar allt bra och telefonen hittar Tele2-kortet utan problem. Har även provat med mitt SIM-kort från Vimla (som jag har i min Oneplus Two) och det funkar inte heller i hennes telefon... Verkar som det är just Vimlas kort som inte funkar, skitkonstigt!!

Ideér??

//Robert

2. Bertil Holmberg
    Cupcake May 19, 2016

Bertil Holmberg , May 19, 2016 :
    Har ett liknande problem med min OP2, men det är surfen som inte fungerar. Dåligt med svar här men chansar ändå

3. RegularViking
    Froyo May 23, 2016

RegularViking , May 23, 2016 :
    Låter skumt, har ni pratat med Vimla om detta? Jag har själv haft en OPO med Vimla och jag vet att det fungerade bra tills årsskiftet för då bytte jag telefon.

4. Classa
    Cupcake May 25, 2016

5. bros70
    Eclair May 26, 2016

bros70 , May 26, 2016 :
    Allt är löst för mig. Vet dock inte exakt vad problemet har varit mer än att det förmodligen varit problem med SIM-kortet. Fick ett nytt SIM-kort och då funkade det till ****. Det konstiga är att det inte funkade med det lånade SIM-kortet (som funkar i en annan telefon).

6. Cathryn Johvallius
    Cupcake Jun 1, 2016

Cathryn Johvallius , Jun 1, 2016 :
    Hej! Jag har en Oneplus och har haft Vimla i det i ett halvår. funkat perfekt tills nu. Nu kan jag bara ringa nödsamtal! Men jag har haft mycket strul med min mobil. Sim-kortet fungerar i min gamla Samsung. Blir vansinnig på detta! Allrahelst som det inte finns någon att fråga om hjälp hos Oneplus. Någon som har ett tips om vd jag ska göra?

7. NickeD
    Pie Jun 1, 2016

NickeD , Jun 1, 2016 :
    Har du satt i simkortet åt rätt håll?

8. bros70
    Eclair Jun 29, 2016

bros70 , Jun 29, 2016 :
    Be om ett nytt SIM-kort från Vimla, det kommer på ett par dagar. Det hjälpte mig, trots att det gamla SIM-kortet fungerade i en annan telefon..