0
Oneplus two är det dags för en ny invitelista?

1. stari64
    Froyo May 27, 2015

stari64 , May 27, 2015 :
    Oneplus two är det dags för en ny invitelista?
    Verkar som det äntligen kommer presenteras en Two i det närmaste, skall vi ha en invitelista som förra gången?

2. Psicosis
    Marshmallow May 27, 2015

Psicosis , May 27, 2015 :
    Liiite tidigt att börja spekulera va? @J0han har säkert koll på läget. Men som sagt, ropa inte hej än. Deras tillkännagivanden har varit sådär hitintills.

NickeD likes this.
  3. J0han
    KitKat May 27, 2015

J0han , May 27, 2015 :
    Det lär dröja innan OnePlus 2 släpps. Vi vet inte heller säkert hur invitesystemet kommer fungera eller hur många enheter de kommer ha i lager. Jag har själv kommit med några förslag, men har inte fått svar än.

Än är det alltså lite väl tidigt att göra mer än att diskutera, men har ni några idéer på hur vi bör hantera detta får ni gärna dela med er :)

rlc123, kryddan, hexagown and 4 others like this.
  4. fettmar
    Cupcake Jun 18, 2015

fettmar , Jun 18, 2015 :
    Hej alla tokiga oneplussare! Är det tänkt att vi ska köra ett invite kösystem på OnePlus 2 när den väl kommit ut? Jag sökte på forumet men hittade ingen tråd om det. I vilket fall kan jag tänka mig att det finns ett par här som är riktigt sugna på den nya flagship killern. Inklusive jag!
    God kväll!

5. svenix
    Honeycomb Jun 18, 2015

svenix , Jun 18, 2015 :
    Det blir säkert nån form av invite-system till att börja med. Hur det kommer att fungera är det ingen som vet ännu.

J0han likes this.
  6. xeym
    Honeycomb Jun 21, 2015

fettmar likes this.
  7. stari64
    Froyo Jun 22, 2015

stari64 , Jun 22, 2015 :
    Jag är på, är sjukt nöjd med min etta. Kommer köpa tvåan direkt. Hoppas som sagt att Johan styr upp det hela.

Last edited: Jul 11, 2015

malle00 and fettmar like this.
  8. fredrikskjei
    Eclair Jun 23, 2015

malle00 likes this.
  9. hexagown
    Eclair Jun 23, 2015

hexagown , Jun 23, 2015 :
    Hej,

Jag tänkte bara höra om man vet något mer om hur invitesystemet kommer fungera nu?

Jag var inte med här på forumet under tiden då OnePlus 1 fortfarande krävde invite, hade det Svenska forumet en egen invitelista? Är det någon vänlig person här som i så fall kan ge mig en kort förklaring över hur det går till? :)

10. Psicosis
    Marshmallow Jun 23, 2015

Psicosis , Jun 23, 2015 :
    Utöver att dom kommer köra ett liknande upplägg vet vi tyvärr inte mycket. Ja vi hade en lista, denna kommer dock troligen ses över när det börjar bli läge att tänka på det.

Det var @J0han som hade hand om det senast och förutsatt att han inte blir tokig av att gå igenom hela processen igen blir det nog så även denna gång... Hoppas vi? ;)

Som sagt, vi vet inte mycket. Men så fort någon gör det kan du räkna med att någon hittar på en lösning :)

kryddan, NickeD and J0han like this.
  11. J0han
    KitKat Jun 23, 2015

J0han , Jun 23, 2015 :
    Självklart! I och med att både vi och OnePlus har erfarenhet av hur det fungerar samtidigt som produktionsmöjligheterna förbättrats markant borde vi kunna få fram en bättre lösning än tidigare. Jag håller tummarna för att åtminstone någon av mina förslag på förbättringar till invitesystemet kommer med :)

EDIT: Slog ihop två trådar som diskuterade samma ämne.

Last edited: Jun 23, 2015

sunkie, kryddan, alealvag and 4 others like this.
  12. hexagown
    Eclair Jun 23, 2015

hexagown , Jun 23, 2015 :
    Okej, gött! Jag ser fram emot de kommande veckorna, både på vad som kommer presenteras angående telefonen, samt själva processen när telefonen släpps!
    Hoppas att det går att få till ett väl fungerande system för inbjudningarna! :)

J0han likes this.
  13. Scitzo1
    Cupcake Jul 8, 2015

Scitzo1 , Jul 8, 2015 :
    hur svårt kommer det bli för oss nykomlingar som alldeles nyligen fått upp ögonen för denna telefon, att lyckas få tag på en invite? Har alltid varit fast i Iphoneträsket, men har insett att denna lur måste vara vägen ur :)

Scania75, sunkie and kryddan like this.
  14. Hanga
    Cupcake Jul 8, 2015

Hanga , Jul 8, 2015 :
    Jag undrar samma sak. Har precis fått upp ögonen för denna telefon, men det känns svårt för oss "icke-initierade" att få en invite... men hoppas inte :)

sunkie likes this.
  15. Psicosis
    Marshmallow Jul 8, 2015

Psicosis , Jul 8, 2015 :
    Det är omöjligt att svara på i dagsläget då vi inte har en aning om hur dom lägger upp det den här gången jämfört med den förra. Den som lever får se, men så svårt tror jag inte det blir.. Förhoppningsvis har de lärt sig av tidigare erfarenheter.

sunkie, dudukun and NickeD like this.
  16. Burkmat
    Froyo Jul 8, 2015

Burkmat , Jul 8, 2015 :
    Självklart bör vi köra med invitesystemet vi hade. Demand för 1+2 kommer garanterat >supply.

17. Orlok
    Cupcake Jul 10, 2015

Orlok , Jul 10, 2015 :
    Medan vi väntar på att få reda på mer om hur invitesystemet kommer att funka denna gång är dte någon som har tid och ork att kort berätta för oss nykomlingar hur det gick till förra gången? :confused:

sunkie likes this.
  18. Gorynytj
    Lollipop Jul 10, 2015

Gorynytj , Jul 10, 2015 :
    De började med att ge ut invites till de som reggat sig först, inte alla på en gång, men X antal dag 1, och x antal dag 2 osv osv. De sa även att de kollade på aktivitet, alltså att man var online någon gång då och då, vet ej om jag tror på det dock. Efter 1,5 månad (kanske?) så började de som redan köpt en OPO, få tre invites som de kunde dela med sig.

Så efter ett tag här, så hade vi så många invites, att vi hade för många. (tog dock ett tag)

sunkie, Orlok and NickeD like this.
  19. NickeD
    Pie Jul 10, 2015

NickeD , Jul 10, 2015 :
    Och sagan tar aldrig ****.... Finns ingen prinsessa el prins som nyfflar livet ut.... Finns ingen perfekt lur att leka med.... Vi jagar resten av våra liv.... ALLT!!!!.... (särskilt p u s s y....)

Gorynytj likes this.
  20. theuberlol
    Eclair Jul 11, 2015

theuberlol , Jul 11, 2015 :
    Hejsan, är också ny här som medlem, men haft en oneplus one ett bra tag, då jag köpte den på blocket. För 3 veckor sedan(midsommar) "råkade" jag doppa mobilen i en badtunna kl 4:30 på morgonen,hade sett en video som hette typ "10sek waterproof test oneplusone" på youtube, men det fungerade inte för mig haha. Har nu varit helt utan mobil i 3 veckor(har överlevt förvånansvärt bra). Har inte kunnat välja vad jag ska köpa för lur, men det verkar som att 2'an börjar närma sig så har tagit beslutet att försöka vara utan mobil tills den släpps. Jag förstår inte riktigt men är det 27e juli den släpps, eller får man reda på dess specs då?

Crillex likes this.